GIPSY overleed al als prille 5-jarige door een noodlottig ongeval bij het vervoer.
GIPSY WESTLAND, geboren 24-04-1989.
Vader: EVENTO-UPSALIN
Moeder: BEAUTY WESTLAND-DELVIN HANOVER
Fokker/eigenaar: A. van Mierlo, Monster/Buitelaar.
Trainer/rijder: Gerard van Eijkelenborg.
Gewonnen Topkoersen:
DERBY PROEF 1992
DERBY 1992
GROTE PRIJS DER VADERPAARDEN 1992
ELITE VIERJARIGEN 1993
HOLLAND-BELGIË bij de VIERJARIGEN
KAMPIOENSCHAP DER VIERJARIGEN 1993
WICKEVOORT CROMMELIN MEMORIAL 1993.
GIPSY WESTLAND, Derby winnaar 1992.
-
aggro3101
GIPSY WESTLAND, Derby winnaar 1992.
- Bijlagen
-
- Gipsy Westland N-B 1993 (1).jpg (130.74 KiB) 281 keer bekeken
-
- Gipsy Westland Kamp 4-jarigen.jpg (96.08 KiB) 281 keer bekeken
-
- Gipsy Westland Derbyproef.jpg (87.98 KiB) 281 keer bekeken
-
- Gipsy Westland Derby hulde a.jpg (93.77 KiB) 281 keer bekeken
-
- Gipsy Westland Derby (1).jpg (99.42 KiB) 281 keer bekeken
-
- Gipsy Westland 01.jpg (76.2 KiB) 281 keer bekeken
-
jelliep
Re: GIPSY WESTLAND, Derby winnaar 1992.
Weet nog als de dag van gisteren van deze derby,was eigenlijk nog voor de tweede aankomende(greatest secret)geboren was al indirect bij hem betrokken.
Ik was jaren ervoor als prive trainer bij Jan Schoo in dienst,toen ik een jaarling genaamd Casandra Guappa op stal kreeg,een Manza merrie,die waren niet de makkelijkste in de omgang,beleren ,aanrijden,het leek erg goed.
Dat vond de jury op de jaarlingen show in de Expohal ook,werd algemeen jaarlingen kampioen,helaas de enige prijs die ze won.
De eigenaar en ik waren het eens,dit wordt ze niet,ik kreeg eigenlijk een beetje een hekel aan de merrie,dan moet je afscheid nemen.
Bram van Veen ,was een vriend van Jan,die zag er nog brood in,die kocht de merrie en zei erbij ,ik wil het toch nog bij een andere trainer proberen,zijn goed recht.
Dat ging ook niet,dus Bram besloot haar te laten dekken door zijn eigen Amor Geert.
Op een dag kwam Bram in oranjewoud waar ik toen voor AO werkte en de jonge paarden(daar moest je niet bij AO mee aankomen,hij gaf ook toe,dat kan ik niet),Bram met de zwarte hoed,vroeg aan mij,zou je als je een hekel had aan de moeder ook een hekel aan het kind hebben,en zo nee wil jij een jaarling voor mij willen beleren,je raadt dat was Greatest,ging aan de gang,het leek al snel een talent.
En zo als dat ging bij AO,de punten op de dikke i,deed de maestro zelf,met het bekende resultaat,dat ging door me heen,toen ik het verhaal over Gipsy las.
Ik was jaren ervoor als prive trainer bij Jan Schoo in dienst,toen ik een jaarling genaamd Casandra Guappa op stal kreeg,een Manza merrie,die waren niet de makkelijkste in de omgang,beleren ,aanrijden,het leek erg goed.
Dat vond de jury op de jaarlingen show in de Expohal ook,werd algemeen jaarlingen kampioen,helaas de enige prijs die ze won.
De eigenaar en ik waren het eens,dit wordt ze niet,ik kreeg eigenlijk een beetje een hekel aan de merrie,dan moet je afscheid nemen.
Bram van Veen ,was een vriend van Jan,die zag er nog brood in,die kocht de merrie en zei erbij ,ik wil het toch nog bij een andere trainer proberen,zijn goed recht.
Dat ging ook niet,dus Bram besloot haar te laten dekken door zijn eigen Amor Geert.
Op een dag kwam Bram in oranjewoud waar ik toen voor AO werkte en de jonge paarden(daar moest je niet bij AO mee aankomen,hij gaf ook toe,dat kan ik niet),Bram met de zwarte hoed,vroeg aan mij,zou je als je een hekel had aan de moeder ook een hekel aan het kind hebben,en zo nee wil jij een jaarling voor mij willen beleren,je raadt dat was Greatest,ging aan de gang,het leek al snel een talent.
En zo als dat ging bij AO,de punten op de dikke i,deed de maestro zelf,met het bekende resultaat,dat ging door me heen,toen ik het verhaal over Gipsy las.
-
aggro3101
Re: GIPSY WESTLAND, Derby winnaar 1992.
Hierbij nog een paar foto's van SWEEPSTAKES winnaar GREATEST SECRET.
- Bijlagen
-
- Greatest Secret.jpg (64.18 KiB) 256 keer bekeken
-
- Greatest Secret Sweepstakes.jpg (52.55 KiB) 256 keer bekeken
-
- Greatest Secret Pr Jaarl show.jpg (122.93 KiB) 256 keer bekeken