Vader:PETERHOF
Moeder: REGINA SILVIA
Fokker: mevr. J. Ribberink, G. Ribberink
Eigenaar: Stal Dubbel R.
Trainer/rijder: C. Roodenrijs, D. Roodenrijs, Edwin Schwarz en
GONDA SCOTCH, geboren in 1965.
Vader: LORD SCOTCH
Moeder: QUERIE
Fokker: G. de Jongh
Eigenaar: Stal Wilmar
Trainer/rijder: Piet Strooper, Gerard van der Wal, Huug van Dijk.
Bijlagen
Francina 19-4-72.jpg (81.23 KiB) 1089 keer bekeken
Francina 7-7-68.jpg (110.65 KiB) 1089 keer bekeken
Francina 5-8-1972.jpg (35.66 KiB) 1089 keer bekeken
Gonda Scotch Derby deeln.jpg (59.05 KiB) 1089 keer bekeken
Gonda Scotch 01.jpg (52.06 KiB) 1089 keer bekeken
Gonda Scotch 4-11-72.jpg (132.07 KiB) 1089 keer bekeken
Ik wist dat er ooit iets met Jako S in het nieuws geweest was en na diep graven kan ik constateren dat er met het lange geheugen nog niets aan de hand is, het korte word iets minder.
Heb Jako s meegemaakt bij AO in Spannenburg,later is Dooper daar neer gestreken,een prachtig plek,een lange niet verharde weg langs het water waar De King(winsser)is een keer vast zat met zijn Bently,Ao zou hem even los trekken met de trekker,hij trok toen de bumper van die Bently eraf,wij lachen,Winsser boos.
Terug naar Jako S,de eigenaar ook wel bekend als Haagse El,woonde samen met Cees van Simmeren,een bekende familie in groningen en had ook Janky Buitenzorg in eigendom,de stal heette toen Stal Judith,naar hun dochter genoemd,El had de gewoonte om als ze praatte in dichtvorm te doen.El was een dame van lichte zeden en zat achter het raam in groningen en woonde erboven en als AO en ik op visite waren,ze af en toe even naar beneden moest voor een k-t klusje.Het verhaal gaat dat ze Jan Bakker weleens beneden met een pruik op acher het raam zette,of die klanten heeft gehad verteld het verhaal niet.
jelliep ik lees nu ook Janky Buitenzorg die won toch de derby met Giel van de Togt -----------jammer dat je van Giel niks over hoort hoe het met hem gaat hoop van goed mooie tijd met hem mee gemaakt op Duindigt
Leuk dat jullie dat doen, ik weet nog dat Giel bij Guus Knijnenburg op Duindigt werkte en zijn lievelingspaarden waren Wilster S en Zibello Hanover K , hij heeft later nog zijn eigen fokproducten er naar vernoemd, Ypsilon Saint was levensgevaarlijk en daar ging Guus niet achter maar Giel won er wel mee.
Ik heb zijn vader ook nog gekend, een vreselijk aardige man die een goede tegelzetter was en veel op het Openbaar Slachthuis van Den-Haag heeft gewerkt waar hij altijd trots over zijn zoon vertelde.
jelliep schreef: 04 nov 2023, 19:23
Heb Jako s meegemaakt bij AO in Spannenburg,later is Dooper daar neer gestreken,een prachtig plek,een lange niet verharde weg langs het water waar De King(winsser)is een keer vast zat met zijn Bently,Ao zou hem even los trekken met de trekker,hij trok toen de bumper van die Bently eraf,wij lachen,Winsser boos.
Terug naar Jako S,de eigenaar ook wel bekend als Haagse El,woonde samen met Cees van Simmeren,een bekende familie in groningen en had ook Janky Buitenzorg in eigendom,de stal heette toen Stal Judith,naar hun dochter genoemd,El had de gewoonte om als ze praatte in dichtvorm te doen.El was een dame van lichte zeden en zat achter het raam in groningen en woonde erboven en als AO en ik op visite waren,ze af en toe even naar beneden moest voor een k-t klusje.Het verhaal gaat dat ze Jan Bakker weleens beneden met een pruik op acher het raam zette,of die klanten heeft gehad verteld het verhaal niet.
Ik ben blij dat jij dit verhaal aangevuld hebt Cees, ik had de klok wel horen luiden maar wist niet precies meer waar de klepel hing, het is nu weer helemaal duidelijk.
Cees en Hans heel fijn dat jullie er heen gaan --------------vraag aan giel hoe het was met Edelpapegaai S en Elfine op duindigt we moesten allebei winnen maar giel won en met Y Bert D en Windy Hanover op Duindigt dat hij een grote broel gaf Ybert schrok zich zo dat ik sprong hij won nu natuurlijk ik weet zeker als je daar over begint geniet hij er nog van hij kan daar uren over praten wat we allemaal mee gemaakt hebben -----------ik hoor de uitslag wel van jullie succes hoop dat jullie een mooie dag hebben met GIel-------------weet niet of INa nog leeft hoop van wel doe haar ook dan de groette van mij alvast bedankt