Piraten naar de Elitloppet

Deel hier én lees hier al het nieuws rondom de drafsport
Is the day after
Amateur

Piraten naar de Elitloppet

Bericht door Is the day after »

Het is dun met deelnemers voor het laatste weekend van mei als je het mij vraagt....

Op schema van de piraat naar de elite-race?
Geen onmogelijkheid - als de sterrijder Erik Adielsson mag beslissen.
- Hij zou zeker betrokken kunnen zijn, zegt Adielsson in de podcast
Disco Volante won zaterdag de finale van de Gold Division in Solvalla vanaf de top.
Maar achter het startkanon van Stefan Melander was het een ander paard dat de kijkers hun wenkbrauwen deed optrekken.
Na een race achterin stond het erepaard On Track Piraten van Hans R Strömberg voor een rokerige finish - en eindigde op de vierde plaats.
Een gelijkaardige race werd gehouden door het paard toen de V75 eind februari op Romme werd beslist - toen het paard de laatste 200 meter finishte op 1.05.2. Dat was de snelste van alle paarden die dag.
"Het is een unieke"
Het paard, dat met zijn 33 overwinningen het record heeft behaald in het aantal gewonnen nationale toto-races, heeft al snel meer dan SEK 19 miljoen verdiend - en is een van de meest geliefde paarden van het land.
Nu vindt de stercoureur Erik Adielsson dat de 13-jarige relevant moet zijn voor de Elite Race.
- Met het hele verhaal dat hij heeft. Ik zou het niet als onmogelijk zien. Hij zal natuurlijk niet een van de meest gestoorde zijn. Dat is bijna hoe hij het verdient om tot het startveld te behoren voor een lange en trouwe dienst. Er zijn paarden die versleten zijn door lange deelnemers. Maar zoals hij voelt ... Het is uniek, zegt Adielsson als de vraag opkomt in ATG's podcast "V75
Erik Adielsson reed zelf het paard toen hij afgelopen zaterdag als vierde eindigde in Solvalla.
- Verdomme wat hij de afgelopen 100 heeft gedaan. Ik was een beetje geschokt. Hij bestaat nu al zo lang. Wat hij de laatste 100 deed, dacht ik niet. Het was erg verrassend en stond op het punt schokkend te worden, zegt hij in de podcast.
- Om die vonk te behouden na zoveel starts. Ik zou niet protesteren. Hij zou er zeker kunnen zijn. Hij zou er niet bij moeten zijn als hij in goede conditie is. Maar is hij dan echt in vorm ... Fanken. Hij deed het afgelopen zaterdag verdomd goed.

Info: Expressen