Dag van toen 1983 (231) Advertentie Fortuna Hoeve

Zonder geschiedenis geen toekomst
Greyhound
Professional
Has thanked: 464 times
Been thanked: 486 times

Dag van toen 1983 (231) Advertentie Fortuna Hoeve

Bericht door Greyhound »

Bijlagen
22 Aug 1.jpg
22 Aug 1.jpg (3.83 MiB) 306 keer bekeken

kortebaan
Professional
Been thanked: 1 time

Re: Dag van toen 1983 (231) Advertentie Fortuna Hoeve

Bericht door kortebaan »

Stal de Postduif :lol:

LostInHarnessracing
Professional
Has thanked: 551 times
Been thanked: 447 times

Bericht door LostInHarnessracing »

Dit waren fantastische veilingen. Onbeperkt broodjes warm vlees van varken aan het spit, gratis, voor de bezoekers. Het kon niet op.
Nu heb je dan het restaurant boven, op VPW, waar de happy few zit, haha, en het voetvolk beneden. En iedereen betaalt gewoon voor de consumpties. Niks gratis karbonades. Een muntje is nu al €3,-
En toch lijkt me de a.s. veiling op 27 aug. het bezoeken waard. Veilingen zijn tof. Alleen niet enthousiast gaan zwaaien als je een bekende verderop in de zaal ziet staan. Dat is nog onveranderd.

LostInHarnessracing
Professional

kortebaan schreef: 22 aug 2022, 08:46 Stal de Postduif :lol:
Nu heb je 'de Gele Kanaries'.

kortebaan
Professional
Been thanked: 1 time

Bericht door kortebaan »

Stal Sequester, als opvolger van Stal de Postduif, zijn duidelijk van voor jouw tijd Lostinharnassracing.

Stal de Postduif werd een grote stal in de jaren 70/80, ik weet het niet meer precies. Helaas was de financiering van deze stal niet helemaal :D :D
in orde, om het zo maar te zeggen. De stal werd opgerold, de paarden in beslag genomen (ik denk dat Speedy daar nog wel over kan vertellen) en omdat er toch voor de paarden gezorgd moest worden, werden de paarden ondergebracht in Stal Sequester (Latijn voor executeur). Dat was uiteindelijk ook de aanleiding voor de veiling van de paarden.

Stal de Gele Kanaries is gelukkig met een veel smaakvoller sausje overgoten, die van echte liefhebbers. :)

LostInHarnessracing
Professional

kortebaan schreef: 22 aug 2022, 17:49 Stal Sequester, als opvolger van Stal de Postduif, zijn duidelijk van voor jouw tijd Lostinharnassracing.

Stal de Postduif werd een grote stal in de jaren 70/80, ik weet het niet meer precies. Helaas was de financiering van deze stal niet helemaal :D :D
in orde, om het zo maar te zeggen. De stal werd opgerold, de paarden in beslag genomen (ik denk dat Speedy daar nog wel over kan vertellen) en omdat er toch voor de paarden gezorgd moest worden, werden de paarden ondergebracht in Stal Sequester (Latijn voor executeur). Dat was uiteindelijk ook de aanleiding voor de veiling van de paarden.

Stal de Gele Kanaries is gelukkig met een veel smaakvoller sausje overgoten, die van echte liefhebbers. :)
Oké, bedankt voor deze triviale info.. Wist dat niet. Ging me even om de benaming, 'postduif' of 'kanaries', vind het allebei maar raar, voor paardjes.
Gelukkig zijn nu alle misstanden de wereld uit, als je het allemaal zo leest..
'voor mijn tijd'.. ach.. was toen nog een kind toen we op die veilingen op Fortuna Hoeve in Pesse waren, heeft wel indruk gemaakt.

Malgre Tout
Amateur
Has thanked: 1 time
Been thanked: 39 times

Bericht door Malgre Tout »

kortebaan schreef: 22 aug 2022, 17:49 Stal Sequester, als opvolger van Stal de Postduif, zijn duidelijk van voor jouw tijd Lostinharnassracing.

Keurig en beknopt samengevat.
In die tijd hadden we overigens nog wel meer discutabele staleigenaren.

Plaats reactie