HELIOTROOP R.

Zonder geschiedenis geen toekomst
a.hoegen2412

HELIOTROOP R.

Bericht door a.hoegen2412 »

Misschien weten Forumleden zich nog het paard HELIOTROOP R. te herinneren. Heeft nog een heel stuk gestaan in DE TELEGRAAF. Het paard was zoek.
Ik had destijds een vriend, genaamd Ruud Losekoot. Hij was uitsmijter in Nachtclub EXTASE in Bergen (N-H) en kwam veel op de koers.
Terwijl DE TELEGRAAF op zoek was naar HELIOTROOP R. was dit paard "ondergedoken" op een geheime plek in EGMOND AAN DE HOEF.
Ik ben toen met Ruud daar heen gegaan. Jacques Geluk was een goede vriend van ons.
Ik dacht dit is wel een leuk verhaal over de "andere" kant van de DRAFSPORT.
Als iemand dit nog weet zou het wel leuk zijn dit op het Forum te zetten.

Hierbij een foto van HELIOTROOP R.
Bijlagen
Heliotroop R 18-7-71.jpg
Heliotroop R 18-7-71.jpg (117.69 KiB) 1442 keer bekeken

LostInHarnessracing
Professional
Has thanked: 541 times
Been thanked: 440 times

Re: HELIOTROOP R.

Bericht door LostInHarnessracing »

Echt te gek, deze kleine anekdotes over toen en die mooie paardjes uit de jaren zeventig in the picture zetten.
Prachtige zwartwitfoto's!
Dank.

Greyhound
Professional
Has thanked: 463 times
Been thanked: 478 times

Bericht door Greyhound »

Ja, Arend ik weet hier nog van. Vroeger nog wel uit geweest in Extase en soms na afloop van de koers op Alkmaar op de terug weg naar huis nog wel een langs geweest. Op het eind van zijn loopbaan heeft Heliotroop nog bij Martin Vergay gestaan als ik het goed heb onthouden. Extase is later de Zeemeermin geworden. Ben Slemmer zat daar daar bijna tegen over met zijn paarden.

Greyhound
Professional
Has thanked: 463 times
Been thanked: 478 times

Bericht door Greyhound »

Stond Helitroop R (verstopt) bij ene Jaspers in de Egmondermeer, dat vlak achter de ijsbaan de Meent in Alkmaar is?

a.hoegen2412

Nee. Het was in Egmond aan den Hoef. Je keek zo naar de duinenrij. Een of ander achteraf gelegen pad naar een boerderij. Heren het is 50 jaar geleden!!!

kortebaan
Professional
Been thanked: 1 time

Bericht door kortebaan »

Was er soms een café aan het eind van dat pad?
Sjaak Geluk nam namelijk wel eens een paard mee, de kroeg in.
Dan kun je wel in paardenboxen gaan zoeken, maar misschien stond Heliotroop gewoon aan de toog 🍻😅

kortebaan
Professional
Been thanked: 1 time

Bericht door kortebaan »

Het getoonde kaartje geeft de lokatie aan van de stal van Willem Kraakman. Later hebben daar Tommy Kooijman Patrick de Haan en Ricky Wester gezeten. Maar dat is allemaal veel later dan Heliotroop.
Of Jaspers daar ook nog heeft gezeten weet ik iet.
Jaspers heeft wel in Egmond aan de Hoef gezeten aan een weggetje dat Door het bollenland liep. Het uitzicht was inderdaad naar de duinen ,
Maar ja ook dat was veel later als Heliotroop ☺

a.hoegen2412

Ja nu je het zegt HELIOTROOP stond inderdaad achter de Bar. Hij heeft nog een pilsje voor ons getapt.

revad
Amateur
Been thanked: 5 times

Bericht door revad »

Er werd contract breuk gepleegd . Ik meen dat heliotroop verhuurd was aan sjaak en dat de eigenaar hem tussentijds op eiste .

Plaats reactie