LostInHarnessracing schreef: 24 apr 2022, 08:36
Had het misschien anders moeten formuleren. Of misschien.. Bedoelde meer dat Bjorn Better het mooi goed had, grote mazzelfactor idd, met zijn gekozen banker KAGAN.
'Ordinaire scorebord-journalistiek' .. toe maar.
Had zelf in de laatste afdeling drie paardjes gekozen. De winnaar TURE L.A., een 4%'er zat erbij. En een paardje werd 4e.
Zal ook dom (ordinair?) geluk zijn.
Bjorn Better had in afd. zes alle paardjes gekozen, mooi gedaan.
Alle zeven goed bracht dik drie miljoen euro, wow!
Volgende zaterdag nieuwe kansen.
Maar ik plaats m-n ticket hier niet meer. Laat staan dat ik nog iets (complimenteus) over andermans ticket zeg.
Maar dat was misschien ook wel de bedoeling, hier op het forum.
Succes met uw spel.
En schrijf eens wat over de V75. Of niet, schrjf zelf niets maar wacht tot en ander wat schrijft en brandt dat lekker af ofzo, zie maar even.
Beste Lostinharnessracing,
ik brand helemaal niks af, ik probeer juist duiding te geven. Als autist zijnde doe ik dat misschien niet altijd even handig, maar in mijn beleving reageer ik juist op "het afbranden van". Ná een koers is het altijd gemakkelijk.
Dat jij een groot liefhebber bent van de sport geloof ik direct, maar tegelijkertijd constateer ik ook dat je geen uitgesproken kenner bent. Daar is niks mis mee, sterker nog, waren er nog maar een paar duizend zoals jij. Maar hier op het forum ben jij niet alleen maar compimenteus, maar deel je ook regelmatig een sneer uit richting een tipgever. Het leveren van kritiek na afloop van een koers stoort mij persoonlijk mateloos, het is zó gemakkelijk, bovendien slaat de kritiek met regelmaat als een tang op een varken.
In dit geval was je naar mijn smaak onterecht complimenteus. Björn Better had het "heel goed gezien" en Björn Better "durfde te banken". Hoezo, "durfde" te banken? Het was de eerste favoriet!! En hoezo "heel goed gezien"? Als Gliding Eagle aan zijn binnenkant was blijven draven dan zou Kagan in het dodenspoor zijn belandt. En aangezien hij van kop af al veel moeite had om stand te houden lijkt het mij niet waarschijnlijk dat hij vanuit het dodenspoor óók gewonnen zou hebben.
"Heeft gelijk" is wat mij betreft dus ordinaire scoreboard-journalistiek. Dat jij je die term persoonlijk aantrekt is verder aan jou, maar feit is dat "heeft gelijk" gewoon erg opportunistisch is. De banker kwam inderdaad binnen, maar niet omdat het zo'n ijzersterke banker was, maar omdat het koersverloop mee zat. Een koers later kon je net als in V75-2 al berekenen dat er een behoorlijke kans was dat de favoriet (Extreme) in het dodenspoor zou belanden omdat er een snellere vertrekker aan zijn binnenkant stond (Night Brodde), wanneer je er dan voor kiest om Extreme toch maar te banken dan is het meer van "God zegene de greep" dan een weloverwogen beredenatie.
Neem nou eens één ding van me aan. Er zijn honderden details tijdens een koers die van invloed zijn op de uiteindelijke uitslag, die details zijn lang niet altijd te voorspellen. Om een hoge uitbetaling te scoren in de V75 heb je in 1 of 2 onderdelen gewoon wat mazzel nodig. Ik vond Kagan juist geen goede banker, maar met een beetje mazzel krijg je hem dus toch binnen. Dat is geen kunde, dat is geen gelijk hebben, dat is gewoon een stukje welkome mazzel.
En neem nog een ding van me aan. Wanneer je een echt hoge uitbetaling wil scoren in de V75 dan is zo'n ticket als die van BB van afgelopen zaterdag simpelweg niet de manier. Dat is geen wijsheid achteraf, maar kun je op voorhand al heel simpel concluderen. BB had drie bankers, alle drie eerste favoriet (resp. 23,7%, 56,94% en 64,93%) en dan ook nog een "spaarkoers" met twee paarden (de eerste twee favorieten aan 27,57% en 22,27%). Dan weet je op voorhand één ding zeker: wanneer dit ticket goed is dan zal de uitbetaling zeer laag zijn. Met behulp van de aanwezige jackpot mag je hopen op een uitbetaling van hoogstens een paar duizend euro, mits er in de overige drie onderdelen enorme outsiders binnenkomen.
Tenslotte. In je slotbetoog kruip je min of meer in de slachtofferrol en beticht je mij van "afbranden". Vind je dat zelf nu niet een beetje hypocriet? FYI, ik kijk 's weekends de koersen op The Meadowlands altijd live. Met andere woorden, op vrijdag en zaterdagnacht ben ik altijd nog heel laat op. En zo af en toe kijk ik tussen de koersen door ook even naar andere websites, waaronder dit forum. En daarbij is het me een paar keer opgevallen dat jij in de vroege uurtjes, al dan niet in combinatie met alcohol, los ging op de voorbeschouwing van Trotr. En dan had je het nooit over Rogier, zeg maar. Maar je was daarbij wel zeer persoonlijk ("stronteigenwijs", "ik kan hem niet uitstaan", "ik kan niet naar hem luisteren", etc.). En 's morgens waren die berichtjes dan weer verwijderd.
Jij gaat dus in de slachtofferrol zitten en beticht mij van "afbranden". En oh ja, ik zou eens wat over de V75 moeten schrijven. Nou, laat duidelijk zijn dat JIJ één van de redenen bent dat ik met de Trotr-voorbeschouwingen gestopt ben. Vanwege het bijna wekelijkse afzeiken, terwijl je nog niet kunt zien of je naar een pacer of een draver zit te kijken. Dat jij blijkbaar een teringhekel aan mij hebt is helemaal aan jou, maar het enige wat ik zeven maanden lang geprobeerd heb is om het publiek zo breed mogelijk te informeren zodat men óók eigen keuzes kon maken. Mijn "gewaagde" bankers waren altijd beargumenteerd en ik bood ook altijd alternatieve bankers aan. En als ik op die zeven maanden terugkijk dan zat het met regelmaat nét niet mee met die gewaagde bankers (vaak tweede), het stukje geluk wat BB afgelopen zaterdag met Kagan wel had ontbrak regelmatig. Ik kan me bijvoorbeeld nog een meeting herinneren op Eskilstuna waar ik Disco Volante bankte, maar daar werd de koers na 600 meter "vals" gegeven. Toen had koploper Disco Volante al zoveel kruit verschoten dat hij het bij een tweede poging niet kon bolwerken van kop af. Pure pech, als hij wel gewonnen zou hebben dan hadden we er zeven goed gehad en een uitbetaling van 10.000+. Jouw conclusie, als ik het me goed herinner: "fantasie banker". De eerste de beste keer dat hij weer aan kop kwam in de V75 won hij "gewoon", over de middenafstand, nog wel (op Eskilstuna was zijn favoriete afstand, de sprint). Maar ík ben degene die dingen afbrandt. Tuurlijk.