Programma Victoria Park 18 November 2022 Giganten meeting

Deel hier én lees hier al het nieuws rondom de drafsport
LostInHarnessracing
Professional
Has thanked: 541 times
Been thanked: 440 times

Re: Programma Victoria Park 18 November 2022 Giganten meeting

Bericht door LostInHarnessracing »

Update, over de klimatologische omstandigheden:
Het wordt wel erg frisjes/koud: 2 tot 4gr C., met daarbij een 'gevoelstemperatuur' van vijf graden lager, -3 tot -1 ďus, houd hier rekening mee als u veel buiten bent. (Binnen is een dikke jas natuurlijk weer veels te warm, met die duizenden bezoekers).

#zinin 🐴✨️

LostInHarnessracing
Professional

Goedemorgen drafsportliefhebbers.
Even laten weten gister genoten te hebben van het prachtige Grote Prijs Der Giganten programma.
Had ook wat mensen meegenomen waaronder een zeer kritische vrouw als het gaat om paardjeswelzijn (ze doet werk daarin) en die hadden ook genoten van de dag. "Er is nog een weg te gaan" maar ze staat niet streng afwijzend t.o.v. onze sport.
We zijn na de 7e koers huiswaarts gegaan, iets eerder weg dus, maar dit had te maken met nog afspraakverplichtingen.
Een volgende keer gaan ze weer mee, zo enthousiast heb ik ze dan wel weer gekregen, ze vonden het een hele mooie manier van 'een avondje uit' en roemden de goede sfeer op de baan.
Hier laat ik het voorlopig even bij, mss later uitvoeriger verslag; geen tijd nu
We waren er op tijd en bezochten ook even het stalterrein (zie foto).
Oh ja, was wel jammer dat Gocciadoro geen ereronde reed. Kwam het nou echt oo die paar minuten aan? (Hij zou zijn vliegtuig moeten halen?). Voortaan contractueel verplichten dat bij topraces altijd een ereronde wordt gereden, haha, voor het publiek.
Had het Duo goed trouwens, dit leverde mooi wat op.

In de link nog een artikel van de krant van Weststellingwerf.
Dank voor het organiseren van deze mooie dag.

https://stellingwerf.nl/wolvega/2500-to ... 59970.html

20221118_155142.jpg
20221118_155142.jpg (1.84 MiB) 1056 keer bekeken

Speedy
Professional
Has thanked: 1330 times
Been thanked: 161 times

Bericht door Speedy »

was maar waar elke week zoveel mensen je ziet maar weer als je iets te bieden heeft komen ze wel-- succes verder wolvega-
Laatst gewijzigd door Speedy op 20 nov 2022, 20:06, 2 keer totaal gewijzigd.

LostInHarnessracing
Professional

Het bleef inderdaad de hele dag droog op de Grote Prijs Der Giganten dag.

Tja, de hoofdkoers was niet superspectaculair spannend in eindstrijd naar finish, maar wat kunnen ZACCARIA BAR en Gocciadoro er aan doen dat ze zo goed zijn.
Had ZACCARIA BAR als 'bankpaard', geloofde niet in favoriet, en outsiders eromheen. Een geweldige uitbetaling (Duo)..

Koers 1 was wel direct al spannend, en koers 2!
De uitslagen en races kunt u terugzien.
Ik ga in ieder geval deze WolvegaLive wel terugkijken.

Bij binnenkomst vroeg Miep "En, is het nog gelukt?"
"Ja, natuurlijk is het gelukt."
"Oh echt?"
"Ja, echt."
(had beloofd te helpen bij een onderhoudsklusje en dit deze week gedaan, en ja; gelukt)
Vroeg om programmaboekje en die kreeg ik zo van Miep mee. Tof.

M'n introducées het stalterrein met al die lounge boxen laten zien en toen gauw naar binnen in het hoofdgebouw want het was koud. We hebben bij de stallen zelfs nog een woord gewisseld met Gocciadoro, zo gaaf. Kan daar gewoon op het VPW.

Binnen op zoek naar een tafeltje, er stroomde al steeds meer publiek binnen (maar we waren vroeg).
Gevonden. Toen begon de uitzending, te volgen via de schermen binnen. Maar het geluid stond veeld te zacht! Jè kon er niets van verstaan. De balie hierover spoorslags geinformeerd. Die ene man uit Meppel stond net aan de balie voor hetzelfde.
De hele avond later is het geluid binnen nooit perfect geweest. Buiten wel, prima, maar daar was het steenkoud.

Dan nog het aspect van dat ik er vrijdag was met een zeer overtuigd paardenwelzijn-hoog-in-het-vaandel vrouwe (zij doet werk daarin, onderneemster).. best wel spannend.
Zij signaleert paardjes die niet gelukkig zijn (of eindigen).
Maar ook de goede intenties van de drafsport en zij zei "Ik zie heel veel liefde voor paarden van 'die mensen', maar bepaalde dingen doen ze gewoon zo fout en die zijn ook niet nodig". Enfin, een interessant persoon en heb haar werk (resultaten) gezien en .. fantastisch.
Ik vroeg haar recht op de man af: "Vind jij dat de drafsport verboden moet worden?" En ze zei 'Nee, absoluut niet."

Wordt nog wel vervolgd, dit verhaal.
Zoals gezegd, we gingen wat eerder weg maar dit was precies goed zo: nieuwe mensen die kennis maken met de drafbaan als uitje. In de auto op de terugweg natuurlijk de kachel in de hoogste stand, laatste half uur buiten gestaan, met de bek aan het hek, dan raakt je verkleumd.

Bedankt voor deze mooie vrijdag.
🍁🐴🧡✨️

Laatst gewijzigd door LostInHarnessracing op 21 nov 2022, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Speedy
Professional

Bericht door Speedy »

Speedy schreef: 19 nov 2022, 13:36 ik neem het die man niet kwalijk hij weet heus wel wat kan en niet kan hij kiest voor zekerheid -ik zag bij de huldiging de felicitaties van ralf dekker die met de krans kwam zei hij iets tegen hem--ik denk dat het ging over de vliegtuig halen-verder vond ik-de koers matig ik had meer spanning verwacht de winnaar kon doen wat hij wilde - tempo rijden hoe het hem uit kwam verder alle winnaars van harte gefeliciteerd-

Speedy
Professional

Bericht door Speedy »

komt nog
Laatst gewijzigd door Speedy op 22 nov 2022, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Speedy
Professional

Bericht door Speedy »

Speedy schreef: 22 nov 2022, 20:10 is het niet eerder gebeurd dat de winnaar door de rijder niet de ereronde reed op wolvega ------------vind het buiten alles om een kinderachtig dat ze hem nu 250 euro boette geven hij heeft een rede vind ik -----maak dan een regel eerst voorrijden langs de tribune en dan op het gemaakte tribunetje dat moet zeker blijven zeker voor de sponser dat is mij mening vrienden hoef het niet met mij eens te zijn zeg het maar gerust op het forum

kortebaan
Professional
Been thanked: 1 time

Bericht door kortebaan »

Ben het absoluut niet niet met je eens.
De man is een gelouterde professional, die moet weten hoe het hoort.
Er is door de organisatie heel veel werk verricht om deze meeting mooi t e maken
Er is door de sponsoren veel bijgedragen aan de prijzen gelden, ook voor zijn 1e prijs
Er komen duizenden mensen naar hem kijken.

Als je al die mensen schoffeert door niet voor te rijden met de winnaar, wat de reden dan ook mag zijn, dan ben je voor mij een flapdrol.

Speedy
Professional

Bericht door Speedy »

bedankt voor je reactie vriend ja zo kan je het ook bekijken hoe je het zegt ------------gelukkig hoeven we het niet altijd eens te zijn over wat wel en niet kan een ding is zeker we blijven vrienden toch

Plaats reactie