Programma eerste meeting 2022 Victoria Park 7 Januari

Deel hier én lees hier al het nieuws rondom de drafsport
Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: Programma eerste meeting 2022 Victoria Park 7 Januari

Bericht door LostInHarnessracing »

Speedy schreef: 05 jan 2022, 19:13
LostInHarnessracing schreef: 05 jan 2022, 17:51

ik ben blij dat je nog zeer positief bent mij zegen heb je vriend en succes met je spel--en een gezond 2022 dat is het belangrijkste toch vrienden
Dank. Jij ook alle gezondheid toegewenst, Speedy.

Tja wat moet je dan. Zwelgen in melancholische herinneringen aan hoeveel beter het vroeger was en allerlei doemscenario's voor de toekomst schetsen brengt de drafsport niet echt verder. Maar goed, je moet ook realistisch durven zijn, dat wel, maar het is soms zo negatief allemaal.

Ik irriteer me nog steeds kapot aan zo'n NDR die zich hult in stilzwijgen als het gaat om visie voor de toekomst en vooral initiatieven ontplooien tot meer promotie en sowieso aandacht voor de drafsport, in de media bijvoorbeeld. Ze staan er bij en kijken er naar, naar het drama in slow motion: de vergrijzing en uiteindelijk het sterven van florerende drafsport in Nederland.

Het vertrek van Rick Ebbinge (ik gun hem alle goeds en succes) uit Nederland zal denk ik ook nog wel z'n sporen nalaten op de koersbanen hier.
Dan Trotr: had met veel tamtam een booster [..] voor de drafsport en het vizier op werven nieuw jong publiek aangekondigd. Nou, dat hebben we gezien. Not. En bedankt nog.

Kijk nu praat ik zelf ook alweer negatief. Je schiet zo in die modus.
Wat kunnen we doen?

Respect voor alle pikeurs, eigenaren, trainers, stallen, baanvrijwilligers etc. én iemand als Hans Sinnige, die hardwerkend het circus draaiende houden.

Wil deze maand(en) positief stuk(ken) over bijv. een koersdag schrijven en dit gewoon aanbieden aan een krant. "Hier, plaats dit maar, hoef er niets voor te hebben." Misschien zijn ze enthousiast en vinden ze het oké dat ik vaker wat schrijf en zij het dan plaatsen.
De huidige artikelen zijn vaak zo kort en saai.
Er moet meer enthousiasme uit media-aandacht stralen, en de lezers nieuwsgierig maken naar de baan.

Zie uit naar vijf spectaculaire spannende koersen op het VPW. Dat de bêste meie winne!
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht (totaal 5):
Greyhound (06 jan 2022, 12:57) • Speedy (06 jan 2022, 13:40) • Hans Sinnige (06 jan 2022, 16:37) • Johan (06 jan 2022, 20:08) • JandeW (07 jan 2022, 12:03)
Waardering: 45.45%

aggro3101
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Programma eerste meeting 2022 Victoria Park 7 Januari

Bericht door aggro3101 »

Wij willen beslist niet melancholiek zijn over hoe het vroeger was. We zijn zelf ook niet bepaald op leeftijd. Bedrijven en dus ook de banen zitten op dit moment in heel zwaar weer.
Kom maar eens met oplossingen. Wij weten ze niet.
De gele kanaries is in ieder geval iets. Dat Rick weg is is ook al geen goed teken.
Een bepaalde onzekerheid voor wat betreft DUINDIGT. Het aantal beschikbare paarden voor nu en in de toekomst.
Lichtpuntjes zijn er ook zoals ADUARD en EENRUM. En natuurlijk EMMELOORD en ALKMAAR.
Van de pers in Nederland moet je het ook al niet hebben. Uitzondering waren de bladen in GRONINGEN, maar ja dat is verleden tijd.
In Friesland nog wel bladen die aandacht schenken aan de DRAFSPORT. En soms de kranten in het Westen van het land.
Op zich is het toch wel leuk om terug te kijken naar vroeger, temeer omdat wij weten, dat wij een aantal Forumleden hier een plezier mee doen. Ook het af en toe aandacht schenken aan de Rensport wordt echt wel gewaardeerd. Het zorgt in ieder geval voor leesvoer en feiten.
Dat van de vergrijzing is al zo vaak aangekaart, maar het is wel een belangrijk feit.
Dat TROTR geen succes is gebleken vinden wij ook niet leuk. Toch hebben we nog mensen zoals Harma Mulder van Doordraven. Zij doet ook goed werk.
Ook Margret van den Brink is zo'n positivo. En in Drenthe en Groningen zitten ook een aantal positivo's.
Wij gaan in ieder geval door op de ingeslagen weg met leuke bijdragen aan dit Forum.
Deze gebruikers waarderen aggro3101 voor dit bericht (totaal 4):
Speedy (06 jan 2022, 13:39) • Johan (06 jan 2022, 20:09) • LostInHarnessracing (07 jan 2022, 11:50) • Greyhound (08 jan 2022, 08:17)
Waardering: 36.36%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: Programma eerste meeting 2022 Victoria Park 7 Januari

Bericht door LostInHarnessracing »

Of het nu zo verstandig is om te praten over 'stokbroodland' en 'stokbroodpaardjes' waag ik te betwijfelen.
Waar is het voor nodig.
Er zal maar één Franse drafsportliefhebber tussen zitten die de Nederlandse taal beheerst en misschien ook wel eens dit forum leest, en die gaat rondvertellen dat er daar in Nederland zo over Frankrijk wordt gepraat. Fransen zijn een trots volk, liever niet beledigen.
Als wij horen dat men daar in Frankrijk, ik noem maar wat, praat over "... paysans stupides en sabots á Wolvega.." ('domme boeren op klompen in Wolvega') zouden we ook ontploffen, en misschien wel oproepen Frankrijk te boycotten. Praat dan ook niet laatdunkend over hen.
Maar dit terzijde.

Mijn 'Rijder om te Volgen' voor vandaag is Caroline Aalbers.
Zij lijkt wel met de week beter te presteren op het VPW. Sowieso overigens tof dat ze altijd wil rijden en dus mede dankzij haar voldoende paardjes weer ingeschreven zijn.
Afgaande op de laatste prestaties kun je de paarden die zij stuurt bijna blind op plaats zetten, en regelmatig werd ze ook verrassend winnaar.
Ze doet vandaag in twee koersen mee, o.a. met GERDA FAVARDY in de laatste race. Heel benieuwd.

M'n 'Paard van de Dag' is GIANT DI MUCHO, met Jeffrey Mieras op de sulky. Aan een quotering van dik vijftig euro momenteel. Geen gouden geheimtip voor een gegarandeerde winst ofzo, daarvoor staan er sterke favorieten als concurrenten aan de start.
Maar toch.. paardje heeft sinds vorig zomer lekker in het weiland staan grazen en op stal af en toe een lekkere wortel. Rust.

Het paardje zette altijd goede prestaties neer. Wat ik ook mooi vind is ie dat ie met z'n 9 jaar de 'nestor' is in dit veld van veel jongere 'snotneuzen', voor zulke paardjed heb ik een zwak en niet zelden weten ze te verrassen.
Heel benieuwd naar koers 2.

Thankgod it's friday: Wolvega Live!
Aanvang uitzending: rond 17.50 uur. #zinin.
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht (totaal 6):
JandeW (07 jan 2022, 11:58) • Johan (07 jan 2022, 13:29) • administrator (07 jan 2022, 17:31) • Greyhound (08 jan 2022, 08:18) • Hans Sinnige (08 jan 2022, 09:49) • Speedy (08 jan 2022, 13:28)
Waardering: 54.55%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: Programma eerste meeting 2022 Victoria Park 7 Januari

Bericht door LostInHarnessracing »

De uitzendingen van Wolvega Live worden steeds beter.
Volgende keer svp wel weer beelden vanuit de stallen dat was nu juist zo mooi.
En de uitzendingen hoeven ook niet (pas) te beginnen als de koersen beginnen, bouw er maar een heel programma omheen. Tip.
Het was weer een mooie uitzending met ook nieuwe items als Historische Momenten met echt prachtige spannende iconische overwinningen*

Jongens met de modder op de jas nog van de baan gewoon aan tafel , het kan allemaal. Hun verhalen doen er toe, de toekomst.

Dat Caroline Aalbers haar overwinning met LOVELY ARCTIC opdroeg aan Arianne, heel jong overleden dochtertje van Hans, een van de eigenaren, liet me niet onberoerd, respect.

M'n paard van de dag had ik voor vijf euro winnend gespeeld, thanx GIANT DI MUCHO.

*En LOVE YOU TOO mag niet uit de top 5 verdwijnen hè! Heel Zweden weet nu wie Micha Brouwer is.

Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht (totaal 4):
administrator (08 jan 2022, 06:47) • Greyhound (08 jan 2022, 08:19) • Hans Sinnige (08 jan 2022, 09:11) • Speedy (08 jan 2022, 13:29)
Waardering: 36.36%

Johan
Leerling
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 mei 2020, 18:38
Locatie: Hilversum
Gegeven waarderingen: 266 keren
Ontvangen waarderingen: 145 keren

Re: Programma eerste meeting 2022 Victoria Park 7 Januari

Bericht door Johan »

LostInHarnessracing schreef: 07 jan 2022, 23:38 De uitzendingen van Wolvega Live worden steeds beter.
Volgende keer svp wel weer beelden vanuit de stallen dat was nu juist zo mooi.
En de uitzendingen hoeven ook niet (pas) te beginnen als de koersen beginnen, bouw er maar een heel programma omheen. Tip.
Het was weer een mooie uitzending met ook nieuwe items als Historische Momenten met echt prachtige spannende iconische overwinningen*

Jongens met de modder op de jas nog van de baan gewoon aan tafel , het kan allemaal. Hun verhalen doen er toe, de toekomst.

Dat Caroline Aalbers haar overwinning met LOVELY ARCTIC opdroeg aan Arianne, heel jong overleden dochtertje van Hans, een van de eigenaren, liet me niet onberoerd, respect.

M'n paard van de dag had ik voor vijf euro winnend gespeeld, thanx GIANT DI MUCHO.

*En LOVE YOU TOO mag niet uit de top 5 verdwijnen hè! Heel Zweden weet nu wie Micha Brouwer is.

Ben blij dat ik je tip heb gespeeld. Was een mooie code. Bedankt daar voor.
Deze gebruikers waarderen Johan voor dit bericht (totaal 2):
Speedy (08 jan 2022, 13:29) • LostInHarnessracing (09 jan 2022, 18:36)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3484
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15386 keren
Ontvangen waarderingen: 2772 keren

Re: Programma eerste meeting 2022 Victoria Park 7 Januari

Bericht door Speedy »

ik zeg er niks meer over dat land maar als jij in nederland praat over dat iedereen het met elkaar eens is dan zit je er wel naast b.v. haagse kak hoor je vaak de boeren uit het noorden-zet de televisie maar aan dat hoort dan ook niet en zo kan ik er nog wel een paar op noemen maar toch wens ik je veel succes met je land vriend en verder zeg ik er niks meer over en succes met je spel

jelliep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Programma eerste meeting 2022 Victoria Park 7 Januari

Bericht door jelliep »

Natuurlijk is het zo dat het geld regeert,als iemand zegt dat het niet zo is zal ik hem een paar voorbeelden geven.
Om te beginnen de prestige objecten zoals Thialf en de drafbaan in Wolvega,die alleen open kunnen blijven met subsidies en steun van Frankrijk en niet vergeten de rommelmarkten op het parkeer terrein.
Waar de eigenaren dineren en lunchen met hun gevolg en alleen naar hun paard kijken in de verte,wat was er mis met de karbonade van Bennie Brinkman,en de kleine eigenaren massaal ophouden met paarden,omdat ze het zat zijn om achter duur aangeschafte paarden aanrijden,is alles nu veel beter 5 koersjes,lunchkoersen,hoe verzin je het,maar ja ,je moet wat om het hoofd boven water te houden.
Wat als de koersen op het oude wolvega gewoon er nu waren,eigenaren die een beestje thuis hadden 1of 2 x naar de trainer gingen om te werken,zelf met hun paard naar de koers kwamen,zelf hun beestje afstappen,gewoon om 6 uur beginnen op zaterdag,voor heel veel mensen een uitstapje,waar zijn die mensen nu,weggejaagd omdat dat alles luxer moest zodat de gelakte schoenen schoon blijven en niet zoals op de kleine baantjes je laarsen aan moest,zie o.a stal terrein Drachten,wat een wandeling,dat deden alleen de echte liefhebbers,waarvan ik denk dat er niet veel van over zijn,groningen wat een pracht baan,haast ieder paard en ook de kleinere trainers konden wat winnen,er waren uitlotingen,te veel paarden in geschreven,zouden ze in wolvega weten wat uitlotingen zijn.

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: Programma eerste meeting 2022 Victoria Park 7 Januari

Bericht door LostInHarnessracing »

Speedy schreef: 08 jan 2022, 13:36 ik zeg er niks meer over dat land maar als jij in nederland praat over dat iedereen het met elkaar eens is dan zit je er wel naast b.v. haagse kak hoor je vaak de boeren uit het noorden-zet de televisie maar aan dat hoort dan ook niet en zo kan ik er nog wel een paar op noemen maar toch wens ik je veel succes met je land vriend en verder zeg ik er niks meer over en succes met je spel
Speedy, je hebt het zelf zo vaak over 'ieder z'n mening, dat mag' en 'we blijven allemaal vrienden toch' en nu krijg je een mening van iemand die niet houdt van 'stokbroodland' en nu zeg je meteen dat je nooit meer en niets meer over Frankrijk zal zeggen. Klopt niet echt met elkaar. Een overdreven reactie.
Blijf lekker je mening over vooral de Nederlanders in Frankrijk geven. En je tips. En noem het gewoon stokbroodland als je dat leuk vindt. Ieder z'n mening en kleur.

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: Programma eerste meeting 2022 Victoria Park 7 Januari

Bericht door LostInHarnessracing »

Speedy schreef: 08 jan 2022, 13:36 ... maar als jij in nederland praat over dat iedereen het met elkaar eens is dan zit je er wel naast b.v. haagse kak hoor je vaak de boeren uit het noorden-zet de televisie maar aan...
Ik heb het niet over wat er op televisie is in dit land.
Maar over de drafsportwereld, daarin wordt niet laatdunkend over andere regio's of landen gesproken. Hoop ik. Merk er tenminste niets van op de baan.

aggro3101
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Programma eerste meeting 2022 Victoria Park 7 Januari

Bericht door aggro3101 »

Je hebt volkomen gelijk Cees. Ik kan er wel verder op ingaan, maar dan trap ik mensen op hun tenen en dat wil ik niet op dit keurige Forum.

Plaats reactie