TERUG IN DE TIJD.

Zonder geschiedenis geen toekomst
Greyhound
Professional
Has thanked: 464 times
Been thanked: 484 times

Re: TERUG IN DE TIJD.

Bericht door Greyhound »

Bijlagen
Ken Williams -.jpg
Ken Williams -.jpg (1.14 MiB) 580 keer bekeken
Lee Rodney 2.jpg
Lee Rodney 2.jpg (1.69 MiB) 580 keer bekeken
Granda.jpg
Granda.jpg (1.94 MiB) 580 keer bekeken
Gratie Norton 1.jpg
Gratie Norton 1.jpg (1.58 MiB) 580 keer bekeken

Speedy
Professional
Has thanked: 1349 times
Been thanked: 162 times

Bericht door Speedy »

vriend cees pino heb jij ook zwentibold bij willem mee gemaakt ik wel zal ik het dan maar vertellen nou willem was een goede longeer meester voor de paarden had ook edele geduld er mee -over zwentibold heb ik een mooi verhaal cees die stond altijd de finish bocht door dus de uitgang remde hij af hij zag niks in werken onze vriend willem ree graag alleen snel maar dat lukte niet altijd natuurlijk want ome stef die ging als zwentibold snel ging was ik ook in de baan halve rechte eind naar de finish toe ging ik hem opzoeken en reed zo 5 meter achter hem aan we kwamen de bocht uit ja toen zat ik naast hem en zei hardop ho maar een beetje hard natuurlijk nou de rapen waren gaar bij willem hij begon op ze haags te .....................................nou dat kon hij heel-goed maar we werden toch altijd weer vrienden en meestal won hij met een hoofdje verschil en harry ze vader die speelde altijd wel wat en die zei altijd je krijgt hart krampen van die willem maar hij kon goed zijn vak en trainen en toch een mooie tijd met hem mee gemaakt zeker met die van van karel brunsveld ze paarden dat was ook een wereldman nou jij weet nog wel meer volgens mij cees ga er lekker voor zitten en neem de tijd er voor vriend alvast bedankt

jelliep

Bericht door jelliep »

Karel Brunsveld,had volgens mij een cafe en was eigenaar van Edel Six,echt Overeem paard,niet zo een beste vertrekker,maar verschrikkelijk veel speed.
Nog terug komen op Goodwill en Indien daar tussen zat nog een vos een volle broer Hoogvorst,kon helemaal niets,daarna kwam Jury,wel weer een goed paard,fokken is gokken of toch niet.
Het paard waar jij het over hebt heb ik niet meegemaakt,,wel ken ik nog Grietje,Earl Harley,Jos en Jet Westlandia van broers van der Touw.
Ook het verhaal dat jullie op stal het spelletje hadden wie het eerst met een paard op de baan,ene Stef won meestal,want die spande het paard in alleen met de lange borst.

Speedy
Professional

Bericht door Speedy »

cees we zijn er weer jij heb wel buermann b gekend van karel toch de covercall paard -juist een mooi cafe langs de weg naar duindigt net voor de afslag voorschoten bedankt voor je reactie ga zo door vriend------------------en hij verhuisde naar willem geersen en martin vergay kwam er mee uit voor de eerste keer en word weer 2 de hij zei na de koers het lijkt wel of ze hem geleerd hebben om 2de te worden prachtig toch vriend

a.hoegen2412

Bericht door a.hoegen2412 »

Hierbij BÜERMANN B. en JURY. Was het niet EDELSCOTT SIX?.
Bijlagen
Jury 24-5-1972.jpg
Jury 24-5-1972.jpg (81.45 KiB) 549 keer bekeken
Jury 5-5-1971.jpg
Jury 5-5-1971.jpg (42.88 KiB) 549 keer bekeken
Jury 01.jpg
Jury 01.jpg (61.32 KiB) 549 keer bekeken
Buermann B 01.jpg
Buermann B 01.jpg (57.05 KiB) 549 keer bekeken

jelliep

Bericht door jelliep »

Arend,het paard van Karel,die bij Overeem stond heette Edel Six,heb hem zelf gereden als favoriet,kreeg hem niet van start,de winnaar was volgens mij een paard van Flip Knijnenburg,gereden door Langeweg SR,een van de eerste winnaars van hem,met de poen erop,hij,Dorus Oudshoorn en Willem van Dalen.
De zelfde Willem die ik denk wel de meeste keren 2 is geweest met zo noemde ze hem Buermann 2.

jelliep

Bericht door jelliep »

Edelscotsix was volgens mij bij Jaques Geluk en Jan Wagenaar.

a.hoegen2412

Bericht door a.hoegen2412 »

Gerard Gommans heeft dit paard ook gereden in een destijds Leerlingen koers.

jelliep

Bericht door jelliep »

Met die blauwe buis achter Buermann was dat Manus de visser.

Speedy
Professional

Bericht door Speedy »

jelliep schreef: 11 sep 2021, 18:46 Met die blauwe buis achter Buermann was dat Manus de visser.
dat denk ik wel-cees

Plaats reactie