Update herontwikkeling Draf- en Renbaan Duindigt, okt. '22

Wat speelt er zich af in Wassenaar
Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Update herontwikkeling Draf- en Renbaan Duindigt, okt. '22

Bericht door LostInHarnessracing »

"Laten we trots zijn dat Duindigt een tweede leven krijgt, iets waar de meeste mensen niet meer op gerekend hadden de afgelopen jaren."


https://renbaanduindigt.nl/update-heron ... n-duindigt

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3487
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15377 keren
Ontvangen waarderingen: 2772 keren

Re: Update herontwikkeling Draf- en Renbaan Duindigt, okt. '22

Bericht door Speedy »

de rest doe jij maar
Laatst gewijzigd door Speedy op 07 jan 2023, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: Update herontwikkeling Draf- en Renbaan Duindigt, okt. '22

Bericht door LostInHarnessracing »

Speedy schreef: 18 okt 2022, 20:54 het verhaal dat jammer genoeg lees ik dat die personen contact hebben gehad ik denk toch dat ze goede bedoelingen er mee hadden wisten het bestuur dat niet dat hun er heen gingen ? is het nu wel zo dat het nu in orde is gekomen dat er eenheid is met elkaar dat hoop ik wel natuurlijk voor de sport -------------het is jammer dat alles zo lang duurt daarom geloven er een hoop niet meer in en dat is ieder ze eigen mening toch laten we met ze allen toch positief blijven hoe moeilijk het ook is succes allemaal--------------------een ding is zeker we houden jaren te weinig koers paarden over voor nederland om te koersen vol te maken
Het hele interview(tje) straalt toch duidelijk niet-eenheid uit?

En "..vervreemding naar een derde partij.." vind ik afschuwelijke #jeuktaal.

En trouwens, Speedy, waarom schrijf je zelf "..duurt te lang...daarom geloven velen [wie dan?] er niet meer in.." en "----een ding is zeker we houden te weinig koerspaarden over voor Nederland om..." maar: "dat is ieder ze eigen mening toch laten we met ze allen toch positief blijven.."

Sta jij nou positief of negatief t.o.v. de toekomst van de drafsport in ons land, dat is me soms wel eens onduidelijk.

kortebaan
Professional
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 mei 2020, 12:12
Gegeven waarderingen: 1030 keren
Ontvangen waarderingen: 2214 keren

Re: Update herontwikkeling Draf- en Renbaan Duindigt, okt. '22

Bericht door kortebaan »

Beste Lostinharnessracing.

Als er een forumdeelnemer positief is over de (toekomst) van de sport, dan is dat Stef van Dooyewerd, (en daar hoef ik hem niet voor te bellen, haha).

Maar hij (en de velen die inmiddels de hoop over de toekomst van Duindigt hebben opgegeven), zijn ook realisten.
Als sinds begin van deze eeuw hebben zij de rapporten, plannen, mecenassen en andere luchtfietsers, voorbij zien komen met plannen en mooie plaatjes over hoe het verder moet met Duindigt.
De realiteit is echter, dat er niets gebeurt. Geen enkel plan is tot een begin van uitvoering gekomen. Over de achtergronden daarvan hoeven we het niet te hebben, dat is ook niet meer relevant. Laten we het er maar op houden dat het altijd invloeden van buitenaf zijn, die de mooie plannen frustreren.

Het is net als met Sinterklaas, als klein kind geloof je er in, als kind van een jaar of 6,7,8, begin je te twijfelen en daarna weet je het zeker; Sinterklaas bestaat niet.

Het huidige plan verdient ook weer alle lof, maar zoals Speedy al bedoelt; als er niet snel wordt doorgepakt, zijn er straks simpelweg geen paarden meer.
Ik hoop voor jou, (ik kan uit je enthousiaste bijdragen op dit forum lezen, dat je nog niet zo lang "in de paardensport" zit als Speedy), dat je nog lang kan genieten van de koersen op Wolvega, en grasbanen en dat je volgend jaar eens een keertje naar Duindigt komt.
Deze gebruikers waarderen kortebaan voor dit bericht (totaal 3):
LostInHarnessracing (19 okt 2022, 22:44) • Greyhound (21 okt 2022, 09:14) • Speedy (17 mar 2023, 12:59)
Waardering: 27.27%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3487
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15377 keren
Ontvangen waarderingen: 2772 keren

Re: Update herontwikkeling Draf- en Renbaan Duindigt, okt. '22

Bericht door Speedy »

de rest doe jij maar
Laatst gewijzigd door Speedy op 07 jan 2023, 13:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht:
LostInHarnessracing (19 okt 2022, 22:41)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3487
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15377 keren
Ontvangen waarderingen: 2772 keren

Re: Update herontwikkeling Draf- en Renbaan Duindigt, okt. '22

Bericht door Speedy »

de rest doe jij maar
Laatst gewijzigd door Speedy op 07 jan 2023, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht:
LostInHarnessracing (19 okt 2022, 22:41)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: Update herontwikkeling Draf- en Renbaan Duindigt, okt. '22

Bericht door LostInHarnessracing »

kortebaan schreef: 19 okt 2022, 16:33 Beste Lostinharnessracing.

Als er een forumdeelnemer positief is over de (toekomst) van de sport, dan is dat Stef van Dooyewerd, (en daar hoef ik hem niet voor te bellen, haha).
Maar....

Ik hoop voor jou, (ik kan uit je enthousiaste bijdragen op dit forum lezen, dat je nog niet zo lang "in de paardensport" zit als Speedy), dat je nog lang kan genieten van de koersen op Wolvega, en grasbanen en dat je volgend jaar eens een keertje naar Duindigt komt.
Dank voor je reactie, Kortebaan.
Ben een 'herintreder', kwam als jong jochie al in Groningen en op Wolvega en Hilversum hè! En m'n pa werkte bij een markante doch goede trainer/pikeur en ik ging dan regelmatig mee, eind jaren zeventig. Maar toen kreeg ik een allergie voor hooi en stro, een vreselijke allergie, echt bizar, en liep m'n leven anders. Die allergie is over. Tuurlijk kent Speedy de drafsport al veel langer van haver tot gort, in genoemde periode zag ik als jong ventje hem al als pikeur op de sulky ((SPEEDY VOLITA) dus logisch. Geen enkele twijfel over hoe positief Speedy t.o.v. de drafsport staat maar ging me om inschatting toekomstperspectief.

Heb wel eens iets geplaatst hier over hoe ze in Oostenrijk omgaan met een verouderde drafbaan opknappen in druk stedelijk gebied. Bedoeld ook als tip voor Duindigt.

viewtopic.php?p=18296&hilit=Oostenrijk#p18296

Wat jij schrijft over achtergronden ontwikkelingen Duindigt: heb 't gelezen, weet er verder te weinig van.

Hoop ook volgend jaar Duindigt eens te bezoeken, en voor de rest veel koersdagen op Wolvega en de grasbaancircuits hier in de regio. Met de grasbaancircuits hier gaat het trouwens best goed (bezoekersaantalen, aandacht ervoor in media).
Groet.
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht:
Greyhound (21 okt 2022, 09:12)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: Update herontwikkeling Draf- en Renbaan Duindigt, okt. '22

Bericht door LostInHarnessracing »

Speedy schreef: 19 okt 2022, 21:35
Speedy schreef: 19 okt 2022, 18:57 natuurlijk sta ik positief voor de sport -----------sorry er zijn er genoeg die er echt niet meer in geloven en die wij hard nodig hebben geloof mij maar- hoop dat het allemaal positief wordt dat is het streven
Dank voor reactie Speedy, kom er nog wel op terug.

aggro3101
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Update herontwikkeling Draf- en Renbaan Duindigt, okt. '22

Bericht door aggro3101 »

Ik wil er een paar belangrijke punten uit het betoog van de heer Hoetmer uitlichten namelijk:

Zonder enige coördinatie zelf stappen ondernemen kan natuurlijk niet.
Met 1 mond spreken, over 1 weg voorwaarts gaan en een eensgezinde groep zijn. Daar heeft het in het verleden vaak aan ontbroken bij Duindigt
Persoonlijke belangen terzijde zetten
Zonder herontwikkeling van Duindigt is er volgens mij geen toekomst voor de Draf- en Rensport.
Het punt is, dat bovengenoemde punten al veel langer spelen rondom Wassenaar en met name Duindigt
Ik heb er een hard hoofd in. Laten we eindelijk eens spijkers met koppen slaan, anders gaan we onze ondergang tegemoet.
Deze gebruikers waarderen aggro3101 voor dit bericht (totaal 2):
LostInHarnessracing (20 okt 2022, 21:32) • Greyhound (21 okt 2022, 09:10)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3487
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15377 keren
Ontvangen waarderingen: 2772 keren

Re: Update herontwikkeling Draf- en Renbaan Duindigt, okt. '22

Bericht door Speedy »

de rest doe jij maar
Laatst gewijzigd door Speedy op 07 jan 2023, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht (totaal 2):
LostInHarnessracing (21 okt 2022, 22:19) • Greyhound (22 okt 2022, 08:23)
Waardering: 18.18%

Plaats reactie