Veijo terug?

Deel hier én lees hier al het nieuws rondom de drafsport
Is the day after
Amateur

Veijo terug?

Bericht door Is the day after »

Staat stercoach Veijo Heiskanen op het punt Zweden te verlaten naar Finland?

In een interview met de Finse krant MT Ravinetti stelt hij dat het "50/50" is.

- Afgelopen september heb ik geen huis voor mijn paarden, zegt de trainer tegen Trav365.

De 61-jarige Åby-coach en drafprofiel Veijo Heiskanen is sinds het begin van de jaren tachtig actief als coureur en trainer in Zweden. Zijn trackrecord is lang, waaronder twee overwinningen in de Olympische race, twee overwinningen in de Zweedse fokrace en één overwinning in het hengstenkampioenschap. Op het Horse Gala in 1999 werd hij uitgeroepen tot coach van het jaar.
Nu kan het echter relevant zijn met een verhuizing naar Finland voor Heiskanen, aangezien de gemeente Mölndal een nieuw operatiegebied heeft gepland voor Åby's trainingsfaciliteit Balltorp.
- Ik weet niet waar ik naartoe moet. Afgelopen september heb ik geen huis voor mijn paarden. Ik ben er geweest en heb een paar boerderijen bekeken in Zweden, maar ook in Finland. Alles is momenteel erg onzeker, zegt Veijo Heiskanen.
"Alles is erg onzeker"
Veijo heeft momenteel 31 paarden op de trainingslijst, maar in het geval van een mogelijke verhuizing naar Finland is het niet relevant dat alle paarden verhuizen.
- Als het Finland is, zouden niet veel van de paarden hier momenteel mee bewegen, maar zoals ik al zei, is alles momenteel erg onzeker en is het vooral speculatie.