Programma van 17 Januari 2026
- LostInHarnessracing
- Professional
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 93 times
Re: Programma van 17 Januari 2026
In de herkansing.
Want Koning Winter gooide vorige week roet in het eten.
Denk toch wel een verstandige beslissing om het af te gelasten.
Vooropgesteld: bedankt alle stallen, pikeurs en eigenaren om dit saturday night programma weer mogelijk te maken.
A Day At The Races.
Maar toch.. weliswaar een koers meer dan 10 januari maar wat minder aansprekend programma. Geen meerdere koersen met grote deelnemersvelden.
Zeven paardjes per koers pff. Speel dan maar geen plaats.
Maar goed, toe maar. De paardjes live buiten over de baan te zien draven, in die koude, hoort er gewoon bij, zin in.
VPW helpt ons wel even mooi de winter door in harddravend Nederland. Thanx.
Want Koning Winter gooide vorige week roet in het eten.
Denk toch wel een verstandige beslissing om het af te gelasten.
Vooropgesteld: bedankt alle stallen, pikeurs en eigenaren om dit saturday night programma weer mogelijk te maken.
A Day At The Races.
Maar toch.. weliswaar een koers meer dan 10 januari maar wat minder aansprekend programma. Geen meerdere koersen met grote deelnemersvelden.
Zeven paardjes per koers pff. Speel dan maar geen plaats.
Maar goed, toe maar. De paardjes live buiten over de baan te zien draven, in die koude, hoort er gewoon bij, zin in.
VPW helpt ons wel even mooi de winter door in harddravend Nederland. Thanx.
- LostInHarnessracing
- Professional
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 495 times
- Been thanked: 46 times
ik hoorde dat de baan niet in orde is -----dan is het een verstandig besluit anders kan je misschien veel blessures op lopen bij de paarden en we hebben er al zo weinig toch
-
Dolf Rieken
- Professional
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 91 times
Ik heb gisteren het jankverhaal over de afgelasting van 10 januari in draf en rensport gelezen en als dan na een week van temperaturen van rond de 10 graden boven nul de baan nog niet in orde is heb ik daar toch wel mijn bedenkingen over.
Iedereen zal ongetwijfeld zijn best doen maar ik vind dit toch wel een blamage.
- LostInHarnessracing
- Professional
De A28 en de N34 en zeker ook de N351 hebben zware klappen gehad hiero. En dat is dan nog sterk asfalt. ZOAB.. tja.. Spoedreparaties maar Rijkswaterstaat heeft volop materieel en mankracht.Dolf Rieken schreef: 17 jan 2026, 19:55 Ik heb gisteren het jankverhaal over de afgelasting van 10 januari in draf en rensport gelezen en als dan na een week van temperaturen van rond de 10 graden boven nul de baan nog niet in orde is heb ik daar toch wel mijn bedenkingen over.
Het VPW baanonderhoud is uitstekend, er zullen gegronde redenen zijn waarom het gewoon niet is gelukt een kwa veiligheid voor de paardjes verantwoorde baan op te leveren.
Dikke beschadigingen en kuilen en gaten, daar moet je handmatig bij. Beetje met trekker met sleepnet rondrijden is onvoldoende. Een zeer arbeidsintensieve klus.
Had jij je aangemeld als vrijwilliger om te helpen, Dolf?
"En Gelsenkirchen ging op dezelfde dag wél gewoon door!"
Je kunt het niet zomaar vergelijken, je kunt niet zomaar oordelen. Dat is een blamage.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Opdooi
-
Dolf Rieken
- Professional
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 91 times
@LostinHarnessracing
Jij bent kennelijk niet geabonneerd op draf en rensport waar de hele klaagzang in stond waarom het de week ervoor niet door gegaan was.
Jij kan mij niet wijsmaken dat als het toen volgens de quasi kenners wel door had moeten gaan dat het na een week mooi weer met plus 10 het ineens niet meer kan, bulshit !
Dat gelul over vrijwilligers word ik ook zo moe van, als men geen normale werkkrachten kan betalen moeten ze er gisteren mee stoppen.
Jij bent kennelijk niet geabonneerd op draf en rensport waar de hele klaagzang in stond waarom het de week ervoor niet door gegaan was.
Jij kan mij niet wijsmaken dat als het toen volgens de quasi kenners wel door had moeten gaan dat het na een week mooi weer met plus 10 het ineens niet meer kan, bulshit !
Dat gelul over vrijwilligers word ik ook zo moe van, als men geen normale werkkrachten kan betalen moeten ze er gisteren mee stoppen.
- Speedy
- Professional
laten we maar met ze allen er maar geen woorden over maken en van af nu niks meer over zeggen svp toch hoop dat het aanstaande week door gaat succes en een gezellige week er maar van maken
Laatst gewijzigd door Speedy op 18 jan 2026, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hans Sinnige
- Amateur
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Ik had jou altijd als een verstandig mens in de planning, maar na deze opmerkingen niet meer. Je hebt net zoveel verstand van baanonderhoud als eenDolf Rieken schreef: 18 jan 2026, 16:43 @LostinHarnessracing
... laat andere mensen deze maar afmaken
- Speedy
- Professional
iedereen mag daar een mening over hebben maar houd het netjes met elkaar gelukkig kan dat op deze forum ----de dupe zijn de trainers en eigenaren en pikeurs laten we er een gezellige week van maken alvast bedankt succesHans Sinnige schreef: 18 jan 2026, 19:42Ik had jou altijd als een verstandig mens in de planning, maar na deze opmerkingen niet meer. Je hebt net zoveel verstand van baanonderhoud als eenDolf Rieken schreef: 18 jan 2026, 16:43 @LostinHarnessracing
... laat andere mensen deze maar afmaken![]()