nederland kan niet zonder duitsland.nl

Deel hier én lees hier al het nieuws rondom de drafsport
Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3524
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15533 keren
Ontvangen waarderingen: 2804 keren

Re: nederland kan niet zonder duitsland.nl

Bericht door Speedy »

ki jk ook even naar de 21 en 22 -8-2021 hoeveel geld we op halen-daar kopen de grote eigenaren paarden voor om te koersen-ze hebben nog veel vertrouwen voor duitsland om te koersen de veiling was ook goed de prijzen waren hoger als dat wij dachten toch alle kopers succes er mee
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht:
LostInHarnessracing (23 aug 2021, 08:13)
Waardering: 9.09%

Is the day after
Amateur
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 mei 2020, 22:08
Gegeven waarderingen: 211 keren
Ontvangen waarderingen: 702 keren

Re: nederland kan niet zonder duitsland.nl

Bericht door Is the day after »

Speedy schreef: 22 aug 2021, 21:46 ki jk ook even naar de 21 en 22 -8-2021 hoeveel geld we op halen-daar kopen de grote eigenaren paarden voor om te koersen-ze hebben nog veel vertrouwen voor duitsland om te koersen de veiling was ook goed de prijzen waren hoger als dat wij dachten toch alle kopers succes er mee
Het gaat erom als de NL niet meer komt (op de veilingen) kan Duitsland de deuren sluiten!
Pas nog een "jank"-verhaal online gehoord
Deze gebruikers waarderen Is the day after voor dit bericht (totaal 2):
LostInHarnessracing (23 aug 2021, 08:13) • Speedy (23 aug 2021, 14:02)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2922
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3097 keren
Ontvangen waarderingen: 3902 keren

Re: nederland kan niet zonder duitsland.nl

Bericht door LostInHarnessracing »

Heb ook eens 'een verhaal' gehoord dat de tanende Duitse drafsport nog min of meer overeind wordt gehouden dankzij 1 man. Een (al op leeftijd zijnde) miljardair. Een miljardair met grote liefde voor de sport. Of ging dat nou om overeind blijven van een bepaalde baan in Duitsland? Weet het niet meer en kan de repo of het krantenartikel ook niet meer vinden. Zal nog wel eens speuren ernaar. Misschien dat hier iemand het weet.
Maar al met al een kwetsbare situatie, wat als die man ooit 'wegvalt'.

Anyway: de Ned. stallen weten de goed aangelegde Autobahnen richting de, ook kleinere, Duitse banen goed te vinden. Na het wegvallen van Stadspark Groningen moet men toch wat he.

Ben van plan binnenkort eens op Gelsenkirchen te gaan kijken, is hier om de hoek en filematig nog makkelijker te bereiken dan bijv. Alkmaar. En de entree is er gratis (ook zoiets) en ze hebben er vast lekkere Brat- of Currywurst.

En hoe zit het met de NDR en een 'masterplan' voor de Ned. drafsporttoekomst, het blijft angstvallig stil.

Als je een blik op de tribunes werpt ziet een leek het nog direct in 1 oogopslag: de sport is vergrijsd. Over tig jaar is al dat publiek van nu weg.
Gelukkig zie ik laatste tijd ook wel jonger, nieuw, publiek maar dit moet nog veel en veel meer groeien.
Hoe?
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht (totaal 3):
Is the day after (23 aug 2021, 10:08) • Johan (23 aug 2021, 13:22) • Speedy (23 aug 2021, 14:03)
Waardering: 27.27%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3524
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15533 keren
Ontvangen waarderingen: 2804 keren

Re: nederland kan niet zonder duitsland.nl

Bericht door Speedy »

als wolvega niet was gesteund door Casper veldink en vrienden had het ook niet goed gegaan met de sport en dat Patrick davidson de franse sponser niet binnen had gehaald wat had het geworden ook wolvega moet gesponserd worden voor de koersen nu ook nog we kunnen wel met de borst voor uitlopen voor nederland maar houd het maar normaal ----------------------------en waarom de nederlanders graag duitse paarden kopen als het een goede is kan je daar wat verdienen daar doen ze het voor de mensen die het kunnen betalen waarom koopt stal why not stable Amerikaanse- franse- zweedse -italiaanse--paarden en andere fokkers buitenlands gaan fokken moeten we henkie grift niet dankbaar zijn als hij de franse koers vult daar heb ik waardering voor u toch ook denk vriendenook paarden die niet verkocht zijn in berlijn ze veiling worden later even goed wel verkocht zo gaat het elk jaar wel op alle veilingen

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3524
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15533 keren
Ontvangen waarderingen: 2804 keren

Re: nederland kan niet zonder duitsland.nl

Bericht door Speedy »

niks
Laatst gewijzigd door Speedy op 06 sep 2021, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.

kortebaan
Professional
Berichten: 922
Lid geworden op: 03 mei 2020, 12:12
Gegeven waarderingen: 1039 keren
Ontvangen waarderingen: 2239 keren

Re: nederland kan niet zonder duitsland.nl

Bericht door kortebaan »

LostInHarnessracing schreef: 23 aug 2021, 08:12 Heb ook eens 'een verhaal' gehoord dat de tanende Duitse drafsport nog min of meer overeind wordt gehouden dankzij 1 man. Een (al op leeftijd zijnde) miljardair. Een miljardair met grote liefde voor de sport. Of ging dat nou om overeind blijven van een bepaalde baan in Duitsland? Weet het niet meer en kan de repo of het krantenartikel ook niet meer vinden. Zal nog wel eens speuren ernaar. Misschien dat hier iemand het weet.
Maar al met al een kwetsbare situatie, wat als die man ooit 'wegvalt'.
Hamburg wordt overeind gehouden door de Herz dynastie (van de koffie). Naast de drafbaan houden zij volgens mij ook de renbaan Horn in de lucht.
Berlijn wordt door de heer Ulrich Mommert draaiende gehouden. Rijk geworden in autoverlichting geloof ik, maar misschien heeft hij ook nog wel wat anders gedaan.Ik ken hem niet persoonlijk, maar naar verluidt is het een bijzonder aimabel mens.
In Munchen zijn het de lokale Bier Baronnen die de baan overeind houden en dat doen ze bijzonder bourgondisch, zoals ik zelf eens heb mogen ervaren, toen ik met mijn Key H op de Jubileums meeting meedeed.
Gelsenkirchen had vroeger een suikeroompje in de persoon Michael Schroer (aluminium). Helaas is dat sprookje gedoofd.

Gelsenkirchen, Dinslaken (laatste jaar), Mönchengladbach (ook laatste jaar) moeten nu zelf de broek op houden en dat lukt dus voor Dinslaken en Mönchengladbach niet meer
Op het terrein van Gelsenkirchen zijn inmiddels ook andere bestemmingen voorzien door de gemeentelijke overheid, dus ..
Deze gebruikers waarderen kortebaan voor dit bericht (totaal 2):
Speedy (27 aug 2021, 16:20) • LostInHarnessracing (27 aug 2021, 20:41)
Waardering: 18.18%

Johan
Leerling
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 mei 2020, 18:38
Locatie: Hilversum
Gegeven waarderingen: 266 keren
Ontvangen waarderingen: 145 keren

Re: nederland kan niet zonder duitsland.nl

Bericht door Johan »

Speedy schreef: 26 aug 2021, 16:47 vriend johan ik hoorde dat jij vandaag naar gelsenkirchen ging ?klopt dat--- ik kan het zelf niet geloven omdat jaap er niet rijdt
Zit er niet in Stef. Ik ben op vakantie en kom 13 september weer terug. :) :)
Deze gebruikers waarderen Johan voor dit bericht:
Speedy (27 aug 2021, 16:20)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3524
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15533 keren
Ontvangen waarderingen: 2804 keren

Re: nederland kan niet zonder duitsland.nl

Bericht door Speedy »

dan wens ik je een fijne vacantie vriend en geniet er van p.s ik hou de stand wel voor je bij van jaap van rijn kom gezond terug he

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3524
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15533 keren
Ontvangen waarderingen: 2804 keren

Re: nederland kan niet zonder duitsland.nl

Bericht door Speedy »

jullie kunnen duitsland wel afvallen maar praat ook is over nederlandse banen hoe die in stand worden gehouden duindigt heeft 30 sponser van 3000 euro = 90000 euro waar blijft alkmaar wolvega ook sponsers hoe moet het anders dan om te koersen zeg het maar vriendensucces stel dat casper morgen wegvalt hoop van niet natuurlijk dan moeten we geluk hebben dat zijn vrouw en zoon door gaan dat is de realiteit toch van wolvega weet je hoeveel casper er bij moet leggen per jaar nou je zal het verdienen grote waardering voor casper heb ik en nog een paar andere toevallig was ik vandaag in wolvega kwalies gezien en de eerste 2 koersen je kon de mensen tellen jammer dat het zo regende vrienden

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2922
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3097 keren
Ontvangen waarderingen: 3902 keren

Re: nederland kan niet zonder duitsland.nl

Bericht door LostInHarnessracing »

kortebaan schreef: 26 aug 2021, 17:59
LostInHarnessracing schreef: 23 aug 2021, 08:12 Heb ook eens 'een verhaal' gehoord dat de tanende Duitse drafsport nog min of meer overeind wordt gehouden dankzij 1 man. Een (al op leeftijd zijnde) miljardair. Een miljardair met grote liefde voor de sport. Of ging dat nou om overeind blijven van een bepaalde baan in Duitsland? Weet het niet meer en kan de repo of het krantenartikel ook niet meer vinden. Zal nog wel eens speuren ernaar. Misschien dat hier iemand het weet.
Maar al met al een kwetsbare situatie, wat als die man ooit 'wegvalt'.
Hamburg wordt overeind gehouden door de Herz dynastie (van de koffie). Naast de drafbaan houden zij volgens mij ook de renbaan Horn in de lucht.
Berlijn wordt door de heer Ulrich Mommert draaiende gehouden. Rijk geworden in autoverlichting geloof ik, maar misschien heeft hij ook nog wel wat anders gedaan.Ik ken hem niet persoonlijk, maar naar verluidt is het een bijzonder aimabel mens.
In Munchen zijn het de lokale Bier Baronnen die de baan overeind houden en dat doen ze bijzonder bourgondisch, zoals ik zelf eens heb mogen ervaren, toen ik met mijn Key H op de Jubileums meeting meedeed.
Gelsenkirchen had vroeger een suikeroompje in de persoon Michael Schroer (aluminium). Helaas is dat sprookje gedoofd.

Gelsenkirchen, Dinslaken (laatste jaar), Mönchengladbach (ook laatste jaar) moeten nu zelf de broek op houden en dat lukt dus voor Dinslaken en Mönchengladbach niet meer
Op het terrein van Gelsenkirchen zijn inmiddels ook andere bestemmingen voorzien door de gemeentelijke overheid, dus ..
Dank voor al deze info.
Supergoed draaiende ondernemingen, vaak maakindustrie valt me op, zoals metaalbedrijven, met een passie voor de drafsport houden de boel overeind.
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht:
Speedy (27 aug 2021, 22:14)
Waardering: 9.09%

Plaats reactie