Programma Victoria Park 28 Januari 2023
- LostInHarnessracing
- Professional
- Has thanked: 541 times
- Been thanked: 440 times
Re: Programma Victoria Park 28 Januari 2023
Het was gelukkig niet zo mistig als vorige week, je kon alles veel beter zien. En zaterdag zag ik zelfs dingen zoals ik ze nooit eerder had gezien. Ben daar boven geweest. Je weet wel. Waar de happy few, de elite zetelt, in dat luxe restaurant waar personeel buigt als knipmessen en mensen vast hun vaste tafeltje hebben; met luxe liflafjes van zalm of ossehaas en mooie wijnen op tafel. Waar geld geen rol speelt.
Tenminste, dat idee had ik er altijd van.
Want ik had wat vragen aan Kees de Bock, over minidraverijen; het nieuwe seizoen, wat de voorschriften zijn voor deelname.
En Kees zat boven volgens een ingewijde (Miep)en ik kon er gewoon heen, "Toe maar, loop maar naar 'm toe"
Super aardige man. We hebben het ook nog even gehad (mijn initiatief) over hoe het allemaal is gegaan met drafbaan Groningen.
Kees wist zelf niet de exacte voorwaarden, hij is meer de promotor maar heeft me geholpen met tel.nr. van degene die er echt alles over weet. Ga haar volgende week bellen.
Want er is hier een pony en een meisje van 14 en die staan te trappelen, want Kimmie (7) kan supergoed draven.
Las in het door Speedy opgestartte fantopic "Hans Sinnige is zo sterk als beton" dat je je hart moet volgen als je speelt. En niet teveel luisteren naar tips van 'deskundigen'.
Dat klopt. Nou hart.. ik spreekt zelf liever over 'intuïtie' maar is echt zo. En dat je als je op de baan bent de paardjes gewoon op meter afstand voorbij kunt zien en horen briesen en draven en zelfs ruiken bijna en je ze in het voor werken dan kunt tot volgen t/m hoe ze een bocht doorgaan helpt ook enorm.
Gister paar keer duo gespeeld en ook de spelsoort "2e" en dit legde me geen windeieren. Ging met €100,- op pad en heb daarvan getankt, blikje red bull onderweg, entree VPW, consumpties (ook nog wat gegeten) én nog luxe kattenbrpkjes bij de plaatselijke Poisz gescoord en had bij thuiskomsten €186,- in de pocket.
#wedbelevenissen.
Dat duo in koers 4 had ik bijvoorbeeld zien aankomen en goed gespeeld.
Enne: wat mist in de normaliter standaardkosten is aanschaf drafblaadje, want die was uitverkocht! Belachelijk. De zoveelste keer, te weinig drafblaadjes bij de balie van de baan. Is lang zo leuk niet om je wedmatig voor te bereiden op de koersen. Met alleen dat uitgeprinte wit papier. Maar goed, toe maar.
Het waren maar zeven koersen, zo'n meeting vliegt voorbij voor je er erg in hebt. Vind het tijdstip wel mooi. Vroeg beginnen en nog een heel stuk van de zatermiddag heb je dan nog vrij. Zie ook steeds meer gezinnen op de baan, die hebben daar met deze tijdstippen mooie tijd voor als uitje.
Bedankt voor weer een mooie koersdag in Friesland.

Tenminste, dat idee had ik er altijd van.
Want ik had wat vragen aan Kees de Bock, over minidraverijen; het nieuwe seizoen, wat de voorschriften zijn voor deelname.
En Kees zat boven volgens een ingewijde (Miep)en ik kon er gewoon heen, "Toe maar, loop maar naar 'm toe"
Super aardige man. We hebben het ook nog even gehad (mijn initiatief) over hoe het allemaal is gegaan met drafbaan Groningen.
Kees wist zelf niet de exacte voorwaarden, hij is meer de promotor maar heeft me geholpen met tel.nr. van degene die er echt alles over weet. Ga haar volgende week bellen.
Want er is hier een pony en een meisje van 14 en die staan te trappelen, want Kimmie (7) kan supergoed draven.
Las in het door Speedy opgestartte fantopic "Hans Sinnige is zo sterk als beton" dat je je hart moet volgen als je speelt. En niet teveel luisteren naar tips van 'deskundigen'.
Dat klopt. Nou hart.. ik spreekt zelf liever over 'intuïtie' maar is echt zo. En dat je als je op de baan bent de paardjes gewoon op meter afstand voorbij kunt zien en horen briesen en draven en zelfs ruiken bijna en je ze in het voor werken dan kunt tot volgen t/m hoe ze een bocht doorgaan helpt ook enorm.
Gister paar keer duo gespeeld en ook de spelsoort "2e" en dit legde me geen windeieren. Ging met €100,- op pad en heb daarvan getankt, blikje red bull onderweg, entree VPW, consumpties (ook nog wat gegeten) én nog luxe kattenbrpkjes bij de plaatselijke Poisz gescoord en had bij thuiskomsten €186,- in de pocket.
#wedbelevenissen.
Dat duo in koers 4 had ik bijvoorbeeld zien aankomen en goed gespeeld.
Enne: wat mist in de normaliter standaardkosten is aanschaf drafblaadje, want die was uitverkocht! Belachelijk. De zoveelste keer, te weinig drafblaadjes bij de balie van de baan. Is lang zo leuk niet om je wedmatig voor te bereiden op de koersen. Met alleen dat uitgeprinte wit papier. Maar goed, toe maar.
Het waren maar zeven koersen, zo'n meeting vliegt voorbij voor je er erg in hebt. Vind het tijdstip wel mooi. Vroeg beginnen en nog een heel stuk van de zatermiddag heb je dan nog vrij. Zie ook steeds meer gezinnen op de baan, die hebben daar met deze tijdstippen mooie tijd voor als uitje.
Bedankt voor weer een mooie koersdag in Friesland.
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 1330 times
- Been thanked: 161 times
nou ook het voorrijden kan je in de war brengen dan had je vroeger nooit henri buitenzorg en eland bv gespeelt ----------------michel zei gisteren hij loopt vandaag zonder ijzers een mooie koers om te proberen bedoel maar wat moet je doen je geld er op zetten of niet zeg het maar vrienden
- LostInHarnessracing
- Professional
- Has thanked: 541 times
- Been thanked: 440 times
Nou het ging in dit specifieke geval om MUSCLE REX en die moest je sowieso in de combitickets op 1 zetten.Speedy schreef: 29 jan 2023, 14:07 nou ook het voorrijden kan je in de war brengen dan had je vroeger nooit henri buitenzorg en eland bv gespeelt ----------------michel zei gisteren hij loopt vandaag zonder ijzers een mooie koers om te proberen bedoel maar wat moet je doen je geld er op zetten of niet zeg het maar vrienden
Hoezo kan het voorrijden je in de war brengen, je ziet toch gewoon wat je ziet?
Het voorpraten brengt mensen nog wel eens op het verkeerde been ja.
Kom gewoon ook eens naar de baan, Speedy.
Ga de volledige uitzending nog wel terugkijken.
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 1330 times
- Been thanked: 161 times
kom dit jaar 2x op wolvega ben ik van plan zal het er op zetten wanneer ik kom vriend