Deze dag 40 jaar geleden (50)

Zonder geschiedenis geen toekomst
Dolf Rieken
Professional
Has thanked: 102 times
Been thanked: 272 times

Re: Deze dag 40 jaar geleden (50)

Bericht door Dolf Rieken »

Ik weet nog wel dat ik die tijd nog weleens bij bookmakers als Koos van Leeuwen en Joop Blom speelde maar die waren nog echt van het ouderwetse systeem en hadden respect voor het gezag en toch wel een soort mededogen met hun clientèle wat het verlies enigszins verzachte :D

Speedy
Professional
Has thanked: 1030 times
Been thanked: 137 times

Bericht door Speedy »

Dolf Rieken schreef: 20 feb 2026, 21:31 Ik weet nog wel dat ik die tijd nog weleens bij bookmakers als Koos van Leeuwen en Joop Blom speelde maar die waren nog echt van het ouderwetse systeem en hadden respect voor het gezag en toch wel een soort mededogen met hun clientèle wat het verlies enigszins verzachte :D
zo Dolf daardoor ging het prijzengeld niet omhoog geen voldoende spel op de toto --------jij was zeker niet de enigste natuurlijk maar aan de andere kant was je een goede sponsser voor de koersen door te laten gaan door regelmatig paarden te laten starten en nu nog toch succes

Dolf Rieken
Professional

Dan ben je toch niet geïnformeerd Stef, er verdween juist veel meer op de kassa door bookmakers die inspeelden.

Tot dat de geweldige ex burgemeester van Alkmaar Dhr.Rozemond een heksenjacht op de nette bookmakers ging houden en het puin ongemoeid liet en dat was het begin van het einde.

Ik schaam me niet voor het zogenaamde illegale spel omdat je een beetje bedrag niet op de kassa kwijt kon en zonder dat grote spel was er veel minder prijzengeld geweest.

Ik zal niet verder in detail treden maar er werd door veel grote eigenaren, bestuursleden en andere prominenten grif gebruik van gemaakt maar ik kan me niet voorstellen dat jij dat niet meer weet.

JandeW
Amateur
Has thanked: 20 times
Been thanked: 25 times

Bericht door JandeW »

Ik heb het al eens eerder geschreven,de jacht die toen ontstond heeft er toen toe geleid dat ook het legale spel heel hard minder werd en nooit meer op dat peil is gekomen.

piettolsma
Leerling
Been thanked: 8 times

Bericht door piettolsma »

Bookmakers weg,spel op de toto weg,nooit weer goed gekomen.Bookmakers speelden zelf ook dik op de baan om de cote te drukkenVaak geld op de toto gespeeld(via een bookmaker),die heel veel geld op een paard had.,en dan ging het niet om 50 gulden.

Speedy
Professional
Has thanked: 1030 times
Been thanked: 137 times

Bericht door Speedy »

Dolf jij bedoeld begrijp ik nu als een bookmaker b.v 4000 spel had op een paard en hij speelde b.v 1000 op de toto om de cote omlaag te brengen daar werd de toto beter van toch daar heb je gelijk in sorry heb het keurig nu begrepen Stef moet beter lezen heeft nu de gele kaart gekregen bedankt dat je gereageerd heeft
Laatst gewijzigd door Speedy op 22 feb 2026, 20:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Dolf Rieken
Professional

Het maakt nu toch niets meer uit omdat de sport gedevalueerd is naar zo’n bedenkelijk niveau dat de media er totaal niet meer in geïnteresseerd is alleen als er een schandaal te melden is.

Wij als oudere koersliefhebbers of mensen die in deze sport hun brood verdiend hebben, moeten het verleden maar koesteren omdat we toch de mooiste tijd van de draf en rensport meegemaakt hebben en die had ik niet graag willen missen.

We kunnen wel allerlei oorzaken aanwijzen die het verval waarschijnlijk versneld hebben maar we leven nu in een tijd die zelfs Jules Verne of George Orwell niet hadden kunnen bedenken.

Plaats reactie