Audio bestanden John Bootsman mbt Duindigt

Wat is er online te zien, lezen en horen. Lees en deel het hier
administrator
Site Admin
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times

Audio bestanden John Bootsman mbt Duindigt

Bericht door administrator »

Op verzoek heb ik de onderstaande audio bestanden online gezet waarin gesproken wordt over de ontwikkelingen van Duindigt.

Draf en rensport forum administrator

Robert 9
Leerling
Been thanked: 19 times

Re: Audio bestanden John Bootsman mbt Duindigt

Bericht door Robert 9 »

Vind het een zwaktebod om via deze weg de publiciteit te zoeken en opening van zaken te geven wat er zich heeft afgespeeld voor en achter de schermen. Het is nog steeds het zelfde liedje...mensen met geld denken dat ze dit in kunnen blijven zetten om meer aanzien en vooral macht te pakken.

Het is toch te gek dat 2% van de drafsport weet wat er gaande is en de rest gewoon van de domme word gehouden.
Heb eerder gevraagd opening van zaken te geven wie er in de ledenvergadering zitting hebben en eindelijk weten we nu via deze ingezonden stukken de namen van 5 leden. Een vraag komt dan op....die andere 7 leden hebben dit stuk niet ondertekend......dus kun je eigenlijk constateren dat deze 7 leden het stuk niet ondersteunen. Vanaf 23 april 2023 is dit dramastuk al in beweging. Nu 2 jaar later horen wij via allerlei wegen hoe de vork in de steel zit.
Dhr. J. Bootsman wil wel om de tafel met dhr. Hoetmer om een en ander door te spreken. Weer in een achterkamertje?
Ik denk dat de heren eens moeten leren dat we in 2025 leven en openheid een bevochten vrijheid is.
Denk dat de ledenraad maar eens moet opstappen en er normaal denkende mensen die geen abnormale belangen hebben en teveel macht naar zich willen trekken zitting moeten hebben.
Waar zijn de notulen van de ledenraad vergaderingen? De hoofdrolspelers en de ondertekenaars van het ingezonden stuk zie ik meer als niet capabele mensen.
Ik zou zeggen Beste Hans Sinnige blijf alstublieft je vrije journalistieke vrijheid houden om een en ander aan de kaak te stellen en je niet laten beïnvloeden door zogenaamde machtzoekers.

Erins Isle
Professional
Has thanked: 17 times
Been thanked: 27 times

Bericht door Erins Isle »

De gehele sport heeft altijd al uit diverse belangen clubjes bestaan. Tot op de dag van vandaag blijft dat. Voor zover ik weet was, vroeger in ieder geval, dat een meerderheid in de ledenraad de besluiten nam. Je had toen, de rensport, noord en west. Elk met de eigen vertegenwoordigers. Hoe dat nu geregeld is weet ik niet.

Dolf Rieken
Professional
Has thanked: 25 times
Been thanked: 91 times

Bericht door Dolf Rieken »

Het oprichten van de Vereniging is één van de grootste mislukkingen uit de geschiedenis van de draf en rensport en moest een soort kopie van de KNHS worden maar die vergelijking gaat totaal niet op omdat de verschillen in leden immens groot zijn.

De separate verenigingen van weleer konden voor de belangen van hun leden opkomen en dat was al complex genoeg omdat daar de belangen ook vaak uit elkaar liepen.

Ik was er getuige van dat de Fokkersvereniging Dhr.Simons onder grote druk zette, eigenlijk chanteerde om als enige toch zelfstandig te blijven opereren en toen deze eis ingewilligd werd was het hele project al mislukt voor dat het begonnen was.

Lees alle lectuur van de sport maar eens goed door bijvoorbeeld Dravend door de Tijd en het jubileum-boek van de eigenaars-vereniging dan zal men tot de conclusie komen dat er eigenlijk weinig veranderd is alleen gaat het nu bijna nergens meer over sportief gezien.

Het gevecht gaat nu ouderwets ordinair weer over uiteindelijk geld maar ook dat is niets nieuws, de opheffing van Mereveld en de verkoop van Hilversum en het drama met Schaesberg was het niet veel anders.

Robert 9
Leerling

Bericht door Robert 9 »

Zelf ben ik bijzonder nieuwsgierig wie het besluit heeft genomen om de verschuldigde rente van de hypotheken door de SNDR te laten betalen. De SNDR was niet verplicht deze rente te betalen maar heeft het jaren betaald om Duindigt te steunen.
Was het besluit genomen door de ledenraad of door personen die er zelf financieel belang bij hadden.
Zijn hier notulen van opgemaakt en zo ja maak ze openbaar.
Het zijn middelen die de drafsport heeft opgehoest en wil graag zien dat ze via aantoonbare contracten weer opeisbaar zijn voor de sport.
Verder heb ik begrepen dat de ledenraad bestaat uit 12 leden.
t.w. 3 leden west, 3 leden midden, 3 leden noord en 3 leden rensport,
Een meerderheid voor Duindigt is natuurlijk snel gevonden...3x west, 3x rensport en nog meer 1 vriendje en je hebt de meerderheid.
Hoop dat bovenstaande gauw via notulen opgehelderd kan worden voordat de drafsport in een groot financieel gat valt.

Misschien lezen we in ons weekblad het ware verhaal.

Hoofhearted
Leerling
Been thanked: 7 times

Bericht door Hoofhearted »

Follow the money lijkt me een meer toepasselijke journalistieke keuze

Dolf Rieken
Professional
Has thanked: 25 times
Been thanked: 91 times

Bericht door Dolf Rieken »

@Robert 9
Ik begrijp niet hoe u erbij komt dat SNDR niet verplicht is om de rente te betalen, dat zijn ze dus wel omdat de lening destijds aangegaan is om de schulden die de SNDR gemaakt hadden in te lossen o.a. R.C. tegoeden van eigenaren en professionals en daar bij ook alle inleggelden van de Klassieke koersen.

Dit was een schoolvoorbeeld van wanbeleid, wanneer men dat in een zelfstandig bedrijf doet ben je nog niet klaar maar deze heren kwamen er mee weg net als opvolgers en voorgangers die een wanprestatie hebben neergezet.

Ook uw idee over de Ledenraad is ook niet helemaal juist, de zetels van West (Duindigt) zijn duidelijk anders verdeeld in 3 voor en 3 tegen, de renafdeling staat lijnrecht tegenover de drafsport en dat is ook een oud verhaal.

Robert 9
Leerling

Bericht door Robert 9 »

In het persbericht van de SNDR van 6 juni 2025 staat vermeld: In de afgelopen jaren heeft de SNDR aanzienlijke financiële middelen voorgeschoten en hypotheek betalingsverplichtingen op zich genomen.
Het woord voorgeschoten zegt dacht ik genoeg.
Deze middelen behoren niet alleen aan Duindigt toe maar aan de hele draf en rensport, aldus het bestuur van de SNDR.

Over de ledenraad citeer ik artikel2 van de reactie van de ledenraad.
Hier wordt gesproken over de verdeling per regio en de rensport.
Een combinatie van mogelijke stemmen in de ledenraad is volgens dit artikel duidelijk.

Ongeveer 25 jaren geleden zijn er problemen geweest met uitbetalingen van tegoeden aan deelnemers en trainers.
De inleggelden van de klassiekers enz. en tegoeden van deelnemers werden gebruikt om bovengenoemde uitbetalingen te realiseren.
Na protesten is er een model gevonden om de inleggelden enz. apart te zetten en te reserveren voor de uitbetalingen van de klassiekers enz.
Na enig speurwerk stuit ik op een mij onbekende Stichting Administratiekantoor Draf en renbanen Nederland.
Misschien wordt deze Stichting hiervoor gebruikt.

Je kunt best gelijk hebben dat de leningen verstrekt zijn om de schulden weg te werken maar ik lees het persbericht en zie dat de SNDR het geld heeft voorgeschoten.

Ook in Duitsland waren er problemen met uitbetalen van de tegoeden van deelnemers maar vele Nederlanders, waaronder ikzelf, hebben de tegoeden kunnen afschrijven.

Erins Isle
Professional
Has thanked: 17 times
Been thanked: 27 times

Bericht door Erins Isle »

Door het woord voorschieten te gebruiken, hoopt men nog iets terug te kunnen vorderen. De oorzaak is echter niets anders dan wat Dolf beschrijft.

Hoofhearted
Leerling
Been thanked: 7 times

Bericht door Hoofhearted »

Wat er exact is voorgeschoten of geleend zou terug te vinden moeten zijn in het jaarverslag. Helaas zijn de jaarverslagen 2023 en 2024 niet op de site van SNDR gepubliceerd.

Plaats reactie