uit mijn scheurarchief; historisch transport

Zonder geschiedenis geen toekomst
kortebaan
Professional
Berichten: 922
Lid geworden op: 03 mei 2020, 12:12
Gegeven waarderingen: 1038 keren
Ontvangen waarderingen: 2239 keren

uit mijn scheurarchief; historisch transport

Bericht door kortebaan »

Dit is dus echt vergane glorie
CCF_000673.jpg
CCF_000673.jpg (1.61 MiB) 298 keer bekeken
CCF_000674.jpg
CCF_000674.jpg (1.43 MiB) 298 keer bekeken
CCF_000687.jpg
CCF_000687.jpg (1.64 MiB) 298 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen kortebaan voor dit bericht (totaal 4):
Speedy (21 okt 2021, 14:15) • Greyhound (22 okt 2021, 07:29) • LostInHarnessracing (22 okt 2021, 08:23) • Illya Kuryakin (24 okt 2021, 00:56)
Waardering: 36.36%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2922
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3097 keren
Ontvangen waarderingen: 3901 keren

Re: uit mijn scheurarchief; historisch transport

Bericht door LostInHarnessracing »

Moet, nou er moet niks maar dat wil ik gtaag, veel van deze prachtige artikelen over de drafwereld van vroeger nog lezen. Maar bedankt voor het plaatsen!
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht (totaal 2):
Greyhound (23 okt 2021, 07:07) • Illya Kuryakin (24 okt 2021, 00:56)
Waardering: 18.18%

jelliep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: uit mijn scheurarchief; historisch transport

Bericht door jelliep »

Toen ik als leerling bij Giel werkzaam was ,gingen we altijd met Goedendorp naar Nootdorp en Hilversum en later ook naar Wolvega,wat toen een wereld reis was,wij moesten altijd met de paarden mee,in het midden was een ruimte met een lange bank en zonder kachel,je zat te vernikkelen van de kou in de winter.
De karren stonden op een rek boven de cabine,en die Ome Jan altijd zelf vast zette.
Hij heeft ook nog een lange aanhanger er achter gehad,waar de paarden (4 stuks)met de hoofden naar voren vervoerd werden,en je je er tussen door moest wurmen om ze vast te zetten en waar achter uit af geladen moesten worden.
Later kreeg hij de oplegger met de karren er boven op,wat s,winters best link was,spekglad bovenop.
Een van de eerste keren ging het bij Meppel bij een laag viaduct mis,Jan had de hoogte van het viaduct wat verkeerd ingeschat,met alle gevolgen van dien.
Waarom ze Goedendorp als bijnaam Jan Pap noemde is me nu nog steeds onduidelijk,misschien dat er iemand van de hele oude garde dat wel weet.
Ik weet ook nog dat wij later toen ik bij Arend werkte altijd bij de Bijhorst altijd de linker rijstrook moesten nemen,toendertijd was er een rond geel viaduct.
De eerste trainer op Duindigt die een eigen vracht auto kreeg,was Aad Harmsen,gelijk nam hij ook Henk Mulder (ex jocky)in dienst,die had namelijk verstand van auto,s,altijd makkelijk,Henk was zoon van Mulder,die altijd de baan sleepte en sproeide.
Deze gebruikers waarderen jelliep voor dit bericht (totaal 2):
Greyhound (23 okt 2021, 07:07) • kortebaan (23 okt 2021, 11:27)
Waardering: 18.18%

Double D
Leerling
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 jul 2020, 13:57
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren

Re: uit mijn scheurarchief; historisch transport

Bericht door Double D »

Geweldig, dit boekje (en dus het artikel) was ik kwijt.

Mijn opa :D
Deze gebruikers waarderen Double D voor dit bericht (totaal 2):
Greyhound (23 okt 2021, 07:07) • kortebaan (23 okt 2021, 11:28)
Waardering: 18.18%

Plaats reactie