Veiling Duindigt lijkt aanstaande
-
Hoofhearted
- Leerling
- Been thanked: 8 times
-
Dolf Rieken
- Professional
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 272 times
Re: Veiling Duindigt lijkt aanstaande
Deze zogenaamde onafhankelijke mensen hebben de meeste ellende juist veroorzaakt, de bewuste lening die al jaren als een steen om nek van de sport hangt is destijds door Leen Paardenkooper afgesloten om de schulden af te betalen die ontstaan waren door deze mensen.Robert 9 schreef: 08 jun 2025, 13:37 Een onafhankelijk commissie zijn natuurlijk mensen niet uit de drafsport. Een slager keurt ook niet zijn eigen vlees.
Aangesteld door Landbouw waren het achtereenvolgens Dhr.Simons van het Bouwfonds, Dhr.Brüger van BCM groep, Dhr Starremans RA van Ernst en Young en last but not least Dhr.Wiebes van KPN, imposant stelletje zou je denken, tel daar bij op de toen opgerichte vereniging en dan is de chaos compleet.
Brüger was het eerst vertrokken nadat hij draf en rensport ingelijfd had en de rest heeft er een puinhoop van gemaakt met de zogenaamde Banenholding inclusief het drama van de aankoop Wolvega wat op een gegeven moment resulteerde in dat de R.C. gelden niet meer uitbetaald konden worden en klassieke inleggelden verdwenen waren.
Normaal gesproken kom je hiervoor in de gevangenis maar zij kwamen er mee weg.
Het in 1971 voor een kleine 5 miljoen gulden van de familie Jochems aangekochte Duindigt werd het onderpand voor de lening met een rentepercentage van 5% wat later is verhoogd is naar 6%.
Doordat de rente niet betaald werd ontstond er een situatie van rente over rente en dan gaat het helemaal hard totdat we in dit scenario beland zijn.
Overigens draaide Duindigt zeker tot ca, 2010 met een positieve balans en had ik me geen draf en rensport zonder deze baan voor kunnen stellen.
Ik zou een boek over mijn bestuurlijke ervaringen kunnen schrijven maar heb besloten alleen de leuke herinneringen te koesteren en dat zijn er vele
- LostInHarnessracing
- Professional
- Has thanked: 400 times
- Been thanked: 302 times
-
Knutselman
- Leerling
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 13 times
Het is al heel lang triest op Duindicht......, optie om Groningen weer te openen nu de Gemeente geen bewijs heeft.....
- LostInHarnessracing
- Professional
Knutselman schreef: 10 jun 2025, 14:53Het is al heel lang triest op Duindicht......, optie om Groningen weer te openen nu de Gemeente geen bewijs heeft.....
Ja, gewoon ff die geasfalteerde baan weer openbreken. Lekker realistisch.
Maar we verdienen wel een drafbaan terug. Een mooie splinternieuw aangelegde. Geld speelt geen rol voor deze overheid, puur keuzes.
Ontieglijk veel miljarden naar oorlog en nog meer enge ontwikkelingen kan allemaal wel.
Geef het volk brood en spelen.
Maar goed, ik ga dus NIET naar Neil Young. Kan het niet verdragen wat er is gebeurd.
- LostInHarnessracing
- Professional
-
Prompter
- Amateur
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 24 times
Nou daar gaat het echt op lijken, sommige huurders hebben al een opzegging gekregen hoorde ik
. Waar moet je zomaar ineens heen met je hele stal?
Sta in deze niet in of het ook daadwerkelijk klopt maar hoorde maandag op Alkmaar dat de poloclub een bod van 5 miljoen heeft gedaan.
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 1030 times
- Been thanked: 137 times
ik denk dat Dolf het wel weet welke trainers het zijn als dat zo is dat de huur is opgezegd -------het kan nog allen kanten op gelukkig als het de koersen maar zijn succes
-
Dolf Rieken
- Professional
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 272 times
Normaal gesproken kunnen ze de huur nooit opzeggen en zal de nieuwe eigenaar met de huurders in gesprek moeten gaan maar het verbaast me niets, de mensen die nu de exploitatie van Duindigt voeren hebben weinig affiniteit met de sport en zijn zoals gewoonlijk passanten met dubieuze motieven.
Menno de Jager is zo’n figuur die kennelijk nogal wat in de melk te brokkelen heeft en heeft een achtergrond in de mensport, wie in godsnaam deze man aangedragen heeft is mij een raadsel maar heb zo mijn vermoedens.
Ik heb hem afgelopen week voor het eerst bij een nieuwsuitzending van TV West over de veiling van Duindigt gezien, ik ken hem niet maar mijn eerste indruk was niet positief en mijn gevoel laat me zelden in de steek en zoals ik bij vele “verlossers” had valt hij in de categorie “schrappers”
André Buurman was ook nog te gast in hetzelfde programma en schetste het mooie verleden van de baan en de mogelijke oorzaken van de teloorgang op de voor hem gewoonlijke keurige manier, ik zou het iets anders verwoord hebben maar daar bereik je ook niets mee
Er gaan verder vele onzin verhalen op Duindigt in de rondte en dat is niets nieuws, mij blijft bij “ Duindigt, mooi verleden maar geen toekomst” en “ Met de wind van gisteren kunnen we vandaag niet zeilen” m.a.w. einde oefening.
Menno de Jager is zo’n figuur die kennelijk nogal wat in de melk te brokkelen heeft en heeft een achtergrond in de mensport, wie in godsnaam deze man aangedragen heeft is mij een raadsel maar heb zo mijn vermoedens.
Ik heb hem afgelopen week voor het eerst bij een nieuwsuitzending van TV West over de veiling van Duindigt gezien, ik ken hem niet maar mijn eerste indruk was niet positief en mijn gevoel laat me zelden in de steek en zoals ik bij vele “verlossers” had valt hij in de categorie “schrappers”
André Buurman was ook nog te gast in hetzelfde programma en schetste het mooie verleden van de baan en de mogelijke oorzaken van de teloorgang op de voor hem gewoonlijke keurige manier, ik zou het iets anders verwoord hebben maar daar bereik je ook niets mee
Er gaan verder vele onzin verhalen op Duindigt in de rondte en dat is niets nieuws, mij blijft bij “ Duindigt, mooi verleden maar geen toekomst” en “ Met de wind van gisteren kunnen we vandaag niet zeilen” m.a.w. einde oefening.