Een nieuwe toekomst voor Draf-en Renbaan Duindigt

Wat speelt er zich af in Wassenaar
Robert 9
Leerling
Has thanked: 2 times
Been thanked: 41 times

Re: Een nieuwe toekomst voor Draf-en Renbaan Duindigt

Bericht door Robert 9 »

Beste Gerard misschien kun jij je nog herinneren wie het rapport Kwadrant heeft geschreven en wat de achterliggende bedoelingen en belangen waren.
Dhr. Schriever was door het Ministerie van Landbouw aangesteld om de neuzen van diverse geledingen in dezelfde richting te krijgen.
Hij werd opgezadeld met dit rapport om mede Hilversum en Groningen te degraderen tot B-baan.
De beide banen werden niet eens uitgenodigd voor deze vergadering.
Dhr. Schriever heeft ingegrepen en beide banen alsnog uitgenodigd.
Je kunt je voorstellen dat het hard tegen hard ging.

Normaal wil ik niet uit de school klappen maar de waarheid mag gezegd worden.

Dolf Rieken
Professional
Has thanked: 102 times
Been thanked: 272 times

Bericht door Dolf Rieken »

Dhr,Schriever.had geen enkele kennis of affiniteit van of met de sport en om dan zulke beslissingen te nemen geeft aan dat hij maar één doel had en dat is zoveel mogelijk declareren en daar was hij geen wees in 8-)

Gerard Koop
Leerling
Been thanked: 7 times

Bericht door Gerard Koop »

Wie het plan Kwadrant geschreven heeft, is mij nooit helemaal duidelijk geworden. Het was een basis idee van Piet Blaauw, die in zijn voorzitterschap altijd richting privatisering sprak. Vermoed dus dat het geschreven is vanuit de stichting met behulp van ambtenaren van het min. van Landbouw.
Plan Ruts van en voor Duindigt had volgens mij ook wel een beetje die signatuur.
Opmerkelijk was wel altijd dat na een gesprek van een baan hun ideeën/plannen/opmerkingen veelal in het onderste laadje van het bureau terechtkwamen.

Dolf Rieken
Professional

Het plan Kwadrant kwam van Ed Maas af , hij werd hierbij gesoufleerd door Jan van Rossem RA die zich in die periode teruggetrokken had uit het Bestuur van de KNHRV, DRD en DHR.

Robert 9
Leerling

Bericht door Robert 9 »

door Dolf Rieken » 13 feb 2025, 20:41

Het plan Kwadrant kwam van Ed Maas af , hij werd hierbij gesouffleerd door Jan van Rossem RA die zich in die periode teruggetrokken had uit het Bestuur van de KNHRV, DRD en DHR.
Vergeet vooral niet de rol van de commissarissen.

Robert 9
Leerling

Bericht door Robert 9 »

Misschien is het nog wel eens interessant om een aantal notulen van vergaderingen openbaar te maken.
Ook het contract van Ed Maas met alle eisen die gesteld worden aan de sport geven weer wat er uitgevogeld is.

Dolf Rieken
Professional

Ik geloof niet dat dit nu nog interessant is Rinus, Ed Maas heeft destijds afgedwongen dat er bij het einde van drafsport op Wolvega huizen gebouwd mogen worden en dat recht zal bijna zeker naar Casper Veldink overgegaan zijn.

Men kan het de man niet kwalijk nemen als hij gebruik van dit recht gaat maken, tenslotte heeft hij zijn nek uitgestoken en de drafsport nog een aantal Jaren mogelijk gemaakt op deze locatie.

Er waren altijd wel veel vermogende mensen die het ook wel even zouden doen maar daar zijn er ook weinig van overgebleven, de crowdfunding actie die Willem Wals laatst gehouden heeft om de baan weer eens een fatsoenlijke onderhoudsbeurt te geven omdat deze al Jaren paard-onvriendelijk was is een mooi voorbeeld hiervan en het schijnt dat zelfs daarvan een aantal toezeggingen niet waar gemaakt zijn.

Jaren geleden was er een elite groep van deze mensen die de Derby wel even naar VPW zouden halen maar ik heb ze niet meer gehoord bla bla bla 8-)

Robert 9
Leerling

Bericht door Robert 9 »

In een eerdere reactie heb ik al aangegeven dat Ed Maas terecht garanties heeft bedongen indien Wolvega failliet zou gaan.
Maar dat hij in een contract met de commissarissen van de NDR heeft afgesproken dat Wolvega nu 52 zaterdagen per jaar mag verrijden en bij bijzonderheden zondagen claimt geeft veel problemen bij andere banen.
Groningen moet maar naar de woensdagen en 1 zondag voor de Sweepstakes.
In dien een zaterdag een probleem geeft te koersen Wolvega naar de zondag gaat.
Als ergens een koers wordt geschrapt deze automatisch naar Wolvega gaat.
Als er een recreatieve baan wil koersen zal Ed Maas toestemming moeten geven.
Er zal een bv worden opgericht met verstrekkende bevoegdheden.
Indien nodig kan ik nog wel meer afspraken opnoemen.

Misschien een terugkerende rubriek in ons lijfblad.

Dolf Rieken
Professional

Er waren nog veel meer dingen zoals kortebaan mocht ook alleen maar buiten een bepaalde afstand enz.enz. maar van deze vastgelegde afspraken is niets meer over en deze heeft Ed Maas ook niet overgedragen bij de verkoop.

Gezien de huidige situatie lijkt mij dit ook een overbodige zaak, je gaat iemand die op sterven ligt toch ook niet meer vermoorden .
Al weet ik dat jij graag op zeker gaat Rinus :D

Speedy
Professional
Has thanked: 1030 times
Been thanked: 137 times

Bericht door Speedy »

ik hoor vandaag dat ze 11 koersdagen hebben dit jaar nou dat zal mooi zijn toch ---toch mensen die een hart hebben voor duindigd gevonden succes dat het door gaat

Plaats reactie