Prix d'Amérique 2026, Paris-Vincennes, 25 januari
-
witte
- Amateur
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 15 times
Re: Prix d'Amérique 2026, Paris-Vincennes, 25 januari
ik vind Rochard een sterke rijder maar deze koers heeft hij nooit zijn kansen verdedigd, misschien moest hij van Reden de binnenkant kiezen dat kan
maar hij wandelt nu vanaf ongeveer laatste plek de laatste rechte lijn zo naar de koppaarden toe met Francesco Zet, lijkt wel net als wat Rothergarter zei gisteren als hij er geen geloof in heeft doet hij maar wat...
maar hij wandelt nu vanaf ongeveer laatste plek de laatste rechte lijn zo naar de koppaarden toe met Francesco Zet, lijkt wel net als wat Rothergarter zei gisteren als hij er geen geloof in heeft doet hij maar wat...
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 495 times
- Been thanked: 46 times
geweldig koers was het om te zien ja net wat je zegt je noemt er een stuk of tien en de 13 wind ook dat kan allemaal-------ja francesco zet vind ik geen afstand paard in deze klasse -------veel meer over 2100 meter en minder --hij zal nog wel in een andere koers starten in frankrijk de komende weken denk ik
-
Balance55
- Professional
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 330 times
Via de onderstaande link kunt u de uitslag en race replay van de koers zien.
https://www.letrot.com/courses/2026-01-25/7500/6
https://www.letrot.com/courses/2026-01-25/7500/6
Lol. Francesco Zet heeft 7 x gewonnen over 2600 of langer, w.o. Kriterium en Derby, daarnaast werd hij tweede achter Horsy Dream in de Åby World Grand Prix over 3140 meter. Over de sprint heeft hij precies 4 x gewonnen, waaronder een huis-tuin en keuken-koers op Rättvik. Redén heeft zelf altijd aangegeven dat de middenafstand de beste afstand is voor Francesco en de sprint zijn minste.Speedy schreef: 25 jan 2026, 16:50 ja francesco zet vind ik geen afstand paard in deze klasse -------veel meer over 2100 meter en minder --hij zal nog wel in een andere koers starten in frankrijk de komende weken denk ik
Dan terug naar de koers van vandaag. Francesco nam de kop en als Keep Going niet had dwarsgelegen zou Epic Kronos waarschijnlijk hebben overgenomen van zijn stalgenoot. Dat is koers, daar niet van, maar als ik zag hoe Keep Going door de finish kwam (laatste 500 meter in 1.25,9!!) dan was deze tactiek niet in het belang van het paard. Vervolgens komt Koctel du Dain met veel geweld aanzetten die wél mocht overnemen van Keep Going. In plaats dat Francesco op de rug van koploper Epic Kronos belandde lag hij nu derde paard achter twee 'dooien", spreekwoordelijk gezegd. vooral Koctel du Dain ging zo leeg als een gieter, waardoor Francesco letterlijk als laatste van het veld de laatste bocht inging.
Nadat Rochard er al een zooitje lucht had afgetrokken bij Francesco én nadat hij haaks om moest naar buiten (en uiteindelijk weer naar binnen) kwam Francesco Zet verreweg het snelst naar huis van allemaal (1.09,0 over de laatste 500). Hij komt in dezelfde tijd thuis als de nummer 5 (Just Love You), die bij het uitkomen van de laatste bocht er nog een meter of 50 voor lag. Jij zegt "niet goed genoeg over de afstand", ik zeg dat hij minimaal bij de eerste drie was gefinisht bij het droomscenario (voor Redén) dat hij af had kunnen geven aan zijn stalgenoot. Het probleem met Francesco is dat hij een beetje een vogeltje in zijn hoofd heeft, zoals zoveel Father Patrick's, soms is hij niet te stuiten zo heet en dan is iedere afstand te lang. Maar vandaag was hij net als bij zijn laatste start in Zweden kalm vóór de koers, dat scheelt alles. Normaal gesproken start hij over twee weken weer, in de Prix de France. Is hij vóór de koers kalm heeft hij een uitgesproken winkans, maar wanneer hij wel driftig is dan bestaat de kans dat hij zichzelf in de eerste km. al opbrandt.
-
Balance55
- Professional
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 330 times
Double D schreef: 25 jan 2026, 18:29Lol. Francesco Zet heeft 7 x gewonnen over 2600 of langer, w.o. Kriterium en Derby, daarnaast werd hij tweede achter Horsy Dream in de Åby World Grand Prix over 3140 meter. Over de sprint heeft hij precies 4 x gewonnen, waaronder een huis-tuin en keuken-koers op Rättvik. Redén heeft zelf altijd aangegeven dat de middenafstand de beste afstand is voor Francesco en de sprint zijn minste.Speedy schreef: 25 jan 2026, 16:50 ja francesco zet vind ik geen afstand paard in deze klasse -------veel meer over 2100 meter en minder --hij zal nog wel in een andere koers starten in frankrijk de komende weken denk ik
Dan terug naar de koers van vandaag. Francesco nam de kop en als Keep Going niet had dwarsgelegen zou Epic Kronos waarschijnlijk hebben overgenomen van zijn stalgenoot. Dat is koers, daar niet van, maar als ik zag hoe Keep Going door de finish kwam (laatste 500 meter in 1.25,9!!) dan was deze tactiek niet in het belang van het paard. Vervolgens komt Koctel du Dain met veel geweld aanzetten die wél mocht overnemen van Keep Going. In plaats dat Francesco op de rug van koploper Epic Kronos belandde lag hij nu derde paard achter twee 'dooien", spreekwoordelijk gezegd. vooral Koctel du Dain ging zo leeg als een gieter, waardoor Francesco letterlijk als laatste van het veld de laatste bocht inging.
Nadat Rochard er al een zooitje lucht had afgetrokken bij Francesco én nadat hij haaks om moest naar buiten (en uiteindelijk weer naar binnen) kwam Francesco Zet verreweg het snelst naar huis van allemaal (1.09,0 over de laatste 500). Hij komt in dezelfde tijd thuis als de nummer 5 (Just Love You), die bij het uitkomen van de laatste bocht er nog een meter of 50 voor lag. Jij zegt "niet goed genoeg over de afstand", ik zeg dat hij minimaal bij de eerste drie was gefinisht bij het droomscenario (voor Redén) dat hij af had kunnen geven aan zijn stalgenoot. Het probleem met Francesco is dat hij een beetje een vogeltje in zijn hoofd heeft, zoals zoveel Father Patrick's, soms is hij niet te stuiten zo heet en dan is iedere afstand te lang. Maar vandaag was hij net als bij zijn laatste start in Zweden kalm vóór de koers, dat scheelt alles. Normaal gesproken start hij over twee weken weer, in de Prix de France. Is hij vóór de koers kalm heeft hij een uitgesproken winkans, maar wanneer hij wel driftig is dan bestaat de kans dat hij zichzelf in de eerste km. al opbrandt.
- Speedy
- Professional
bedankt voor je reactie heel goed uitgelegd ja dat valt wel mee met de lange afstand koersen zo als ik lees ---niet goed opgelet en misschien niet altijd die koersen gezien de tijden zullen ook wel anders liggen in Zweden denk ik maar ik heb toch niet goed gezien mij Excuses daar voor-------al met al het blijft natuurlijk een crack dat kan niemand ontkennen-------------maar waarom moet er nou LOL voor staan
- Erins Isle
- Professional
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 27 times
LOL laughin out loud , de aangehaalde schrijver is het blijkbaar niet geheel met je eens. Speedy gezien de reactie.
- Speedy
- Professional
en dat mag natuurlijk altijd ik heb het keurig hersteld en mij Excuses aan geboden ---------maar waarom ik dat vraag in nederland zeggen er veel voor --lolbroek ik denk dat jij dat ook wel weet bedankt voor je reactie
-
witte
- Amateur
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 15 times
Zo zie ik het ook zoals Double D zegt en na het interview gezien te hebben met Reden stel ik de mening bij over Rochard
hij heeft netjes zijn excuus aangeboden voor zijn slechte keuze/sturen, koers blijft koers, hij had vandaag echt een hele goede kans gehad
Francesco, het lijkt te werken met Heavenly Zet als reismaatje en nog wat kleine dingetjes om hem wanneer het druk is rustig te houden.
en over de afstand tja hij liep al eens 11.1 over 2640 op een 1000mtr baan met veel krappere bochten dan hier op Vincennes
hij heeft netjes zijn excuus aangeboden voor zijn slechte keuze/sturen, koers blijft koers, hij had vandaag echt een hele goede kans gehad
Francesco, het lijkt te werken met Heavenly Zet als reismaatje en nog wat kleine dingetjes om hem wanneer het druk is rustig te houden.
en over de afstand tja hij liep al eens 11.1 over 2640 op een 1000mtr baan met veel krappere bochten dan hier op Vincennes
Lol staat inderdaad voor laughing out loud. En dat is precies wat er achter mijn laptop gebeurde, ik schoot even in de lach toen er met stelligheid iets werd beweerd wat pertinent onwaar is.
Voor het overige heb ik me geruime tijd geleden al voorgenomen om niet (meer) te reageren op fora of op social media, dat is me vandaag door een beetje overprikkeling jammer genoeg niet gelukt. Ik kruip weer in mijn hok en ga weer mijn uiterste best doen om mijn irritante stem zo min mogelijk te laten horen, liefst helemaal niet.
Voor het overige heb ik me geruime tijd geleden al voorgenomen om niet (meer) te reageren op fora of op social media, dat is me vandaag door een beetje overprikkeling jammer genoeg niet gelukt. Ik kruip weer in mijn hok en ga weer mijn uiterste best doen om mijn irritante stem zo min mogelijk te laten horen, liefst helemaal niet.