Ingezonden stuk Draf & rensport

Welke opmerkelijke dingen vielen er op en wil je graag delen?
Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3542
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15611 keren
Ontvangen waarderingen: 2816 keren

Re: Ingezonden stuk Draf & rensport

Bericht door Speedy »

Dolf dit is al jaren zo wel of niet handhaven ja de regels ja je ziet maar weer 16 gemeenten mag je geen vuurwerk afsteken nou geloof me maar gebeurt wel zeker weten er is geen politie genoeg zeggen ze om te handhaven ----misschien heb jij de vvd gestemt nou die doen ook maar wat ze willen op het moment het is misschien hard gezegd maar ze dwingen je om voor je zelf te zorgen toch maar laten we maar een goed 2024 in gaan met ze allen en gezond blijven--ik heb de b.b.b gestemt
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht:
Greyhound (30 dec 2023, 09:04)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3542
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15611 keren
Ontvangen waarderingen: 2816 keren

Re: Ingezonden stuk Draf & rensport

Bericht door Speedy »

weet je nog op mereveld dat Ernie RITA WERD UITGESCHAKELD DIE WON TOEN WEGENS ONREGELMATIG DAARNA WAS ER EEN HERRIE BIJ DE RECHTERSTOEL TOEN WERD HET COMITEE BEDREIGD jAN MOEST TOEN BOVEN KOMEN OF HET HET WOU OMROEPEN DAT HET ZO WAS
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht:
Greyhound (30 dec 2023, 19:23)
Waardering: 9.09%

Dolf Rieken
Professional
Berichten: 570
Lid geworden op: 26 mar 2023, 12:17
Locatie: Voorhout
Gegeven waarderingen: 316 keren
Ontvangen waarderingen: 1779 keren

Re: Ingezonden stuk Draf & rensport

Bericht door Dolf Rieken »

Ja Stef, dat weet ik nog heel goed en dat sloeg ook nergens op, zij had een grote startfout gemaakt en werd toen door de finish als winnaar alsnog uitgeschakeld wat een grof schandaal was.

De jurytoren werd met stenen bekogeld en de comitéleden gingen uit angst op de grond liggen met voorzitter Drs.K.Clay voorop, een trouwe koersbezoeker, die postbode in Voorburg was, greep de microfoon en scandeerde dat we bestolen werden en daar had hij natuurlijk helemaal gelijk in.

Als beloning voor zijn gelijk werd hem de toegang tot de koersbanen voor 15 jaar ontzegt, ik heb wel eens gekscherend gezegd dat ze dat bij mij hadden moeten doen, had enorm veel geld gescheeld.

Dat jouw broer Jan de menigte tot kalmte moest manen door het comité vrij te pleiten had ik niet meegekregen maar kan me er wel iets bij voorstellen, ze hadden hem Minister van Buitenlandse Zaken moeten maken, hadden we nooit meer oorlog gehad, hij voelde perfect aan waar de wind vandaan kwam maar we zijn niet allemaal hetzelfde Stef.
Deze gebruikers waarderen Dolf Rieken voor dit bericht (totaal 4):
Speedy (30 dec 2023, 17:16) • Malgre Tout (30 dec 2023, 17:57) • Greyhound (30 dec 2023, 19:23) • JandeW (30 dec 2023, 20:46)
Waardering: 36.36%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3542
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15611 keren
Ontvangen waarderingen: 2816 keren

Re: Ingezonden stuk Draf & rensport

Bericht door Speedy »

JA DOLF JIJ WEET PRECIES HOE HET IS GEGAAN ----WAT WAREN ZE BANG HE DE COMITEE LEDEN ONDER POLITIE GELEIDEN ZIJN ZE TOEN NAAR HUIS GEGAAN DOLF GELUKKIG WAS JIJ HET NIET ANDERS HADDEN WE EEN HOOP GEMIST IN DIE 15 JAAR TOCH
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht:
Greyhound (30 dec 2023, 19:23)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3542
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15611 keren
Ontvangen waarderingen: 2816 keren

Re: Ingezonden stuk Draf & rensport

Bericht door Speedy »

NOU IK WEET ER NOG EEN XUTHUS T MET EGBERT KRUIDHOF PAARD VAN DIM KRAUWER IN GEWONNEN POSITIE WERD OOK LAATSTE EIND UITGESCHAKELD VOOR ONREGELMATIG DRAVEN VOLGENS MIJ WAS DAT EEN DERBY DE PUBLIEK WAS HET ER NIET MEE EENS WON WILLEM GEERSEN TOEN MET XUTHUS HOLLANDIA VAN H VAN DE POL EIGENAAR EEN VAN DE BESTUURS LEDEN TOEN DIE TIJD OOK DAT GEBEURDE IK VOND HET ZEKER EEN ZWARE STRAF TOEN JA ZO GAAT HET NOU EENMAAL TOCH
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht (totaal 2):
Greyhound (30 dec 2023, 19:23) • JandeW (30 dec 2023, 20:47)
Waardering: 18.18%

Dolf Rieken
Professional
Berichten: 570
Lid geworden op: 26 mar 2023, 12:17
Locatie: Voorhout
Gegeven waarderingen: 316 keren
Ontvangen waarderingen: 1779 keren

Re: Ingezonden stuk Draf & rensport

Bericht door Dolf Rieken »

Ja Stef, ik kan ook nog wel een heleboel misstanden melden maar dat wil niet zeggen dat men zich daar maar bij neer moet leggen, we leven bijna in 2024, een heleboel dingen zijn ten goede veranderd en een heleboel niet.

In de tijd waar wij het nu over hebben hadden we niet zoveel te vertellen, we moesten blij zijn dat we naar de koers mochten komen om onze zuur verdiende centjes in te leveren.

Overal artikel 461 bordjes wat inhield dat men je zonder opgaaf van redenen kon verwijderen, moet je nu eens mee aankomen, ik hoor net op de radio dat het vulles van Extinction Rebellion met fluwelen handschoenen van de A10 verwijderd is zonder enkele consequenties, daar had je in onze tijd 5 jaar voor gekregen.
Laatst gewijzigd door Dolf Rieken op 30 dec 2023, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen Dolf Rieken voor dit bericht (totaal 3):
Greyhound (30 dec 2023, 19:23) • JandeW (30 dec 2023, 20:47) • Speedy (31 dec 2023, 13:57)
Waardering: 27.27%

Greyhound
Professional
Berichten: 2838
Lid geworden op: 10 mei 2020, 10:37
Gegeven waarderingen: 6300 keren
Ontvangen waarderingen: 6558 keren

Re: Ingezonden stuk Draf & rensport

Bericht door Greyhound »

Hier de beelden van de Derby X, helaas geen geluid. Heb de tekst gekopieerd van NDR archief.

Meteen na de start zette Xanthos Narciso fel door en nam de leiding over van X Pluto. Xema S volgde scherp voor Xenophoon en Xuthus T. Xenon was foutief. Xalisko moest een ongunstige positie goedmaken dankzij een grote inspanning. X Hanover was slecht weg en boekte meteen zoveel achterstand dat zij kansloos werd. In de bocht maakte Xanthos Narciso een grote fout.
De rechterbocht uit had Xema S de leiding veroverd. Xuthus T volgde als tweede voor X Pluto, Xenophoon, Xalisko en Xuthus Hollandia. Xalisko zette sterk door en won terrein. In de linkerbocht was Xuthus Hollandia op de vierde plaats gekomen. Voor de tribune viel Xuthus T scherp aan en nam de leiding van Xema S over. Derde lag Xalisko voor Xuthus Hollandia, dan kwamen Xissy Norton en X Pluto. Door de rechterbocht heen won Xalisko terrein en de bocht uit lag hij tweede. Verderop werd de draf van Xuthus T slechter. Honderd meter voor de laatste bocht wilde Xenophoon bij X Pluto binnendoor, maar maakte toen een gevaarlijke luchtsprong, waardoor ook X Pluto van de benen kwam, mede omdat de rijder ternauwernood het vege lijf kon redden.
Goed honderd meter de laatste bocht uit werd Xuthus T uitgeschakeld. Xuthus Hollandia sprintte en had meteen een flinke voorsprong omdat Xalisko het beste gegeven had. Hij ging onbedreigd naar de zege.
Om de tweede plaats werd de strijd fel. Xalisko verdedigde zich dapper. Aan de binnenkant kwam X Pluto terug en nam gaandeweg voordeel op Xalisko. Toen kwam aan de buitenkant Xissy Norton op en op de laatste 50 meter verwierf zij halslengte voordeel op X Pluto. Op afstand voerde Xenophoon voor X Mighty Lord het geslagen veld aan. Xema S was op het rechte stuk in galop gegaan en uitgeschakeld.

Deze gebruikers waarderen Greyhound voor dit bericht (totaal 3):
Dolf Rieken (30 dec 2023, 19:42) • JandeW (30 dec 2023, 20:47) • Speedy (31 dec 2023, 13:55)
Waardering: 27.27%

Dolf Rieken
Professional
Berichten: 570
Lid geworden op: 26 mar 2023, 12:17
Locatie: Voorhout
Gegeven waarderingen: 316 keren
Ontvangen waarderingen: 1779 keren

Re: Ingezonden stuk Draf & rensport

Bericht door Dolf Rieken »

Bij de Derby Z waren er 21 starters en de loting was niet openbaar, de drie Geersen paarden hadden 1-3 en 7 respectievelijk Zegerius TH Hollandia van Dhr. H.van der Pol had 1 , Zippora 3 en Zeno 7 , ik weet het nog zo goed omdat ik voor Zephyr Magowan was die nummer 19 dus 3e gelid toebedeeld kreeg en Zypani met Bram Nottelman had nummer 20.

Ik zie ons nog met spandoeken op het gras voor het slootje zitten, de familie Willemse ook met “Hup Zus van Spencer Gay” ondanks alle beperkingen was het wel een mooie tijd omdat men het gevoel van saamhorigheid had en dat is wel het gene wat ik het meeste mis in deze tijd ondanks alle materiële rijkdom.
Deze gebruikers waarderen Dolf Rieken voor dit bericht (totaal 4):
Malgre Tout (30 dec 2023, 20:21) • JandeW (30 dec 2023, 20:47) • Greyhound (30 dec 2023, 22:30) • Speedy (31 dec 2023, 13:55)
Waardering: 36.36%

Greyhound
Professional
Berichten: 2838
Lid geworden op: 10 mei 2020, 10:37
Gegeven waarderingen: 6300 keren
Ontvangen waarderingen: 6558 keren

Re: Ingezonden stuk Draf & rensport

Bericht door Greyhound »

Even een moment voor Dolf uit zijn jeugd jaren. :)

Verslag van laatste rechte eind.

Na de laatste bocht trok Zippora naar voren en zij kwam naast Zegérus Th Hollandia. Zampa van Papenhoef, die aan de binnenkant volgde kwam halverwege het rechte eind naar buiten en viel Zippora aan, die inmiddels de leider al voorbij was. Het leek erop dat Zampa zou gaan winnen, hij won snel terrein op Zippora. Maar de dappere merrie vocht kranig terug en de eindstreep naderde snel. Op de finish had Zippora een handbreedte voordeel. Derde Zegérus Th Hollandia. Zéfa had na haar beginverlies en herstel, niet voldoende reserve meer over om in de eidstrijd in te grijpen, maar werd zeer eervol vierde. Vijfde Zephyr met een lengte op Zephyr Magowan.

Deze gebruikers waarderen Greyhound voor dit bericht (totaal 2):
Dolf Rieken (31 dec 2023, 10:52) • Speedy (31 dec 2023, 13:55)
Waardering: 18.18%

Dolf Rieken
Professional
Berichten: 570
Lid geworden op: 26 mar 2023, 12:17
Locatie: Voorhout
Gegeven waarderingen: 316 keren
Ontvangen waarderingen: 1779 keren

Re: Ingezonden stuk Draf & rensport

Bericht door Dolf Rieken »

Ik denk dat een aantal rijders in de huidige tijd gevangenis straf zouden krijgen voor het zweep gebruik maar het was wel een spectaculaire Derby.

Leuk hè, al die kinderen voor het slootje, volgens mij zag ik mezelf ook nog zitten 😂
Deze gebruikers waarderen Dolf Rieken voor dit bericht (totaal 2):
Greyhound (31 dec 2023, 12:48) • Speedy (31 dec 2023, 13:54)
Waardering: 18.18%

Plaats reactie