Perspectief gevraagd aan de SNDR

Dat ene paard, met die blessure, hoe gaat het daar mee? En die pikeur die naar het buitenland ging, hoe gaat het daar mee? Kortom, hoe is het eigenlijk met?
Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2922
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3097 keren
Ontvangen waarderingen: 3902 keren

Perspectief gevraagd aan de SNDR

Bericht door LostInHarnessracing »

Op TROTR staat ook een heel stuk, een hartekreet he. Hebben mensen hier ook vast wel gelezen.
Over de toekomst van de drafsport in ons landje. En dat het al 2021 is.

Een roep om een kim aan de horizon, een kapitein die het dure scheep met levende have aan boord veilig naar ginder brengt.
Een roep om perspectief, en initiatief.

Gericht aan de SNDR

.https://www.trotr.nl/toekomst-draf-en-r ... igen-huis/

We volgen het maar op de voet. Voorzover er dus wat te volgen valt.
Vind het wel goed van TROTR om aan de bel te trekken, verder ken ik het betreffende wereldje niet zo maar merk ook heus wel de mindere dingen, de grote lijnen, in de prachtige drafsport.
Ben er nog steeds van overtuigd (eerder gezegd hier, meermaals) dat de drafsport in de toekomst qua belangstelling ervoor door (nieuw) publiek de zon weer gaat zien schijnen. Het wordt weer hip. Kan zo gebeuren.


In een wat moeilijke periode heeft een bevriend stel me geholpen, heb een heel leuk idee bedacht. Echt iets voor hen. Zeker voor haar.
Ga ze binnenkort trakteren op een middagje A day at the Races op het VPW. Ze kennen het vast niet maar zijn direct om. Zij is altijd bezig met haar uiterlijk en heeft ook zeker stijl, ik zeg gewoon dat een hoedje hoort en een jurk, bij a day at the races. Vind ze alleen daarom al prachtig, zal helemaal in rol opgaan.
En zo probeer je gewoon toch maar nieuwe mensen naar de baan te leiden en dat die dan met hun vrienden ook eens gaan etc. Dit stel gaat het zeker fantastisch vinden. De luxe ambiance op VPW zal hen ook zeker aanspreken. Kennen ze helemaal niet, dat harddraven. Het wedden vinden ze vast ook een aansprekend element op zo'n dag.


Maar de SNDR moet ondertussen ook haar werk doen, hoe is het daarmee? Daar gaat het TROTR-item over.
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht (totaal 2):
Speedy (21 jul 2021, 19:25) • Greyhound (22 jul 2021, 07:51)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2922
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3097 keren
Ontvangen waarderingen: 3902 keren

Re: Perspectief gevraagd aan de SNDR

Bericht door LostInHarnessracing »

Dat artikel "SNDR moet baas worden in eigen huis" ("van de TROTR-redactie" prijkt al enige tijd bovenaan de TROTR-site.
Verder nog geen ander nieuws.

Vind dat wel mooi.
Het onderstreept het belang van een noodzakelijke brede discussie en in elk geval de in het artikel gedane roep om daadkracht en visie voor de sport.

Jammer dat er verder amper tot geen interactie of discussie over ontstaat.
Dan is het net of het mensen maar onverschillig laat.

Nou, succes met de toekomst van de drafsport zullen we dan maar zeggen.
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht:
Speedy (22 jul 2021, 15:57)
Waardering: 9.09%

kortebaan
Professional
Berichten: 922
Lid geworden op: 03 mei 2020, 12:12
Gegeven waarderingen: 1039 keren
Ontvangen waarderingen: 2239 keren

Re: Perspectief gevraagd aan de SNDR

Bericht door kortebaan »

ik zal het eens lezen, vanmiddag in het zonnetje.
Deze gebruikers waarderen kortebaan voor dit bericht (totaal 2):
LostInHarnessracing (22 jul 2021, 10:24) • Speedy (22 jul 2021, 15:57)
Waardering: 18.18%

kortebaan
Professional
Berichten: 922
Lid geworden op: 03 mei 2020, 12:12
Gegeven waarderingen: 1039 keren
Ontvangen waarderingen: 2239 keren

Re: Perspectief gevraagd aan de SNDR

Bericht door kortebaan »

Het stuk is hopelijk geschreven om lucht te geven aan de frustratie die de schrijver voelt over het functioneren van de Draf- en Rensport.
Ik hoop voor haar/hem dat dit stoom afblazen een beetje geholpen heeft.

De beschreven problematiek ten aanzien van de uitschrijvingen, het bellen van trainers enz, is inderdaad, zoals de schrijver meldt, al jaren bekend.
Maar om nog een programma samen te kunnen stellen, is dat nodig. Soms gaat dat zelfs ten koste van koersen, zoals ikzelf ondervonden heb voor dit weekend.
Grondoorzaak hiervan is natuurlijk dat er te weinig koerspaarden zijn in Nederland.
Je kunt er verder nog van alles bij bedenken, maar om het zo maar te stellen, creatieve uitschrijvingen voor paarden die er niet zijn, leveren ook geen koersen op.

Dan wordt gesproken over Perspectief.
Dat is een woord dat ik als eigenaar allang uit mijn scrabbellijstje heb geschrapt.
Als een van de "geweldenaren" gaan we echter gewoon door, want of je nu 3e wordt op Duindigt, (a 145,=) of op VPW (in een gewone koers, a 200,-)
dat blijft zogezegd, Lood om oud IJzer.
Natuurlijk hoop ik op bloei en groei, maar ik heb helaas daarvan nog geen voortekenen gezien.

Vervolgens lees ik een opbeurende passage over een plan van aanpak en allerlei initiatieven die ondernomen (gaan) worden. Dat stemt mij tot vreugd.

Maar waarom de schrijver van het stuk dan vervolgens naar de SNDR verwijst als obstakel, is mij niet duidelijk.

Als de schrijver van dit stuk een insider in de sport is en daar ga ik wel van uit, dan moet hij/zij toch weten dat er van de SNDR al jaren niets meer uitgaat.
Ik zou zeggen, laat de SNDR rustig doorgaan met het ontwikkelen van een toekomstvisie en inventariseren, dan doen zij het minste kwaad.

Alle genoemde initiatieven hoeven daar toch niet op te wachten.
ZEturf, VPW, TROTr, Alkmaar en misschien partijen die ik niet ken, moeten zelf het initiatief nemen.
Voorbeelden genoeg:
Studio VPW, hartstikke succesvol
Trotr top website en publiciteit.
Zeturf Arena met franse wedders

Ik kijk liever naar de start van de hier genoemde plannen, als dat ik ga zitten wachten op de "verantwoordelijkheid nemende SNDR"
succes
Deze gebruikers waarderen kortebaan voor dit bericht (totaal 2):
LostInHarnessracing (23 jul 2021, 07:36) • Speedy (23 jul 2021, 16:51)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2922
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3097 keren
Ontvangen waarderingen: 3902 keren

Re: Perspectief gevraagd aan de SNDR

Bericht door LostInHarnessracing »

kortebaan schreef: 22 jul 2021, 20:01
Als de schrijver van dit stuk een insider in de sport is en daar ga ik wel van uit, dan moet hij/zij toch weten dat er van de SNDR al jaren niets meer uitgaat.
Ik zou zeggen, laat de SNDR rustig doorgaan met het ontwikkelen van een toekomstvisie en inventariseren, dan doen zij het minste kwaad.

Jeetje. Wist niet dat het zo erg is.
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht:
Speedy (23 jul 2021, 16:51)
Waardering: 9.09%

Plaats reactie