POETJE PATJE was een vreemde naam, maar er zijn in het verleden ook dravers vernoemd met sexueel getinte namen.
Deze namen hebben zijn oorsprong bij Paul Bakker en zijn echtgenote de bekende amatrice Gre Bakker-Bosch. Bekend van Stal BB.
Zij gaven hun fokproducten , meestal merries, namen als SEXY GIRL, MANNEQUIN, POUR UN FLIRT, RENDEZ VOUS, ENTRE NOUS, LOVE SONG, MON AMOUR, WILD WOMAN en JOSEPHINE BAKER.
De laatste won met Jaap Verhoeve de SWEEPSTAKES MERRIES in 1971. Zij is de overgrootmoeder van DERBY-WINNAAR 2017 HOOTERS USA.
Toen Gineke en Piet van der Oord hun merrieveulen van WILD WOMAN kregen noemde Gineke het paard KEETJE TIPPEL. Daar was Piet het eerst niet mee eens, maar de naam was al doorgegeven aan de NDR.
Alle zonen en dochters van KEETJE TIPPEL, 16 in totaal kregen daarna een naam, die met de sex en prostitutie te maken hadden:
zoals: RAPIDO PIPER, SOUTENEUR (veel succes met Mieke en Minne van der Meer), THE BLACK PIMP (ook succes met Mieke en Minne),
UNDER COVER O., HIGHHEELS REALLOVE, MARYLIN O. (vroeg gestorven), JAMY BROWN, ZUHALTER, AMOUR DE LA RUE, CISKE DE RAT en DELOVER BOY.
Na het overlijden van Piet van der Oord heeft Hans Salverda FOPPE H. TWIETEL gefokt en daarna is KEETJE TIPPEL naar Jolanda en Arnold Mollema gegaan.
Die hebben GIGOLO, HOOTERS USA, IRMA LA DOUCHE en JAMBERS nog gefokt. KEETJE TIPPEL was dus met recht een ELITE-MERRIE.
Ik zal later nog foto's van haar producten plaatsen.
KEETJE TIPPEL, Gineke en Piet van der Oord.
-
a.hoegen2412
Re: KEETJE TIPPEL, Gineke en Piet van der Oord.
Hierbij de beloofde foto's van de kinderen van KEETJE TIPPEL:
THE BLACK PIMP nam deel aan de DERBY 2004 gewonnen door TIME OUT.
Mieke van der Meer had die dag startnummer 1 en had een zwarte buis. Op 1 van de foto's ligt ze 3e paard aan de reling en op de andere foto 4e paard aan de reling. Mieke heeft lang rossig haar. Wij waren er die dag ook en hebben Mieke Winnend gespeeld.
Andere foto's van THE BLACK TIMP kon ik niet vinden. Het was een mooi paard om te zien.
THE BLACK PIMP nam deel aan de DERBY 2004 gewonnen door TIME OUT.
Mieke van der Meer had die dag startnummer 1 en had een zwarte buis. Op 1 van de foto's ligt ze 3e paard aan de reling en op de andere foto 4e paard aan de reling. Mieke heeft lang rossig haar. Wij waren er die dag ook en hebben Mieke Winnend gespeeld.
Andere foto's van THE BLACK TIMP kon ik niet vinden. Het was een mooi paard om te zien.
- Bijlagen
-
- Souteneur met Mieke.jpg (102.71 KiB) 365 keer bekeken
-
- Derby-2004-Time-Out-Hugo-Langeweg-007.jpg (217 KiB) 365 keer bekeken
-
- Derby-2004-Time-Out-Hugo-Langeweg-004.jpg (205.11 KiB) 365 keer bekeken
-
- Zuhalter 20-10-12.jpg (115.86 KiB) 365 keer bekeken
-
- Amour de la Rue Zweden 1.jpg (96.52 KiB) 365 keer bekeken
-
- Ciske de Rat Amateur kamp 2013.jpg (85.35 KiB) 365 keer bekeken
-
- Hooters USA Derby MBf (1).jpg (59.14 KiB) 365 keer bekeken
-
- 2098-koers08-23.jpg (170.83 KiB) 365 keer bekeken
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 1330 times
- Been thanked: 161 times
prachtig vind de kleuren van hugo heel mooi een vraag ik won met tarzan h in joure de 4400 meter koers en op drachten de lange stayerskoers voor arnold mollema met ....zuidvelde volgens mij een u tje kan even niet op zijn naam komen misschien hebben jullie er fotoos van zo het leuk vinden alvast bedankt vrienden
-
a.hoegen2412
De laatste foto met Hugo is JAMBERS. Nu bij Patricia van der Meer in Zweden. Was het niet UNRI ZUIDVELDE?.
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 1330 times
- Been thanked: 161 times
ja die was het denk ik unri bedankt voor je reactie vriend
-
a.hoegen2412
Ik heb nog 2 foto's van UNRI ZUIDVELDE. Zuidvelde ligt maar 2 kilometer van Norg vandaan. Ik kende de fokker van de ZUIDVELDE paarden persoonlijk. Dit was de heer Van der Heide. NIELS was de beste. De vader van UNRI ZUIDVELDE was niemand minder dan HENRI BUITENZORG.
- Bijlagen
-
- Unri Zuidvelde en Mol.jpg (91.65 KiB) 285 keer bekeken
-
- Unri Zuidvelde 01.jpg (66.83 KiB) 285 keer bekeken