Programma VPW 16-02-2023

Het grote VPW topic
Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3546
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15621 keren
Ontvangen waarderingen: 2816 keren

Re: Programma VPW 16-02-2023

Bericht door Speedy »

bedankt voor je reactie het ging voornamelijk over de liefde naar het paard toe ik heb niks tegen franse paarden we begonnen het verhaal uit wolvega -het maakte nu en vroeger niet uit over een harde baan of zachte baan iedereen had daar wel een rede voor ik weet van vroeger als de baan hard was waren er ook veel trainers blij en ook andersom heb vroeger ook op de kortebaan gereden dan hadden ze een meestal een midden pad met zand er waren velen die ook op het randje reden dat was op de stenen zo had iedereen wel een idee om het te doen maar je heeft gelijk dat ik niet van de fransen koersen houd en dat ik weer terugkomt maar echt nu weet ik het wel zeker dat ik er nooit meer nakijkt de hoofd reden van nu dat heen en weer halen van de mond van het paard vind ik nu steeds meer voorkomen en de zweep word zeker extra gebruikt ook nu natuurlijk alles draait om het geld kijk maar terug de paarden die 4 of 5 of 6 willen worden in de uitslag maar hoop dat we toch met ze allen veel mooie koersen kunnen zien en dat iedereen er van geniet waar ze ook lopen laten we met ze allen gezond blijven dat staat boven alles
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht (totaal 2):
HenriB (18 feb 2024, 20:50) • Greyhound (19 feb 2024, 08:01)
Waardering: 18.18%

Dolf Rieken
Professional
Berichten: 572
Lid geworden op: 26 mar 2023, 12:17
Locatie: Voorhout
Gegeven waarderingen: 316 keren
Ontvangen waarderingen: 1781 keren

Re: Programma VPW 16-02-2023

Bericht door Dolf Rieken »

Wat ik niet begrijp Stef, je bent altijd zo enthousiast over de paarden van de Why Not Stable die in Amerika lopen, hoe kun je dan het zweepgebruik in Frankrijk veroordelen, die kunnen nog wel wat leren van die Yankees.
Deze gebruikers waarderen Dolf Rieken voor dit bericht (totaal 3):
Greyhound (19 feb 2024, 08:01) • HenriB (19 feb 2024, 11:55) • Speedy (19 feb 2024, 16:28)
Waardering: 27.27%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3546
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15621 keren
Ontvangen waarderingen: 2816 keren

Re: Programma VPW 16-02-2023

Bericht door Speedy »

die yankees hebben het overgenomen van frankrijk -----------------maar stal why not stables hebben er wel wat van gezegd tegen Ake kijk maar na als hun paarden lopen

Dolf Rieken
Professional
Berichten: 572
Lid geworden op: 26 mar 2023, 12:17
Locatie: Voorhout
Gegeven waarderingen: 316 keren
Ontvangen waarderingen: 1781 keren

Re: Programma VPW 16-02-2023

Bericht door Dolf Rieken »

Het hele verhaal begon met het slechte draven van Koos Koets en het feit dat hij half zonder ijzers liep kan dat weleens de reden zijn dat hij gevoelig was op deze slechte baan.

Stef, jij bent volgens mij een vakman en een paarden liefhebber, ik hoef jou toch niet uit te leggen wat op blote voeten lopen betekent voor die arme dieren op een dergelijke baan en dat is mijn punt.

Je kunt er allerlei dingen over vroeger bij halen maar toen ging het een paar seconde langzamer en liepen paarden praktisch nooit zonder ijzers maar met veel meer gewicht, je hebt de mooie serie ijzers van smid Bernard van der Poel toch nog wel gezien in dat andere topic.

Door niet meer naar de Franse koersen te kijken plaag je alleen jezelf mee en dat zou ik je op jouw leeftijd toch niet adviseren maar dat is uiteraard je eigen keuze.

Gelukkig behoef je niet alle Franse paarden te missen omdat er in Wolvega ook nog PMU koersen voor uitsluitend Fransen worden verreden alleen zijn deze meestal van de 3e categorie en rammelen een beetje.
Laatst gewijzigd door Dolf Rieken op 20 feb 2024, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen Dolf Rieken voor dit bericht:
Speedy (20 feb 2024, 14:41)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3546
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15621 keren
Ontvangen waarderingen: 2816 keren

Re: Programma VPW 16-02-2023

Bericht door Speedy »

nou voor de koersen op wolvega daar hoeft je zeker niet voor thuis te blijven maar het zijn wel nederlandse rijders en trainers en een paar belgen en soms een paar uit duitsland die vroeg hun bed uit moeten ---------je mag gelukkig zelf bepalen of je kijkt of niet --maar wie betaalt bepaalt toch vandaar die ongeregeldetijden en dagen

Plaats reactie