Tammo en Petra Tammenga stoppen na 28 jaar met viskraam

Deel hier én lees hier al het nieuws rondom de drafsport
LostInHarnessracing
Professional
Has thanked: 541 times
Been thanked: 440 times

Re: Tammo en Petra Tammenga stoppen na 28 jaar met viskraam

Bericht door LostInHarnessracing »

Allright schreef: 20 mei 2022, 14:49 Voor nog meer verhalen over markante mensen in de Draf- en Rensport :

https://www.archiefndr.nl/HistMensen.htm

of kom op koersdagen eens een kijkje nemen in ons Museum op Duindigt
Ach man, houd op, Allright. Wil altijd nog een keer zo graag een dagje naar Duindigt. Heel lang niet geweest. En dan zeer vroegtijdig heen, voor de eerste koers an. Om inderdaad dan op gemakje eerst eens even in het museum rond te neuzen.
Hopelijk deze zomer. Het is een takke--eind rijden.

Bedankt voor de link.

jelliep

Bericht door jelliep »

Mijn mening is dat als iemand weinig of nooit op Lindenoord niet weet waar die het over heeft.
Op groningen ben ik veel geweest,een zomer baan met een klein aantal meetings,niet te vergelijken met de baan in Wolvega.
En dan die internationale baan ,waar je zo blij mee ben,de echte goede ned paarden gaan koersen in Zweden.
En als de suikeroom er niet was geweest was de baan allang ter ziele gegaan.
En ja,ik herhaal weleens hoe mooi het was vroeger en niet te vergelijken met nu,daarom ben ik en met mij zovelen al niet meer op de koers geweest(29 jaar).

aggro3101

Bericht door aggro3101 »

Ik ben het volkomen met je eens Cees (heb dit al eerder vermeld). Het zal wel weer op nostalgie gegooid worden, maar Lindenoord ademde warmte uit.
Wij kwamen er erg vaak en op het VPW zijn wij nog nooit geweest. Duindigt en Alkmaar ademen ook de Drafsport uit.
Ik zou iedereen de scriptie van Ferry Hollander aanraden te lezen. Het dorp Wolvega heeft weinig met de Drafsport heden ten dage is 1 van de conclusies van Ferry. Trouwens als Duindigt ter ziele mocht gaan is er in Nederland geen Draf- en Rensport meer. Duindigt heeft destijds Wolvega geholpen. Anders had deze baan al niet meer bestaan. Samenwerking tussen de nog bestaande banen is essentieël.
Maar de realiteit heden is, dat Duindigt en VPW al jaren niet door 1 deur kunnen/willen.
Alkmaar is destijds geholpen door het eindigen van de Drafbaan Hilversum (Fred de Zoete).
Nee wij rijden liever de Afsluitdijk over en/of naar Wassenaar, dan dat wij naar Wolvega rijden (stuk dichterbij).
Het is een gevoelskwestie en niet anders. Ook gaan we regelmatig naar Gelsenkirchen, Hamburg of Berlijn.

LostInHarnessracing
Professional

jelliep schreef: 20 mei 2022, 19:31 Mijn mening is dat als iemand weinig of nooit op Lindenoord niet weet waar die het over heeft.
Op groningen ben ik veel geweest,een zomer baan met een klein aantal meetings,niet te vergelijken met de baan in Wolvega.
En dan die internationale baan ,waar je zo blij mee ben,de echte goede ned paarden gaan koersen in Zweden.
En als de suikeroom er niet was geweest was de baan allang ter ziele gegaan.
En ja,ik herhaal weleens hoe mooi het was vroeger en niet te vergelijken met nu,daarom ben ik en met mij zovelen al niet meer op de koers geweest(29 jaar).
De enige echte baan waar ik als kind al kwam, mee opgroeide, met m'n vader en ooms mee, vanaf denk zoiets als 1975, was nu jùist Wolvega, dus ik weet waar ik het over heb qua iets missen.
That was then, this is now.
Vind VPW nu ook prachtig.

29 jaar niet meer op de koers zijn geweest: wat ontzeg je je dan veel, zonde.

jelliep

Bericht door jelliep »

Kan je me ook vertellen wat ik mis op een baan waar totaal geen sfeer is,vergelijk het is met Alkmaar,dat komt in de buurt van Lindenoord met local heroes.

LostInHarnessracing
Professional

jelliep schreef: 20 mei 2022, 20:48 Kan je me ook vertellen wat ik mis op een baan waar totaal geen sfeer is,vergelijk het is met Alkmaar,dat komt in de buurt van Lindenoord met local heroes.
Je mist dan drafsportkoersen met toppaarden, live te zien.
In 29 jaar ook nooit naar Grote Orijs der Giganten geweest, tja.

"Totaal geen sfeer" vind ik erg overdreven, maar je bent toch niet te 'overtuigen'.
No problem, 'elk zien aigen' zeggen we in Groningen/Drenthe.
Groet.

Plaats reactie