Prix de Paris EQWIN - Amerique Races 2026, Paris-Vincennes, 22 februari

Que se passe-t-il en France?
LostInHarnessracing
Professional
Has thanked: 400 times
Been thanked: 301 times

Re: Prix de Paris EQWIN - Amerique Races 2026, Paris-Vincennes, 22 februari

Bericht door LostInHarnessracing »

Double D schreef: 23 feb 2026, 11:40 Kon ik het afgelopen weekend maar uitwissen, dan had ik ook de post van gisteravond niet geplaatst.
Double D, je kunt je eigen tekst gewoon wijzigen. Haal je bijna alles weg en laat je nog één leesteken staan. Een punt ofzo of een vraagteken desnoods. Met dat pennetje kun je tekst wijzigen. ✍️

Als je geplaatste reactie te oud is om nog zelf te kunnen wijzigen kun je de moderator vragen om het te verwijderen, doet ie zo.

Heb mijn tekst ook maar verwijderd. Neem er geen woord van terug trouwens, wou het even kwijt, mensen hebben het kunnen lezen, maar het hoeft nou ook weer niet voor eeuwig op internet te blijven staan. Zeker niet als jij je er ongemakkelijk bij voelt omdat dingen 'uitvergroot' zouden worden ofzo.
Laatst gewijzigd door LostInHarnessracing op 23 feb 2026, 22:30, 3 keer totaal gewijzigd.

LostInHarnessracing
Professional
Has thanked: 400 times
Been thanked: 301 times

Bericht door LostInHarnessracing »

Malgre Tout schreef: 23 feb 2026, 16:45 Toen ik vanmorgen deze posts las, dacht ik even dat ik per ongeluk op de site van een psychiatrisch ziekenhuis was ingelogd.
Gauw weer uitloggen dan maar. Veilig in je comfort zone met allemaal normale mensen.

Dolf Rieken
Professional
Has thanked: 102 times
Been thanked: 272 times

Bericht door Dolf Rieken »

@Double D
Ik wilde jou toch even mijn complimenten overbrengen, in de eerste plaats voor de openheid over jouw psychische toestand dat vind ik erg knap om het op deze manier kenbaar te maken , het zou een voorbeeld moeten zijn voor velen uit dit métier die met zwaardere problemen kampen maar het jammergenoeg zelf niet door hebben.

Ten tweede heb ik genoten van het vakkundige en uiterst gedetailleerde relaas over Francesco Zet en Daniël Redén, volgens mij kan dat ook alleen maar als je een vorm van autisme hebt, zo zie je maar dat het gezegde “Elk nadeel heeft zijn voordeel “ weer een waarheid als een koe is.

Verder hoop ik oprecht dat je doorgaat met dit soort bijdragen op het forum en dan moeten we dat nadeel af en toe er maar gratis bij nemen, ik weet zeker dat dit door de meesten erg gewaardeerd word en opa erg trots op je zou zijn :D

Double D
Amateur
Been thanked: 34 times

Bericht door Double D »

Uit goed fatsoen wil ik toch nog even reageren.

Tot mijn blijde verrassing een paar erg positieve reacties, dat had ik oprecht niet verwacht. In mijn beleving bestaat het drafsportpubliek in Nederland alleen nog maar uit types als "Malgre Tout", maar ik wordt nu dus geconfronteerd met het gegeven dat dat niet helemaal waar is. En opmerkelijk genoeg deden de positieve reacties me veel meer (goed) dan ik had gedacht, het kwam ook ik niet per se van de personen van wie ik het had verwacht, ik wil daar erg graag mijn waardering voor uitspreken.

Ik ben gedurende het weekend erg met mezelf aan het worstelen geweest, dat zal inmiddels duidelijk zijn, anders had ik dat lange stuk natuurlijk niet geplaatst. Om het te verwijderen, zoals gesuggereerd, is niet in me opgekomen. Ik ben een beetje van "practice what you preach"; ik heb het geplaatst, het is gelezen, dan moet ik ook maar op de spreekwoordelijke blaren zitten. Al vallen die blaren vooralsnog heel erg mee.

Dolf, jij speelt natuurlijk wel een beetje vals met jouw opmerking over mijn opa, die kwam ontzettend bij me binnen. Het doet me ook goed om te horen dat jij dit soort achtergrondverhalen juist wel kunt waarderen, in mijn beleving zijn dit soort verhalen uit de sport juist het mooist. Je prikkelt me ook met je opmerking over "meer van dat soort verhalen". In mijn hart ben ik er goed voor, ik ben zo bezeten van de sport dat ik daar de hele dag wel over zou kunnen praten en schrijven, liefst 7 dagen in de week. Als er geen mooie koersen bezig zijn, tenminste.

De andere kant van de medaille is dat ik me de afgelopen 20,25 jaar heb ingespannen om tussen het Nederlandse "drafsport-schrijversgilde" te komen. Waar ik bij de buitenlandse publicaties waar ik voor geschreven heb best op waardering kon rekenen is dat in Nederland helaas anders. En als ik me na 20-25 jaar nóg niet bewezen heb dan gaat het hem ook niet meer worden. Zo nuchter en realistisch moet ik ook zijn.

Nu voel ik me overigens niks te groot om dan maar gratis en voor niks mijn epistels neer te pennen, dat heb ik in het verleden ook best veel gedaan. Bij het prille begin van nakoersen zorgde ik voor de enige redactionele content, bij draaf was ik op een gegeven moment "hoofdredacteur" op basis van een onkostenvergoeding en ook aan drafsport.nl heb ik de nodige uren gespendeerd. Nu is het altijd leuk als je werk gewaardeerd wordt, al is het mij absoluut niet te doen om het "applaus". Waar ik na verloop van tijd wel helemaal klaar mee was waren de negatieve, zure en afzeik-reacties. En dan niet op basis van argumenten. Ik heb helemaal geen zin om te worden lastig gevallen door dat soort schimmels, dus ook dat laat ik maar voor wat het is.

Nogmaals dank, zo sluit ik mijn dag toch nog redelijk positief af.

Balance55
Professional
Has thanked: 11 times
Been thanked: 618 times

Bericht door Balance55 »

Via de onderstaande link kunt u het Duitse artikel 'PRIX DE PARIS - Eric Raffin: "Da sind wir noch einmal davongekommen"' lezen.

https://www.hoofworld.de/news/prix-de-p ... ongekommen

witte
Amateur
Has thanked: 9 times
Been thanked: 24 times

Bericht door witte »

Double D verontschuldig je nooit voor wie of wat je bent of hoe je reageert, we kleuren allemaal wel eens buiten de lijntjes en lieve koekjes worden niet gebakken wel lekkere, we zitten hier allemaal om dat we verslaafd zijn aan de drafsport, het mooiste wat er is, ook al gaat het niet goed, toch blijven we stijfkoppig volhouden, en iedereen die weet ook dat helaas afgunst altijd op de loer ligt, ze zien je liever3 keer door het stek springen dan 1 keer winnen. Ik kocht jaren geleden van de heer Roeling Unique Star hij wilde er wel vanaf had er teveel, na 3 keer op rij te hebben gewonnen feliciteerde op het laatst alleen De heer Roeling me nog en ouwe Huug, daar had je de afgunst, wat ik daarmee bedoel te zeggen zeurpieten heb je altijd, maar er zijn altijd mensen die het ook waarderen en dat zijn er echt meer dan je denkt.. Ik ben fan van Reden en Kihlstrom en (ouwe Huug) dus dubbel op zeg maar, dus jou verhaal over Francesco is natuurlijk erg interessant, ik wist natuurlijk ook al wel het een en ander, maar nogmaals erg interessant en ik hoop dat je af en toe toch nog is wat plaatst. Ik verwacht dit seizoen veel van Francesco in Zweden, deze ritten hebben hem harder gemaakt en als hij door zijn reismaatje en andere dingetjes rustig in zijn hoofd blijft moet het goed komen, je ziet het aan Don Fanucci afgelopen jaar ook, is aan zijn 2de jeugd begonnen ondanks 4 keer nummer 8 in hoofdnummer geloot te hebben geloof ik was die niet te stuiten...

Double D
Amateur
Been thanked: 34 times

Bericht door Double D »

witte schreef: 24 feb 2026, 21:33 Double D verontschuldig je nooit voor wie of wat je bent of hoe je reageert, we kleuren allemaal wel eens buiten de lijntjes en lieve koekjes worden niet gebakken wel lekkere, we zitten hier allemaal om dat we verslaafd zijn aan de drafsport, het mooiste wat er is, ook al gaat het niet goed, toch blijven we stijfkoppig volhouden, en iedereen die weet ook dat helaas afgunst altijd op de loer ligt, ze zien je liever3 keer door het stek springen dan 1 keer winnen. Ik kocht jaren geleden van de heer Roeling Unique Star hij wilde er wel vanaf had er teveel, na 3 keer op rij te hebben gewonnen feliciteerde op het laatst alleen De heer Roeling me nog en ouwe Huug, daar had je de afgunst, wat ik daarmee bedoel te zeggen zeurpieten heb je altijd, maar er zijn altijd mensen die het ook waarderen en dat zijn er echt meer dan je denkt.. Ik ben fan van Reden en Kihlstrom en (ouwe Huug) dus dubbel op zeg maar, dus jou verhaal over Francesco is natuurlijk erg interessant, ik wist natuurlijk ook al wel het een en ander, maar nogmaals erg interessant en ik hoop dat je af en toe toch nog is wat plaatst. Ik verwacht dit seizoen veel van Francesco in Zweden, deze ritten hebben hem harder gemaakt en als hij door zijn reismaatje en andere dingetjes rustig in zijn hoofd blijft moet het goed komen, je ziet het aan Don Fanucci afgelopen jaar ook, is aan zijn 2de jeugd begonnen ondanks 4 keer nummer 8 in hoofdnummer geloot te hebben geloof ik was die niet te stuiten...
Dan heb ik nog wel een geinig weetje voor je. Nadat DFZ als derde door de finish kwam in de Prix de France gaf Ploquin aan dat hij niet helemaal de vinger erop kon leggen, maar dat het paard op de een of andere manier toch niet goed aanvoelde.

Dag erna een Franse veterinair erbij, en die vraagt tijdens het onderzoek "Hoe lang heeft deze eigenlijk al niet gekoerst?"
- "Gisteren nog"
- "Haha, ja, leuk. Maar nu even serieus."
- "Nee, echt, gisteren heeft hij gekoerst. Op Vincennes."
- "Ok. Dan zal hij niet zijn meegevallen, schat ik zo in."
- "Mjah, de rijder was niet helemaal tevreden, maar hij liep niet slecht en werd toch derde."
- "Wát?! Dat kan helemaal niet, dit paard kan helemaal niet koersen. Hij heeft namelijk al maanden een ernstige keelaandoening, hij moet daar direct aan geholpen worden, want hij krijgt veel te weinig zuurstof binnen."

Zo gezegd, zo gedaan. En zie, in de zomer beleefde DFZ op 9-jarige leeftijd zijn beste jaar in een toch al geweldige carrière. Met een beetje meer mazzel (als hij in de finale wél aan kop was gekomen) had hij zelfs de Elitloppet nog een keer op zijn naam geschreven. En het stelt zijn prestaties voorafgaand aan de ingreep in een ander perspectief, hij heeft dus een tijdje gekoerst terwijl hij niet fit was. en dan bijv. tóch derde worden in de Prix de France. Vanuit fokkerij-oogpunt is hij een gigantische toevalstreffer, maar dan ook wel echt een hele goede.

Dank voor je bijval. En inderdaad, spannend hoe het komende jaar van Redén eruit gaat zien, met dat enorme aantal cracks heeft staan. Wie moeten het bijvoorbeeld voor hem gaan doen in de Elitlopp, ze kunnen immers niet allemaal starten. DFZ lijkt me weer een hele serieuze optie, maar ik denk dat óók Allegiant en Keep Asking serieus in aanmerking komen. Ik ben geen speler, maar als ik nu een mooie vaste cote kon krijgen voor Allegiant zou ik er bij wijze van spreken een kleinigheidje tegenaan gooien.

witte
Amateur
Has thanked: 9 times
Been thanked: 24 times

Bericht door witte »

Dank je voor de inside info over Don Fanucci, mooi om te lezen maar toch ook apart dat het zelfs in Zweden niet eerder opgevallen was..
en ja de keuze is reuze zo gezegd bij Stall Zet
Keep Asking had ik niet zo snel op de radar toen ik hem voor het eerst zag lopen, beetje klein dacht ik dus mijn vooroordeel had ik al klaar
maar die heb ik snel bij moeten stellen, een drafmachine en Reden verbeterd ze gewoon keer op keer, alleen de echte franse paarden lijkt niet echt zijn ding, maar verder laat hij elke keer zien dat het een vakman is
en Allegiant dat lijkt mij idd een zekerheidje om te starten in de Elitloppet, dat is zijn nieuwe Delicious US
eerste keer uit op Orebro volgens mij met dezelfde aanspanning die ze in Amerika ook had, niet te stuiten
maar in Elitloppet weekend een heel ander paard met nog 800mtr te gaan freewheelend in het 3de spoor de koers controleren in 9.4
zelf hoop ik een beetje op Double Deciever, paard met een leeuwenhart, Jamtlands stora pris was een sterk staaltje. Kan repeteren en oogt elk moment van de dag relaxed.. maar goed de tijd zal het leren wie Reden naar voren schuift
Oh en een tipje mocht je iemand weten die in Duitsland woont en een pferdewetten account heeft Allegiant staat nu vaste cote 8,5 euro en om in te dekken 2.5 plaats Keep Asking 12 en 3.2 plaats..

Speedy
Professional
Has thanked: 1030 times
Been thanked: 137 times

Bericht door Speedy »

ik lees net wat ik zeker niet wist van Don er staat hij heeft namelijk al maanden een ernstige keelaandoening tijdje gekoerst terwijl hij niet fit was ja dan
moet hem zeker waarderen dat hij nog die prestaties heeft geleverd dat is natuurlijk grote klasse en karakter en dat meen ik echt wens hem heel veel succes in zijn koersleven en dat hij als dekhengst maar klasse dravers op de baan gaan winnen p.s zo heb ik ook een grote waardering voor paarden die een pees blessure hebben gehad die dan toch weer kunnen koersen en winnen het geld ook natuurlijk voor andere blessures

Plaats reactie