Omwonenden vrezen dat redding begin van einde is van Duindigt

Wat speelt er zich af in Wassenaar
Prompter
Leerling
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 jun 2020, 11:02
Gegeven waarderingen: 64 keren
Ontvangen waarderingen: 155 keren

Omwonenden vrezen dat redding begin van einde is van Duindigt

Bericht door Prompter »

Premium artikel:

https://www.ad.nl/den-haag/omwonenden-v ... ~ada75a35/

Ik vrees met ze mee. In het plan staan alleen maar gebouwen ingetekend, er is niets te zien van faciliteiten voor paardensport. Gen overdekte locaties (dus in de winter kan er niets georganiseerd worden), alleen maar 170 boxen ingetekend maar zonder mestplaats, parkeren voor veewagens, stro-opslag etc, laat staan dressuur- en springringen. Paddocks voor de paarden? Totaal niet ingepland. Maar wel vakantiehuizen op de strandwallen waar je qua vergunning nu al niets mag want waterwingebied en historisch interessant. Echt, hoe graag ik Duindigt ook gered zou zien, maar dit lijkt me niet de gedroomde oplossing.
Deze gebruikers waarderen Prompter voor dit bericht (totaal 2):
Greyhound (30 nov 2021, 13:51) • Speedy (30 nov 2021, 19:24)
Waardering: 18.18%

aggro3101
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Omwonenden vrezen dat redding begin van einde is van Duindigt

Bericht door aggro3101 »

Alleen de DRAF- en RENSPORT is inderdaad niet rendabel. Als er een soort Hippisch Centrum van gemaakt wordt zullen er in ieder geval de door jou aangepaste voorzieningen dienen te komen. Voordeel is wel, dat de omwonenden niet negatief ten opzicht van een nieuw Duindigt staan.
Het is niet te hopen, dat het een voorbode is van bebouwing op het huidige terrein en dat ze het bestemmingsplan gaan wijzigen en er dure woningen gaan neerzetten in combinatie met polo, dressuur en concours hippique (de elitaire vorm van paardensport).
Deze gebruikers waarderen aggro3101 voor dit bericht (totaal 2):
Greyhound (01 dec 2021, 18:24) • Speedy (01 dec 2021, 18:57)
Waardering: 18.18%

Plaats reactie