Veiling Duindigt lijkt aanstaande
- Erins Isle
- Professional
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 46 times
Re: Veiling Duindigt lijkt aanstaande
Als groengebied levert het bijna niets op. Zeker niet genoeg om de hypotheek verstrekkers (schuldeisers), schadeloos te stellen.
-
Dolf Rieken
- Professional
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 272 times
Er dient zich waarschijnlijk nog een andere potentiële koper aan die nu al aardig stuk van Duindigt huurt en dat is Defensie, zeker na het recente besluit van de NAVO leden waardoor het geld tegen plinten klotst.
De Amerikaanse ambassade zal dit waarschijnlijk ook toejuichen en ik denk dat deze partij ook weinig problemen met de benodigde vergunningen zal hebben, misschien laten ze dan ook nog wel paardensport op kleine schaal toe en kan de sport daar zijn voordeel mee doen.
De Amerikaanse ambassade zal dit waarschijnlijk ook toejuichen en ik denk dat deze partij ook weinig problemen met de benodigde vergunningen zal hebben, misschien laten ze dan ook nog wel paardensport op kleine schaal toe en kan de sport daar zijn voordeel mee doen.
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 1030 times
- Been thanked: 137 times
Dolf toch nog een kleine hoop dat we er koersen blijven beter dan niks toch we houden de moed er maar in
-
Dolf Rieken
- Professional
Helder verhaal en in mijn optiek goed samengevat hoewel er nog wel een andere kant ook aan zit maar daar zal de journalist wel te jong voor zijn.
Duindigt was vele jaren lang een klein goudmijntje voor de gemeente Wassenaar daar er veel vermakelijkheidsbelasting moest worden afgedragen en hebben ze nagenoeg nooit iets voor terug gedaan.
Eens per jaar kwam de heren burgemeester en wethouders met wat diplomaten uit ontwikkelingslanden die weinig te verteren hadden om de Wassenaarse Pauw uit te reiken en dat was het.
Duindigt was vele jaren lang een klein goudmijntje voor de gemeente Wassenaar daar er veel vermakelijkheidsbelasting moest worden afgedragen en hebben ze nagenoeg nooit iets voor terug gedaan.
Eens per jaar kwam de heren burgemeester en wethouders met wat diplomaten uit ontwikkelingslanden die weinig te verteren hadden om de Wassenaarse Pauw uit te reiken en dat was het.
-
Prompter
- Amateur
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 24 times
Ik heb echt moeite met die ambtelijke taal
. Kan iemand mij vertellen wat dit nu concreet betekent? Dat de gemeente Wassenaar mag besluiten wat er met de grond gebeurt, of wie de nieuwe eigenaar mag worden, en dat zowel de heer Hoetmer als Villa Betty wel schadeclaims in kunnen dienen als/omdat hun plannen niet worden uitgevoerd, maar dat dat sowieso geen kans van slagen maakt?
-
Dolf Rieken
- Professional
Het komt er in het kort op neer dat de gemeente de regie feitelijk in handen genomen heeft en dat dit afschrikwekkend voor eventuele investeerders zal werken.
Hoe men de exploitatie in de toekomst rond moet krijgen is zeer de vraag en zal volgens mij niet eenvoudig worden.
Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van de gemeente Wassenaar omdat die er de laatste decennia een bende van gemaakt hebben met veel ruzies en schandalen resulterend en een chronisch gebrek aan toekomstvisie maar een overvloed aan egotrippers.
Hoe men de exploitatie in de toekomst rond moet krijgen is zeer de vraag en zal volgens mij niet eenvoudig worden.
Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van de gemeente Wassenaar omdat die er de laatste decennia een bende van gemaakt hebben met veel ruzies en schandalen resulterend en een chronisch gebrek aan toekomstvisie maar een overvloed aan egotrippers.
- Erins Isle
- Professional
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 46 times
Wat het wel betekent is dat mogelijke kopers op voorhand gewaarschuwd zijn. Het zal de opbrengstprijs niet ten goede komen, dit doordat de gemeente een duidelijke vinger in de pap gaat houden. Dat ,dat uiteindelijk gevolgen voor de gehele sport kan hebben, zal duidelijk zijn.
Iedereen doet zo langzaam aan een duit in het zakje;
https://wassenaarders.nl/2025/07/05/een ... open-race/
https://wassenaarders.nl/2025/07/05/een ... open-race/