Deze dag 40 jaar geleden (38)
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 645 times
- Been thanked: 63 times
Re: Deze dag 40 jaar geleden (38)
heeft haar lang mee gemaakt als de laatste koers was geweest en had gewonnen zei ze altijd op naar de volgende koersdag bescheiden zo als zij was echt goud waard voor de stal en de paarden
-
Dolf Rieken
- Professional
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 118 times
Wat een onzinnige opmerking met een nare ondertoon, ik heb de naam overgenomen uit het stuk van Thijs Prins, het maakt voor mij niet uit of met een “c” of met een “k” is, het respect zoals ik haar als mens gekend hebt word daar zeker niet minder door.Double D schreef: 09 feb 2026, 12:06 Het tonen van respect begint wat mij betreft bij het correct spellen van de naam. Ze heette Mariska, met een "k". Een jaarlijkse memorial-koers zou inderdaad geen gek idee zijn.
Geen ondertoon, dat is jouw interpretatie, persoonlijk vind ik het van respect getuigen om iemands naam goed te schrijven. Het zal waarschijnlijk een autisten-dingetje zijn. Over het algemeen doe ik niet aan "ondertonen", het nogal bot en rechtstreeks een mening uitspreken is iets dat mij veel eerder te verwijten valt. Dat jij persoonlijk respect voor haar had ben ik me van bewust, ik wilde gewoon even voor de vorm een correctie aanbrengen.Dolf Rieken schreef: 09 feb 2026, 21:32Wat een onzinnige opmerking met een nare ondertoon, ik heb de naam overgenomen uit het stuk van Thijs Prins, het maakt voor mij niet uit of met een “c” of met een “k” is, het respect zoals ik haar als mens gekend hebt word daar zeker niet minder door.Double D schreef: 09 feb 2026, 12:06 Het tonen van respect begint wat mij betreft bij het correct spellen van de naam. Ze heette Mariska, met een "k". Een jaarlijkse memorial-koers zou inderdaad geen gek idee zijn.
Dan nog even over een "memorial"-koers. Dat Mariska daar zelf niet op zat te wachten geloof ik direct, maar als we alleen maar memorials zouden verrijden voor mensen die dat graag zouden willen zouden er niet zoveel van dat soort koersen overblijven. Zou Willem Geersen hebben zitten wachten op een Memoriaal? Ik heb hem niet persoonlijk gekend, maar als ik afga op de verhalen denk ik van niet. Het mooie van bijzondere mensen is dat zij zichzelf meestal niet zo bijzonder vinden, het omgekeerde is denk ik ook waar.
Zelf vind ik het verrijden van memorials zoals ze dat in Noord-Amerika doen een prachtige traditie. Dancer, Haughton, Doherty, Cashman- en zo kan ik nog een tijdje doorgaan; veel van die legendes worden geëerd en herinnerd door memorial-koersen.
Het verrijden van een Memorial voor Mariska is eigenlijk niet eens echt voor haar bedoeld, al klinkt dat vast lulliger dan ik het bedoel, maar voor óns. Opdat wij niet vergeten! Zo zouden wat mij betreft voor meerdere speciale mensen uit onze sport jaarlijks een memorial moeten worden verreden. Jan Wagenaar en Tjitse Smeding bijvoorbeeld. Als ik het me goed herinner is het Nederlands Kampioenschap een tijdje verreden als het Jan van Dooyeweerd Memorial, op Duindigt is ook een aantal keer een Buck Leeman-memorial verreden. Ik zou dat graag vaker zien.
- Speedy
- Professional
als je het over de grootheden heeft dan kan je uren op het archief kijken mooie koersen die ze gewonnen hebben en vrolijke pikeurs te zien dat is mooier dan memoriaals te verrijden dat is mij mening-----------laat het over aan de overgebleven familie die dat willen -------geniet er van als ze in het leven zijn
- Speedy
- Professional
Double D ik zou graag is willen weten wie jij bent zou het leuk vinden als iedereen zijn naam gebruikt -------als je het wil zet het dan bij mij in de priveberichten echt verder doe ik er niks mee op het forum alvast bedankt ------de naam Speedy en de foto heb ik zelf niet gedaan dat heeft een vriend voor mij gedaan die vond het leuk zelf had ik gewoon Stef van D bij voorbeeld gedaan