boek van ome stef.nl

Deel hier én lees hier al het nieuws rondom de drafsport
Speedy
Professional
Has thanked: 1330 times
Been thanked: 161 times

Re: boek van ome stef.nl

Bericht door Speedy »

ik stond toen te kijken met jaap korver de amateur rijder bij hem had ook een paard bij hem staan ben even de naam kwijt van dat paard van hem toen zei hij victor loopt onder zijn handen van daan zo doende had hij een zweepje bij hem maar het is zonder zweepje goed gekomen dus het was in de begin koersen misschien staat zijn loopbaan in het archief in het museum ?---victor begon in 1957 volgens mij ?

Speedy
Professional

Bericht door Speedy »

ik was 6 jaar toen ging ik al met mij vader mee naar de koersen hij had GUY HANOVER wereld paard kon alles korte banen langebanen op het gras toen bewaarden ik alle paarden kranten nog en vond rennen ook mooi dus zo weet ik een hoop van die tijd vrienden we hadden toen ook nog een korte baan in bussum weet nog dat mountenier met martin vergay door de rietmatten heen vloog liep gelukkig goed af
Laatst gewijzigd door Speedy op 09 nov 2022, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

aggro3101

Bericht door aggro3101 »

GUY HANOVER, geboren in 1939.

Vader: BROTHER HANOVER
Moeder: PRINCESS
trainerrijder: Willem Leeuwenkamp
Record: 1.21.7.
Bijlagen
Guy Hanover.jpg
Guy Hanover.jpg (66.55 KiB) 1754 keer bekeken
Guy Hanover 2.jpg
Guy Hanover 2.jpg (60.6 KiB) 1754 keer bekeken
Guy Hanover Alkmaar 51.jpg
Guy Hanover Alkmaar 51.jpg (56.5 KiB) 1754 keer bekeken
Guy Hanover 25-6-1949.jpg
Guy Hanover 25-6-1949.jpg (80.65 KiB) 1754 keer bekeken

aggro3101

Bericht door aggro3101 »

JAAP KORVER.
Bijlagen
Mc Heny amateur kamp 53 Korver.jpg
Mc Heny amateur kamp 53 Korver.jpg (150 KiB) 1751 keer bekeken

aggro3101

Bericht door aggro3101 »

Ook een van mijn favoriete paarden. Tragisch om het leven gekomen. Wij waren destijds op DUINDIGT toen de merrie van kop af won in de toen sensationele tijd van 1.16.9.

Het was HENRIËTTE SIGNAL.
Bijlagen
Henriette Signal 01.jpg
Henriette Signal 01.jpg (61.09 KiB) 1751 keer bekeken

Speedy
Professional

Bericht door Speedy »

prachtig toch allemaal dit was guy in zijn nadagen en de laatste trainer was jan de graaf toen wed hij verkocht aan willem van schijndel de amateur rijder bij jan de graaf verschrikkelijk mooie buis had hij korenblauw met op de mouwen halver wegen rood en witte band maar dat heeft niet lang geduurd met guy hanover ik meen dat hij een goede oude dag zo krijgen bij zijn fokker de heer van renswoud vrienden bedankt maar weer voor het er op zetten tot gauw maar weer

Speedy
Professional

Bericht door Speedy »

mij opa de vader van mij moeder die had een dravertje gekocht junomalaka heette die en toen kreeg mij vader intresse ook in een dravertje en dat was guy hanover ja toen jan de dravers in ging dat was zijn eerste baas willem leeuwenkamp in nederhorst den berg daar was de familie venneman ook eigenaar altijd bij ome willem gebleven later ging jan bij jan de graaf in dienst en weer later bij nico bloemsaat die altijd goede jongen paarden had b.v trabant en de paarden van de heer m jurgens sorento en vele goede paarden toen kreeg nico-een ongeluk op de weg naar de heer jurgens ja toen kreeg jan de kans om zich waar te maken en dat deed -hij-ook heel goed won veel de crack double six m een wereldpaard heeft nog gewonnen met jan in solvalla en toen even later begon jan op duindigt voor zich zelf het eerste paard die hij in training kreeg was-de hekken springer-oeke van klaas hooisma die bracht ook perle d amour en mustang en me vader kocht umberto van oranje van han post bij nol heskes vandaan en zo is het begonnen bij jan met veel succes en verder weten jullie wel hoe het gegaan is veel gewonnen kreeg veel vertrouwen van nieuwe eigenaren zo kwam ik ook in de paarden terecht natuurlijk mooi allemaal he nogmaals bedankt voor alles wat jullie doen

Speedy
Professional

Bericht door Speedy »

Speedy schreef: 07 nov 2022, 14:07 ik was 6 toen ging ik al met mij vader mee naar de koersen hij had GUY HANOVER wereld paard kon alles korte banen langebanen op het gras toen bewaarden ik alle paarden kranten nog en vond rennen ook mooi dus zo weet ik een hoop van die tijd vrienden we hadden toen ook nog een korte baan in bussum weet nog dat mountenier met martin vergay door de rietmatten heen vloog liep gelukkig goed af

Speedy
Professional

Bericht door Speedy »

mij zuster-nu 87 jaar die zei stef je was 6 jaar toen ging je almee met de grote buick-die had mij vader toen- ik dacht 9 jaar gelukkig nog 3jaar eerder de koersen mee gemaakt -ik kan me herringen dat er een stal achter de finish paal stond op duindigt

Speedy
Professional

Bericht door Speedy »

Speedy schreef: 07 nov 2022, 14:07 ik was 6 jaar toen ging ik al met mij vader mee naar de koersen hij had GUY HANOVER wereld paard kon alles korte banen langebanen op het gras toen bewaarden ik alle paarden kranten nog en vond rennen ook mooi dus zo weet ik een hoop van die tijd vrienden we hadden toen ook nog een korte baan in bussum weet nog dat mountenier met martin vergay door de rietmatten heen vloog liep gelukkig goed af-

Plaats reactie