Gewoon eens een ander verhaal

Welke opmerkelijke dingen vielen er op en wil je graag delen?
Kortebaan01
Newbie
Newbie
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times

Gewoon eens een ander verhaal

Bericht door Kortebaan01 »

Een voor mij onbekende bekende duindigt man, maar ook een mooi verhaal

https://archive.ph/DFOHx

Erins Isle
Professional
Has thanked: 57 times
Been thanked: 46 times

Re: Gewoon eens een ander verhaal

Bericht door Erins Isle »

Deze man is een broer van een oud-collega van mij, Piet Borsboom die indertijd heel wat functies bij de N.D.R. vervulde.

jelliep
Amateur
Has thanked: 47 times
Been thanked: 112 times

Bericht door jelliep »

Een andere broer heeft jaren lang de kleedkamer beheerd en nog een andere broer was melkboer(snuis)hij zat naast de fietsenstalling.

LostInHarnessracing
Professional
Has thanked: 400 times
Been thanked: 301 times

Bericht door LostInHarnessracing »

Precies het idee dat ik laatst ook had. Al die weggegooide tickets meenemen en bij... door de kassa gooien.
Maar het wedcafe bestaat niet meer.

Mooi verhaal over deze man.

Kortebaan01
Newbie
Newbie
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Kortebaan01 »

LostInHarnessracing schreef: 29 jan 2026, 12:51 Precies het idee dat ik laatst ook had. Al die weggegooide tickets meenemen en bij... door de kassa gooien.
Maar het wedcafe bestaat niet meer.

Mooi verhaal over deze man.
In de tijd van deze Leo Borsboom, ging het nog over de beroemde gekleurde scheurtickets.

Het fenomeen was ook op de kortebaan een hit. Ik ken (inmiddels "kon") diverse vaste bezoekers, die tussen de omlopen door de omgeving van de totalisatorwagen afstruinde op weggeworpen tickets.
De plaatselijk bezoekers, die vaak maar een keer in het jaar een draverij bezochten, hadden geen idee van hoe het zat met die paardentoto. Daardoor werden veel tickets van uitgeschakelde paarden achteloos weggegooid, terwijl die tickets nog wat waard waren, vanwege stalverband. Wisten die dorpers veel :D :D

Dolf Rieken
Professional
Has thanked: 102 times
Been thanked: 272 times

Bericht door Dolf Rieken »

jelliep schreef: 29 jan 2026, 11:51 Een andere broer heeft jaren lang de kleedkamer beheerd en nog een andere broer was melkboer(snuis)hij zat naast de fietsenstalling.

Dat was Joop en die heeft als laatste nog met zijn gezin in het ouderlijk huis gewoond en is een paar geleden naar Voorburg verhuisd.

Leo is ook nog een tijdje lid van de Businessclub van Duindigt geweest waar De firma Bella ook het onderhoud deed destijds.

Speedy
Professional
Has thanked: 1030 times
Been thanked: 137 times

Bericht door Speedy »

heb nog altijd contact met Joop en Agnes gaat goed met hun en kinderen heel belangrijk ga zo door---------ik weet dat het paard Atilla van de borsboom pjes was heel leuk koerspaard was in die tijd volgens mij was het Bart die hem trainde ? wie weet er nog meer van alvast bedankt

jelliep
Amateur
Has thanked: 47 times
Been thanked: 112 times

Bericht door jelliep »

Volgens mij was Bart geen familie van die tak Borsboom.Er waren 3 broers Borsboom op Duindigt,Bart,Toon en nog 1 waarvan ik de naam niet meer weet.C Damascus B trainden ze zelf en volgens mij hadden ze ook Atilla,die stond toen bij Jan Wagenaar in training.Bart bracht tijdens de rennen personeel van de boxen naar de finish.Ze waren vaak na de koers vaak bij Dick van der Velde.Geweldige mensen,echte hagenaars met veel humor.

Speedy
Professional
Has thanked: 1030 times
Been thanked: 137 times

Bericht door Speedy »

ja Cees klopt bij het Cafe van de Velde waren die stonden tijdens de koers toch in de bocht te kijken Joop Engberts de koekenverkoper die kwam wel eens bij ons op stal -------er stond toch ook een haringkar bij het cafe die was echt goed met zijn zoute haringen mooie tijd was het ook

Dolf Rieken
Professional
Has thanked: 102 times
Been thanked: 272 times

Bericht door Dolf Rieken »

jelliep schreef: 29 jan 2026, 19:12 Volgens mij was Bart geen familie van die tak Borsboom.Er waren 3 broers Borsboom op Duindigt,Bart,Toon en nog 1 waarvan ik de naam niet meer weet.C Damascus B trainden ze zelf en volgens mij hadden ze ook Atilla,die stond toen bij Jan Wagenaar in training.Bart bracht tijdens de rennen personeel van de boxen naar de finish.Ze waren vaak na de koers vaak bij Dick van der Velde.Geweldige mensen,echte hagenaars met veel humor.

De derde broer zag er altijd perfect uit om door een ringetje halen met een gouden brilletje maar dat was hij aan zijn beroep verplicht (pooier) , hij had een vrouw met rood haar die ergens bij de Paviljoensgracht haar diensten verleende, aardige mensen maar zijn naam ben ik even kwijt.

Plaats reactie