Het begin 3 april 1961 2e Paasdag
-
Dolf Rieken
- Professional
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 272 times
Het begin 3 april 1961 2e Paasdag
Op 2e Paasdag 3 april 1961 mocht ik voor het eerst mee naar Duindigt, met de familie van Rijn die ook in de Linnaeusstraat te Den-Haag woonden en Zephyr Magowan bij Guus Knijnenburg hadden staan.
Er waren inderdaad veel schrappers op die dag maar van het begrip droes had ik uiteraard nog nooit gehoord, Zephyr was ook geveld door die ziekte maar dat mocht de pret niet drukken
Vanaf die dag bijna 65 jaar geleden ben ik verslaafd aan de draf en rensport geraakt en ik heb een prachtige tijd beleefd met uiteraard ups en downs maar ik had voor geen goud willen missen.
Voor Stef, Jan Scholten, leerling- pikeur bij Stal Dooyeweerd op Duindigt en won nog weleens met YY Meeske woonde ook in de Linnaeusstraat.
Er waren inderdaad veel schrappers op die dag maar van het begrip droes had ik uiteraard nog nooit gehoord, Zephyr was ook geveld door die ziekte maar dat mocht de pret niet drukken
Vanaf die dag bijna 65 jaar geleden ben ik verslaafd aan de draf en rensport geraakt en ik heb een prachtige tijd beleefd met uiteraard ups en downs maar ik had voor geen goud willen missen.
Voor Stef, Jan Scholten, leerling- pikeur bij Stal Dooyeweerd op Duindigt en won nog weleens met YY Meeske woonde ook in de Linnaeusstraat.
- Bijlagen
-
- IMG_1977.jpeg (2.01 MiB) 331 keer bekeken
-
jelliep
- Amateur
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 112 times
Re: Het begin 3 april 1961 2e Paasdag
Jan Scholten heb ik ook nog meegemaakt en veel op stap geweest met hem.Hij werkte toen bij Stal Con Dios,YY Meeske heeft nog heel lang bij hun op stal gestaan.Daar werkte ook Rene Mesker,een beetje dromer,die reed is een keer een paard uit met de schimmel Enzo er achter,die had mooi het touw door gebeten en toen Rene terug kwam op stal,liep Enzo op het midden terrein te grazen.Ook Piet Vogelaar werkte daar,waar ik later nog bij Eddy Freund mee gewerkt heb.DE bedrijfsleidster was Juul en de eigenaar was hr van der Linden.
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 1030 times
- Been thanked: 137 times
Jelliep mij eerste koers die ik reed was en won met Vaya Con Dios op Hilversum en Ynno Con Dios was ook een goed koerspaard wij kregen bij stal Geersen vandaan Wento Con Dios maar dat weet jij ook nog wel -------volgens mij is Jan Scholten Met Tabor naar Rusland is geweest toch ? goede mensen van stal Con Dios mooi he allemaal
-
jelliep
- Amateur
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 112 times
Ze hadden wel knappe paarden,Acrobaat,Crony van de Lente,Double van de Lente,Eraldo Con Dios,Fanny van de Lente,een van de beste was volgens mij Flicka van de Lente.
-
Dolf Rieken
- Professional
- Speedy
- Professional
ik zie hier Double van de Lente staan dat was een heel ondeugende jongen we hebben nog op onze stal gehad om hem te temmen voor de kar hij was niet te vertrouwen hij deed alles wat god verboden had geloof ook dat hij weinig verdiend heeft ----p.s weet je wat ik leuk vond dat Guus Knijnenburg sommige paarden beleerde met blikjes achter hun kond aan wel lopend ging hij in de rontje van de parkeer plaats waar de autoos parkeerde ik denk dat Jelliep het ook wel weet
-
Dolf Rieken
- Professional
Double heeft nog 10.687 euro = ongeveer 23.520 gulden verdiend en had een record van 1.22.8 wat niet slecht was voor die tijd maar Gaston v d Lente was ook een leuk paard met Giel v d Togt.
- Speedy
- Professional
bedankt voor je reactie net wat je zegt dat viel nog geen eens tegen hoe vind jij dat allemaal zou graag ze prestaties willen zien hoe kan ik me vergissen heb ik hem ook weleens in de koers gereden daar ben ik benieuwd naar alvast bedankt heb wel Jody Con Dios gereden schat van een paard
-
Dolf Rieken
- Professional
Je kunt op de NDR site alle paardennamen invoeren en dan krijg je alle gegevens maar van de oudere paarden niet meer de verrichtingen, ik kan het nog wel in de jaarboeken opzoeken maar daar staan de rijders er niet bij.
Als je een naam gaat opzoeken Stef, moet je zeker geen taalfout maken want dan lukt het echt niet
Als je een naam gaat opzoeken Stef, moet je zeker geen taalfout maken want dan lukt het echt niet
- Speedy
- Professional
Dolf wat zeg je nu ik maak nooit taal fouten dat weet je toch maar bedankt voor je reactie