Drafsport in de media

Welke opmerkelijke dingen vielen er op en wil je graag delen?
LostInHarnessracing
Professional
Has thanked: 541 times
Been thanked: 440 times

Drafsport in de media

Bericht door LostInHarnessracing »

Krijg nou wat.
Ze je de radio aan, is daar aandacht voor de drafsport! En géén negatief verhaal.
Viel er half in, moet de uitzending nog terugluisteren. De uitzending gemist komt altijd over een tijdje beschikbaar (zie link). Het was tussen 08.30-09.00 uur.

Een reporter bracht een bezoekje aan de drafbaan Alkmaar.

"De paarden worden niet mishandeld maar als een dame behandeld."

NPO Radio 1:

https://www.nporadio1.nl/uitzendingen

📻

LostInHarnessracing
Professional

Re: Drafsport in de media

Update

De uitzending staat inmiddels online. In het tijdsblok van 08.00-09.00u begint het fragment op ca. 45.28min

De pikeur die een woordje doet doet dat perfect, over het met respect omgaan met de paarden. Prima promotie voor de mooie drafsport!

(Was het de stem van Rob de Vlieger, of een andere pikeur?)

Radio 1 Journaal zelf nam ook al de woorden "de schoonheid van de drafsport" in de mond, nou wat willen we nog meer.

https://www.nporadio1.nl/uitzendingen/n ... 1-journaal

Oh, ik zie dat de uitzendinggemist nu weer één lang blok van de hele uitzending is. Die 45.28 klopt dan niet meer.
Net was het nog opgeknipt in tijdsblokken van 1 uur. Nou , succes met zoeken/terugluisteren

Laatste update, nog even uitgezocht, in die ene lange gemistuitzending begint het fragment over de drafsport op 02.45.28.

LostInHarnessracing
Professional

Was zo moeilijk te verstaan in begin maar ze hadden het dus over het NH-nieuws. Dat is een krant.

Vanmiddag om 17.10 uur komt het 'op televisie'.. huh?
Zal wel het Noord-Hollandsnieuws-televisie zijn dan?

Houd hun site in de gaten vandaag, mensen.
En dank aan het NH-Nieuws.

👇

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/306091/p ... s-een-dame

Tik maar in op YouTube: 'de schoonheid van de sport' en u ziet daar afleveringen van deze rubriek van het NH-nieuws, dus daar is het straks ook gewoon terug te zien.
Het was trouwens inderdaad de stem van Rob de Vlieger.

Ik vind het jammer dat er niet al een zweepverbod is (ingegaan, vóór deze reportage). Nu is er toch weer naar gevraagd door de reportagemaker (kun je op wachten) en moest worden geantwoord dat de zweep nog wel wordt gebruikt.. "...maar minimaal.." Tja, boze tongen zullen er wel weer mee op de loop gegaan.

Mooier was geweest een antwoord als: "De zweep werd al jaren echt minimaal gebruikt maar we hebben als drafsport inmiddels gezamenlijk besloten dat sind 1 juni jl het meenemen van een zweep op alle banen in Nederland streng verboden is".
Dan hadden we 'gescoord' naar de dierenactivistische luisteraar.

Maar goed, toe maar.

viewtopic.php?t=4130

LostInHarnessracing
Professional

"Deze paarden hebben het mooiste leven van alle beesten op de wereld"

[Tom Kooyman]

👇

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/306159/d ... ouden-haan

LostInHarnessracing
Professional

LostInHarnessracing schreef: 11 jul 2022, 17:42 "Deze paarden hebben het mooiste leven van alle beesten op de wereld"

[Tom Kooyman]

👇

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/306159/d ... ouden-haan
Die reportagemaker komt naar eigen zeggen uit 'een echte paardenfamilie' maar uitgerekend hij heeft als enige in die familie 'niet zoveel' met paarden maar meer met voetbal, hetgeen ie wel ie 10x noemt, why?, en hij heeft deze repo gemaakt. We moeten het er maar mee doen.

Maar die mevrouw met wortelenetendkijkende ogen die zomaar even zegt:

"Er zit ook, denk ik, een heel criminele kant aan; dat is onderdeel van die sport'
WTF!
[vanaf 04.26]

Ik zou dit niet pikken.
Maar ga er niet over. Daar heb je PR-mensen voor.

Een reportage die me met mixed feelings achterlaat.

Prompter
Amateur
Has thanked: 3 times
Been thanked: 31 times

Bericht door Prompter »

Frustrerend hè? Je komt niet los van zo'n imago, als je de andere kant niet kunt laten zien. Wat onze sport nodig heeft is een held, een paard met een verhaal, waar de mensen voor warm lopen. En budget om de juiste promotie te kunnen bedrijven.

Speedy
Professional
Has thanked: 1330 times
Been thanked: 161 times

Bericht door Speedy »

ik vind dit geen bijdrage voor de sport in ze geheel ------------wat prompter zegt daar ben ik het mee eens
Laatst gewijzigd door Speedy op 11 jul 2022, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Speedy
Professional
Has thanked: 1330 times
Been thanked: 161 times

Bericht door Speedy »

over de zweep praten heeft geen zin de mensen reageren gelijk zie je nou wel ik denk zeker 75 % die dat zeggen daar om ben ik het met prompter eens

Greyhound
Professional
Has thanked: 463 times
Been thanked: 478 times

Bericht door Greyhound »

Dit filmpje is ook al geplaatst door balance55, dit is een positief verhaal hoe de verzorging en de omgang met paarden is.
een heel ander verhaal wat NH nieuws laat zien.

LostInHarnessracing
Professional

"De paardensport is een sport die door de één wordt bestempeld als dierenmishandeling, terwijl de ander..."

En, o.a., op einde van de repo: "Paarden en sport: dat is een lastig onderwerp waarover het laatste woord nog niet gesproken is."
Gadverdamme. Wat een smerige stemmingmakende toestand.
Heb er maar één woord voor: gemeen. Gewoon gemeen. Waar halen ze het vandaan, vanuit het niets uit de lucht komen vallend en er aan de haren bijgesleept.

Die gast doet net alsof half Nederland de paardensport maar dierenmishandeling vindt en er nog vaak ook dierenmishandeling plaatsvindt. Walgelijk.

Het is aan Rob en Caroline en die springruitster te danken dat ie gewoon niet onder de alom liefde voor de paardjes uit kan, naar liefst had ie volgens mij de paardensport zeer negatief neergezet.

Iedereen in de sport moet op hoede zijn. Zeker zij die risico lopen geïnterviewd te worden (pikeurs, trainers, maar ook drafbaanbezoekers) door msm. Trap niet in de val.
Mediatraining voor pikeurs? Hoe ga je om met media?

Toen met Olympische Spelen, hoe die Duitse (of was het Oostenrijkse) tegen haar paard tekeer ging, daar hebben we nu nog last van.
Deze gast doet net of dergelijke voorvallen nog schering en inslag zijn in bijv. ook de drafsport. Geïnterviewden hadden wat mij betreft wel verontwaardigder mogen reageren op de sluwe insinuaties.

Plaats reactie