Hoefsmid BERNARD VAN DE POEL, vader van PIET VAN DE POEL.

Wat is nou eigenlijk zijn of haar geheim?
HenriB
Professional
Berichten: 1305
Lid geworden op: 17 apr 2023, 12:22
Gegeven waarderingen: 1284 keren
Ontvangen waarderingen: 2127 keren

Hoefsmid BERNARD VAN DE POEL, vader van PIET VAN DE POEL.

Bericht door HenriB »

Hierbij wat foto's van deze man.
Hij was ook fokker van dravers (onder andere BELLA MARIEZA) en renpaarden (onder andere ORYX OF TROY):
Bijlagen
Poel Bernhard van de ijzers.jpg
Poel Bernhard van de ijzers.jpg (105.2 KiB) 144 keer bekeken
Poel Bernhard van de beslaat.jpg
Poel Bernhard van de beslaat.jpg (94.75 KiB) 144 keer bekeken
Oryx of Troy Staatsie 1988.jpg
Oryx of Troy Staatsie 1988.jpg (70.48 KiB) 144 keer bekeken
Bella Marieza wint in 1965.jpg
Bella Marieza wint in 1965.jpg (61.21 KiB) 144 keer bekeken
IJzers02.jpg
IJzers02.jpg (64.87 KiB) 144 keer bekeken
IJzers03.jpg
IJzers03.jpg (101.57 KiB) 144 keer bekeken
IJzersHairos.jpg
IJzersHairos.jpg (64.42 KiB) 144 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen HenriB voor dit bericht (totaal 3):
kortebaan (17 feb 2024, 18:01) • Speedy (17 feb 2024, 19:30) • Greyhound (18 feb 2024, 07:07)
Waardering: 27.27%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3542
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15611 keren
Ontvangen waarderingen: 2816 keren

Re: Hoefsmid BERNARD VAN DE POEL, vader van PIET VAN DE POEL.

Bericht door Speedy »

mooi he allemaal heb jaren met hem gewerkt echt een wereldman hij prakiezeerde voor ons je had in die tijd heel veel moeilijke paarden die de goede loop niet konden houden en daar was hij heel goed in en hij kwam er altijd goed mee uit daar ben ik hem nog dankbaar voor dat hij ons Jan en IK heeft mee geholpen aan de successen en ook de veearts was onmisbaar voor een goede raad -------oude Jan Wagenaar die zei je moet een paard op het goede moment krijgen dat hij alles heeft meegemaakt in zijn koersleven
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht (totaal 2):
HenriB (17 feb 2024, 21:27) • Greyhound (18 feb 2024, 07:07)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3542
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15611 keren
Ontvangen waarderingen: 2816 keren

Re: Hoefsmid BERNARD VAN DE POEL, vader van PIET VAN DE POEL.

Bericht door Speedy »

heb het verhaal gelezen netjes uit gelegd wat hun mening is over bot rijpheid en training -------------nou ik kan je zeggen je kan het alleen maar goed doen als je lang kan koersen met je paard en jaren plezier van heeft er blijven weinig over momenteel in nederland om te koersen------ over bot rijpheid hebben wij vroeger in utrecht nalaten kijken en fotoos gemaakt weet nog goed we gingen met de goed gefokte paarden daar heen en de uitslagen waren verschillend toen werd er gezegd kom over 3 maanden terug als ze wat werk hebben gedaan dat deden we ook een schema van hun advies rustig uitrijden gedaan wij er weer heen en we konden tevreden zijn ze zeiden goed getraind mooi toch en dan worden er fouten gemaakt snel rijden gemiddeld hadden wij 10 2 jarige partijtje rijden de een met wat meer gewicht dan de ander altijd samen en zo weken verder dan vielen er toch gemiddeld 5 af dus niet meer snel rijden ja dan zegt de ene eigenaar ik haal hem of haar naar huis dan krijg je hem of haar na 3 maanden wel terug soms wel soms bij een ander trainer tenslotte is het hun paard nooit moeilijk over gedaan gelukkig dan word het Julie ja dan wil je koersen toch en winnen de een valt mee de ander tegen de snelste op dat moment valt terug dan ga je het zoeken waar aan het ligt heb ik hem of te hard gewerkt of te weinig ook dat kon ook ik wil er mee zeggen hoe moeilijk het is om alles goed te bepalen en je paard tevreden houden plezier in zijn werk -------een voorbeeld geef ik we hadden 6 Y jaargang geloof me YBE van Papenhoef was de minste die wilde slecht werken daar zag hij niks in echt een speelse jongen maar in de koers ja hij won de derby weet je nog en hoe goed is hij niet geworden ---maar ik blijf zeggen dat de 1600 meter koersen niet goed zijn voor een 2 jarige heb het onder laatst nog vermeld met Tjitse in rubriek niet te winnen van hem wat hij zegt maar later hadden we het weer overgehad dat ik zei liever 2000 meter en hij had er een paar gewerkt en zei ja valt mij niet tegen stef vond ik toch leuk uit zijn mond te horen ------ maar iedereen beslist over zijn eigen paard wat hij er mee doet en dat is maar goed ook samen met de trainer succes
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht (totaal 2):
Greyhound (28 feb 2024, 07:36) • HenriB (28 feb 2024, 11:30)
Waardering: 18.18%

Plaats reactie