Tot mijn verbazing zag ik in O.B. 37 dat de pikeur Danny Brouwer rijder van het paard Cincinnati Beach S bestraft is met een boete van 320 euro (gelet op de dotering van de koers strafverzwarende omstandigheden) omdat het met zijn uitgeschakelde paard de koers voortgezet had op 8 september in Alkmaar.
Ik heb de koers live gezien en Danny heeft inderdaad de koers voortgezet maar zonder voor iemand ook maar enigszins hinderlijk te zijn dit in tegenstelling tot Michel Rothengatter die met zijn Otis Dream na uitgeschakeld te zijn op Duindigt in de Derby kwalificatie op 4 september, de koers voortzette en daarbij hinderlijk was voor andere deelnemers en niet bestraft werd.
Hier word de onkunde of vooringenomenheid van de diverse comités weer eens bevestigd.
Meten met twee maten
-
Dolf Rieken
- Professional
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 91 times
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 495 times
- Been thanked: 46 times
Re: Meten met twee maten
Dolf er is maar een oplossing ---uitgeschakeld neem je paard naar de buiten kant dan heeft niemand er last van blijf wel als laatste paard achter in liggen--------heb het wel eens meer gezegd ook dat Eric Van Den Bergh 200 euro boette kreeg en uit de uitslag verdwijnt---1 van de 2 moet weg vallen de trainer en eigenaar en fokker kunnen er niets aan doen dan zeg ik de boette handhaven
-
Dolf Rieken
- Professional
Goed stuk van Rick Wester in draf en rensport van deze week met betrekking tot de idiote boetes van de Derbydag, Rick blijkt ook nog in het bestuur van de VDRP te zitten maar is omdat hij zijn visie kenbaar maakte verbannen uit uit alle commissies.
Het zou zijn collega’s sieren als zij eens solidair met hem zouden zijn door met z’n allen een andere werkbare regelgeving af te dwingen door middel van desnoods stevige acties.
Zoals het nu gaat staan verdiensten en de wel heel makkelijk gegeven bekeuringen in geen enkele verhouding en halen ze moed er helemaal uit bij die jongens.
Het zou zijn collega’s sieren als zij eens solidair met hem zouden zijn door met z’n allen een andere werkbare regelgeving af te dwingen door middel van desnoods stevige acties.
Zoals het nu gaat staan verdiensten en de wel heel makkelijk gegeven bekeuringen in geen enkele verhouding en halen ze moed er helemaal uit bij die jongens.
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 495 times
- Been thanked: 46 times
het was vroeger zo en nu ook en het blijft altijd een menings verschil -----boetes uitschakelen van paarden onregelmatig draven en noem maar op ----ik zie nu ook weer op de kortebaan was stappen en dan recht dan draven en gelukkig gaat dit weer beter met een draf ---wat is het moeilijk ik ben blij dat ik niet meer hoeft te rijden ---kijk nou is naar de bandenstarts wie heeft dat zo geprakkieseerd om dit te doen wat is loting toch de nr 1 is toch een voordeel nou kijk maar naar de grasbaankoersen gaat bijna nooit goed ja iedereen zal daar ze eigen mening over hebben en dat mag natuurlijk -----en het vreselijke vind ik op duindigt van de sintelbaan naar de grasbaan maar het is niet anders succes pikeurs zorg dat je geen boettes krijgt
-
Dolf Rieken
- Professional