Kwaliteit beelden Zweden

Het topic over de wedaanbieder in Nederland
Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Kwaliteit beelden Zweden

Bericht door LostInHarnessracing »

Al eerder gezegd maar zit me net ook weer kapot te ergeren. Zit naar 'voorwerk' paardjes te kijken en de camerabeelden zijn zó onscherp dat je weliswaar paardjes met jockeys ziet rijden en dan ziet een combi er erg goed uit maar geen idee welk paard: de nummerbordjes zijn niet te lezen.
Wat een aanfluiting.
Gister op Ekilstuna ook, zelfs Annette Lennon zei regelmatig iets als: " ..and from the back of the field now comes number four.. or is it number nine..?".
Dit kun je toch niet maken tegenover de livestream kijkende wedder?
Doe er wat aan!
Bij grote koersen kan het opeens wel: scherpe beelden. Dit hoort gewoon standaard bij alle koersen en voorwerk en defilé's te zijn, maar is het niet.

Iedere keer dat er op een baan Zweden die troep aan camerewerk speelt houd ik het voortaan voor gezien. Doei.
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht:
Speedy (31 mei 2023, 13:24)
Waardering: 9.09%

kortebaan
Professional
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 mei 2020, 12:12
Gegeven waarderingen: 1030 keren
Ontvangen waarderingen: 2214 keren

Re: Kwaliteit beelden Zweden

Bericht door kortebaan »

Dat begrijp ik niet. Als je in Zweden de paarden (kort) in het voorwerk wilt zien, dan klik je toch op het pijltje van het betreffende paard.
Dan weet je toch over welk paard het gaat.
Deze gebruikers waarderen kortebaan voor dit bericht (totaal 2):
Speedy (31 mei 2023, 16:52) • LostInHarnessracing (01 jun 2023, 19:32)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3484
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15380 keren
Ontvangen waarderingen: 2772 keren

Re: Kwaliteit beelden Zweden

Bericht door Speedy »

het is soms beter dat je ze niet ziet van tevoren om een weddenschap te plaatsen -------------spelen is voor de muziekkanten zei mij vader vroeger -----maar als je het dan toch doet laat je hart en gevoel mee wegen succes allemaal verder

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: Kwaliteit beelden Zweden

Bericht door LostInHarnessracing »

kortebaan schreef: 31 mei 2023, 13:27 Dat begrijp ik niet. Als je in Zweden de paarden (kort) in het voorwerk wilt zien, dan klik je toch op het pijltje van het betreffende paard.
Dan weet je toch over welk paard het gaat.
Die beelden zijn maar kort. Je zie ze vaak nog niet eens een bocht doorgaan. Ik bedoel langere beelden, vlak voor (5 minuten voor) de koers, bij en na het 'defilé' ook.
Kijk nu maar eens naar Bergssaker of Visby, het is gewoon verschrikkelijk.
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht:
Speedy (01 jun 2023, 21:00)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: Kwaliteit beelden Zweden

Bericht door LostInHarnessracing »

Speedy schreef: 31 mei 2023, 16:51 het is soms beter dat je ze niet ziet van tevoren om een weddenschap te plaatsen -------------spelen is voor de muziekkanten zei mij vader vroeger -----maar als je het dan toch doet laat je hart en gevoel mee wegen succes allemaal verder
Ja, maar 'gevoel' is wel o.a. gebaseerd op hoe je ze ziet lopen. Niet op een naam of cijfers uit racecards. Daar gaat het nu net om. En als ik een paard zie lopen en je kunt niet eens zien welk nr. het is.. Bah. Kijk maar eens naar Visby of Bergsaker nu.
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht:
Speedy (01 jun 2023, 21:00)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: Kwaliteit beelden Zweden

Bericht door LostInHarnessracing »

En dan zo'n Harry Cheatle er nog bij die (Bergsaker, koers 4) vlak voor de finish zegt: "It's gonna be four, nine, fiftheen" en als ze de finish over zijn zegt: four, fiftheen nine"...
(Het was 4-15-9).
Gewoon troep, die uitzendingen.
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht:
Speedy (01 jun 2023, 21:00)
Waardering: 9.09%

kortebaan
Professional
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 mei 2020, 12:12
Gegeven waarderingen: 1030 keren
Ontvangen waarderingen: 2214 keren

Re: Kwaliteit beelden Zweden

Bericht door kortebaan »

Misschien nog een tip, op de site travsport.se, kun je onder Tavlingskalender, bij de betreffende meeting het officiële baanprogramma vinden, met bij elk koers de kleuren van de pikeurs. Maakt het wat makkelijker. Je lijkt mij kien genoeg om met twee schermen te werken. Is een beetje omslachtig misschien, maar ja, dan heb je wel wat.
Deze gebruikers waarderen kortebaan voor dit bericht (totaal 2):
Speedy (01 jun 2023, 21:00) • LostInHarnessracing (01 jun 2023, 21:58)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: Kwaliteit beelden Zweden

Bericht door LostInHarnessracing »

kortebaan schreef: 01 jun 2023, 20:33 Misschien nog een tip, op de site travsport.se, kun je onder Tavlingskalender, bij de betreffende meeting het officiële baanprogramma vinden, met bij elk koers de kleuren van de pikeurs. Maakt het wat makkelijker. Je lijkt mij kien genoeg om met twee schermen te werken. Is een beetje omslachtig misschien, maar ja, dan heb je wel wat.
Bedankt voor je goed bedoelde tips, kortebaan..
Gaat me erom dat je dit niet kunt maken om te leveren aan de wedder. Het principe. Kun je wel allerlei kunstgrepen (verdiepen in rijderskleuren Zweden) uithalen om het toch nog te snappen maar de basis moet goed zijn: scherpe beelden en adekwaat coherent commentaar.

Het word toch ook niet gepikt als de verslaggever van een wedstrijd van Nederland tijdens het WK-voetbal kwaakt als: "Bam! 1 -0 voor Nederland!! Oh nee, 0-1 voor Italië." Wat een schitterende kopbal, oh nee een lobbal oh nee het wordt een penalty, sorry" en "prachtig, die pass van Jasper Celissen, oh nee ik bedoel Daly Blind nee wacht het is Steven Bergwijn, dat zeg ik".

Dat zou toch nooit worden gepikt?
Dan kan die presentator voortaan thuis blijven. Meteen na de eerste helft. Een stagiair valt wel in, alles beter dan dit voor de kijker.
De presentator kan voortaan op de bank voetbal kijken. Thuis. Nooit meer op tv, blijf weg.

In de drafsportuitzendingen Zweden is dit allemaal maar normaal?
We mogen in Nederland onze 'haanties dichkniepen' (Drentse uitdrukking) met de professionele uitzendingen van VPW, Alkmaar, Duindigt en zelfs de grasbanen en kortebanen.
Cameratechnisch en qua know how en info voor de wedder.

Zal eens uitzoeken hoe ik die lui in Zweden m'n terechte klachten kenbaar kan maken.
Wordt vervolgd.
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht (totaal 2):
kortebaan (01 jun 2023, 22:56) • Speedy (04 jun 2023, 12:08)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: Kwaliteit beelden Zweden

Bericht door LostInHarnessracing »

Weet je wat die Harry Cheatle ook nog zei.
Het bestond hem om vanavond in een koers te roepen: "..and the car accelerates nóów!.." En even later: "..Oh no. this is a test start, it's only a test start. You have two minutes to post."
Gewoon bizar.
Voer die man af.
Je kunt 'm hooguit als karikatuur van zichzelf als 'mascotte' eens ergens inzetten als side kick maar laat hem nooit meer drafkoersen verslaan, dat is niet professioneel.
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht:
Speedy (04 jun 2023, 12:07)
Waardering: 9.09%

Knutselman
Leerling
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 mei 2020, 21:10
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 132 keren

Re: Kwaliteit beelden Zweden

Bericht door Knutselman »

Geluid uitzetten, probleem opgelost.
Deze gebruikers waarderen Knutselman voor dit bericht (totaal 2):
administrator (04 jun 2023, 07:07) • Speedy (04 jun 2023, 12:06)
Waardering: 18.18%

Plaats reactie