Deze dag 40 jaar geleden (38)

Zonder geschiedenis geen toekomst
Double D
Amateur
Been thanked: 34 times

Re: Deze dag 40 jaar geleden (38)

Bericht door Double D »

Double D schreef: 12 feb 2026, 15:50
Speedy schreef: 10 feb 2026, 21:10 Double D ik zou graag is willen weten wie jij bent zou het leuk vinden als iedereen zijn naam gebruikt -------als je het wil zet het dan bij mij in de priveberichten echt verder doe ik er niks mee op het forum alvast bedankt ------de naam Speedy en de foto heb ik zelf niet gedaan dat heeft een vriend voor mij gedaan die vond het leuk zelf had ik gewoon Stef van D bij voorbaat gedaan --------p.s als je het niet wil ook goed dan haal ik het er af zondag we moeten toch met ze allen vrienden blijven toch
Wat mij een beetje bevreemdt is dat "Double D" hier zou moeten verklaren wie hij is, terwijl het leeuwendeel van de mensen die hier wat posten dat allemaal zonder uitzondering doen onder een nickname. Op zich is het helemaal geen geheim wie ik ben, in een van mijn eerste posts op dit forum heb ik mijn naam ook gewoon kenbaar gemaakt en ik denk dat de meeste mensen wel weten wie er achter deze "nick" schuil gaat. Zo belangrijk is het verder ook niet, mijn doelstelling is namelijk onveranderd om juist niks te posten op welk forum dan ook. Dat ik dat nu heel impulsief wel een aantal keer gedaan heb zal met prikkels te maken hebben, maar ik heb er in ieder geval allang weer spijt van.

Dan toch nog één laatste keer terug naar het verrijden van memorial-koersen en dan hou ik er echt over op. Ik haalde wat voorbeelden aan van Noord-Amerikaanse memorials omdat mijn hart daar nu eenmaal ligt, maar in alle andere grote drafsportlanden is dat echt niet anders. In Frankrijk hebben ze zelfs een hele reeks Groep I, II en III-koersen vernoemd naar illustere namen uit het verleden. Maar ook in Zweden en Italië zijn ze kwistig met het rijden van memorials, terwijl ook onze buurlanden zo'n beetje hun belangrijkste Klassiekers verrijden ter nagedachtenis van. Zoals de Marion Jauß Deutsches Stuten-Derby (voorheen Arthur Knauer-Rennen) in Duitsland of de Paul Hayen Classic (Derby) in België.

In Nederland is dat veel minder, zoals sporthelden over het algemeen er in Nederland veel minder opstaan dan elders. Marco van Basten is in Italië nog altijd een held, hier wordt hij uitgescholden voor "pannenkoek". "Wie het verleden niet eert, verliest de toekomst" luidt het spreekwoord. Nou, dáár zijn wij blijkbaar wél heel goed in. Hier wordt je naar een museum gestuurd waar je met goed fatsoen nauwelijks eventuele nieuwe bezoekers durft te ontvangen.

Speedy
Professional
Has thanked: 1030 times
Been thanked: 137 times

Bericht door Speedy »

bedankt voor je reactie dan heb ik toch de begin niet gelezen of gezien dat jij je naam er op zetten -----ik haal mij verhaal eraf dat doe ik nu succes verder

Dolf Rieken
Professional
Has thanked: 102 times
Been thanked: 272 times

Bericht door Dolf Rieken »

Persoonlijk vind het gebruik van een zogenaamde nickname een beetje overbodig maar dat moet iedereen zelf weten.

Natuurlijk is het archief/museum niet representatief maar dat weten de mensen die er nog steeds alles aan doen om zoveel mogelijk te behouden ook wel wel maar krijgen van NDR zijde eerder tegen dan medewerking om er nog iets van te maken triest genoeg.

Double D , jij hebt zoveel kennis van de internationale drafsport waarom deel je hier niet meer van op dit forum in plaats van je in zinloze discussies te mengen die alleen maar ergernis opleveren zo te lezen.

Ik denk dat opa dan erg trots op jou zou zijn :D

jelliep
Amateur
Has thanked: 47 times
Been thanked: 112 times

Bericht door jelliep »

Net als wij trots moeten zijn op jouw opa,onze ome Jan,dat hij altijd de paarden door heel europa veilig vervoerde en weer thuis bracht.

Plaats reactie