Feedback op het forum

Lees en post hier alles over het forum, stel je vragen en deel je ideeën
a.hoegen2412
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Feedback op het forum

Bericht door a.hoegen2412 »

Oude en nieuwe berichten zal ik altijd blijven posten. Dat is ook de intentie van het Forum.
Deze gebruikers waarderen a.hoegen2412 voor dit bericht (totaal 4):
Greyhound (07 mei 2021, 18:01) • LostInHarnessracing (07 mei 2021, 20:30) • Quest (07 mei 2021, 20:52) • Speedy (23 jun 2021, 17:07)
Waardering: 36.36%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: Feedback op het forum

Bericht door LostInHarnessracing »

Ben er ook helemaal misselijk van.
Dit was het dan?
Hoe zit het nu met de advokaat die nog bezig zou met dat de gemeente niets aan compensatie/handreiking heeft gedaan, en met de beslissing op basis van leugens over cijfers en een gammele businesscase? De drafbaan gaat als een nachtkaars uit. Een kwart van de drafsportbanen in Nederland de nek omgedraaid met een pennestreek.

Komt er rond 27 aug. nog een - ludieke, of juiste woedende - actie/demonstratie? Wat houdt 'ontruiming' precies in? De stoelen en tafels en andere inventaris moet weg? De railingen langs de baan? Ach, laat ook allemaal maar. Vreselijk dit.

https://www.dvhn.nl/groningen/Koninklij ... 19970.html
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht:
Speedy (23 jun 2021, 17:07)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: Feedback op het forum

Bericht door LostInHarnessracing »

De drafsport is ook een wat a-typische sport als het om actief/passief volgen/deelname door de liefhebbers / het publiek gaat.
Beetje raar geformuleerd, maar bedoel:
Als je houdt van voetbal en geniet van toppers als Manchester United of je Ned. cluppie uit de eredivisie, als je houdt van tennis en geniet van R. Federer, etc etc, dan kun je als sportliefhebber zelf 'op voetbal gaan' of gaan tennissen, lid worden van een tennisvereniging.
Geldt voor vrijwel alle sporten.
Andere sporten waarbij minder of niet sprake is van 'helden', zoals bijv. fitness of hardlopen/joggen: ook allemaal sporten die de liefhebbers zelf beoefenen.

Bij de drafsport is dat niet zo. Als je bevangen wordt door het zien van een overwinning van Rick Ebbinge met AHURA MAZDA FONT of het zien van de Sweepstakes zien, dan kun je niet zomaar even beslissen: "Ik ga ook op een sulky zitten met een paardje ervoor en die sport beoefenen". De instapdrempel is zeer hoog. Formule 1 heeft dit bijv. ook (ja, karten).
Nieuwe aanwas (jeugd) komt vanuit het eigen drafsportwereldje, de incrowd.

Weet verder niet wat er met 'het imago van de sport' bedoeld wordt'.
Kan iemand dat eens uitleggen wat precies bedoeld wordt. Heeft het te maken met 'dierenwelzijn' (misverstanden bij leken), heeft het te maken met het wedden ('gokken')?

En toch denk ik 'ergens' dat het in de nabije of verdere toekomst zo kan omslaan: dat om wat voor reden dan ook de drafsport weer gigantisch populair kan worden.
Wat heel erg daarbij zou helpen is als in de wereld van TV, BN'ers, influencers de drafsport 'hip' zou worden.
Stel, even een fantasietje, dat John de Mol een TV-programma zou lanceren met daarin een aantal BN'ers die gevolgd worden in het trainen en oefenen op een sulky te zitten (pikeur) en dat TV-programma in een aantal afleveringen zou toewerken naar een echte wedstrijd, of meerdere, tussen al die BN'ers op de sulky in een koers..
Maar krijg zoiets maar eens voor elkaar.

Ach, zat wat te filosoferen.
Zo maar eens de tuin in. Fijn weekeinde, allen.
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht (totaal 3):
administrator (08 mei 2021, 09:41) • kortebaan (08 mei 2021, 13:05) • Speedy (23 jun 2021, 17:07)
Waardering: 27.27%

kortebaan
Professional
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 mei 2020, 12:12
Gegeven waarderingen: 1030 keren
Ontvangen waarderingen: 2214 keren

Re: Feedback op het forum

Bericht door kortebaan »

Ik weet niet waar in den lande je gehuisvest bent, maar ik zou maar niet in de tuin gaan zitten vanmiddag, of met een paraplu.

Je overpeinzing is interessant. Echter de vergelijking met andere sporten die je, in navolging van je held, wel zelf kunt doen, gaat een beetje mank.
Het is een beetje appels met peren vergelijken. Paarden, Formule 1 auto's, zeiljachten en dergelijke zijn nu eenmaal erg kostbaar en inderdaad niet voor iedereen bereikbaar. Maar favorieten aanmoedigen, pikeurs of paarden, kost niets en een wedje plaatsen kun je zo goedkoop maken als je zelf wilt..
Maar het is wel een taak van de sport om "Helden" te creëren, te eren en in stand te houden. Heden ten dagen is Goofy Greenwood daar een mooi voorbeeld van.
Met de site van Trotr, de uitzendingen van VPW en de Blogs van ZTurf, (en de Kortebanen.nl) krijgt dat steeds meer gestalte. Een positieve ontwikkeling.
Nu is het wachten op een paar nieuwe "helden" (geen leuke paarden, maar HELDEN)
Op rijdersgebied hebben we dat wel in de persoon van Rick Ebbinge. Misschien kan iemand met een beetje kennis van de franse taal, een een vlog voor hem opzetten? Ik denk dat hij veel volgers zal krijgen in Frankrijk.

Bekende Nederlanders met harddravers, volbloeds of volgers zijn er al, (geweest). Van Bueno de Musquito, Barry Opdam, Pim Jacobs en Rita Rijs tot Marco Borsato, of nee, dat was een paard :D
Maar heden ten dagen kan ik er geen een meer opnoemen.
Het effect daarvan is ook gering.
De vloggers van vandaag de dag zijn voor mij totaal onbekende nitwits, die echter wel bakken vol met volgers hebben
Die vloggers doen alles voor geld, dus als iemand een paard beschikbaar kan stellen en de kosten voor zijn of haar rekening neemt, wie weet levert dat mooie publiciteit op.

En dan je vraag over het imago van de sport;
Tja, daar zou ik uren over kunnen schrijven, maar dat doe ik niet.

Een ding weet ik wel zeker; als de sport ooit weer wil floreren, moeten er onbaatzuchtige bestuurders komen, die het belang van de sport, de deelnemers en het publiek stellen boven hun eigen imago en positie.
Verder moet het trainers en rijders contigent veel meer kwaliteits bewust worden. Er zijn een aantal positieve uitzonderingen, maar het aantal vertraagde starts door afgebroken tuigage, lekke banden, afgewaaide helmen enz, het oogt allemaal armoedig en past niet meer in deze tijd.
En tenslotte moet de sport meer gepresentterd worden. Wat dat betreft heb ik wel enige hoop gelet op wat ik eerder al schreef.

Mooi, het is hier weer droog, dus ik kan de plantjes in de grond zetten.
Fijn weekend
Deze gebruikers waarderen kortebaan voor dit bericht (totaal 2):
administrator (08 mei 2021, 17:23) • Speedy (23 jun 2021, 17:07)
Waardering: 18.18%

kortebaan
Professional
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 mei 2020, 12:12
Gegeven waarderingen: 1030 keren
Ontvangen waarderingen: 2214 keren

Re: Feedback op het forum

Bericht door kortebaan »

LostInHarnessracing schreef: 08 mei 2021, 07:40 De drafsport is ook een wat a-typische sport als het om actief/passief volgen/deelname door de liefhebbers / het publiek gaat.
Beetje raar geformuleerd, maar bedoel:
Als je houdt van voetbal en geniet van toppers als Manchester United of je Ned. cluppie uit de eredivisie, als je houdt van tennis en geniet van R. Federer, etc etc, dan kun je als sportliefhebber zelf 'op voetbal gaan' of gaan tennissen, lid worden van een tennisvereniging.
Geldt voor vrijwel alle sporten.
Andere sporten waarbij minder of niet sprake is van 'helden', zoals bijv. fitness of hardlopen/joggen: ook allemaal sporten die de liefhebbers zelf beoefenen.

Bij de drafsport is dat niet zo. Als je bevangen wordt door het zien van een overwinning van Rick Ebbinge met AHURA MAZDA FONT of het zien van de Sweepstakes zien, dan kun je niet zomaar even beslissen: "Ik ga ook op een sulky zitten met een paardje ervoor en die sport beoefenen". De instapdrempel is zeer hoog. Formule 1 heeft dit bijv. ook (ja, karten).
Nieuwe aanwas (jeugd) komt vanuit het eigen drafsportwereldje, de incrowd.

Weet verder niet wat er met 'het imago van de sport' bedoeld wordt'.
Kan iemand dat eens uitleggen wat precies bedoeld wordt. Heeft het te maken met 'dierenwelzijn' (misverstanden bij leken), heeft het te maken met het wedden ('gokken')?

En toch denk ik 'ergens' dat het in de nabije of verdere toekomst zo kan omslaan: dat om wat voor reden dan ook de drafsport weer gigantisch populair kan worden.
Wat heel erg daarbij zou helpen is als in de wereld van TV, BN'ers, influencers de drafsport 'hip' zou worden.
Stel, even een fantasietje, dat John de Mol een TV-programma zou lanceren met daarin een aantal BN'ers die gevolgd worden in het trainen en oefenen op een sulky te zitten (pikeur) en dat TV-programma in een aantal afleveringen zou toewerken naar een echte wedstrijd, of meerdere, tussen al die BN'ers op de sulky in een koers..
Maar krijg zoiets maar eens voor elkaar.

Ach, zat wat te filosoferen.
Zo maar eens de tuin in. Fijn weekeinde, allen.
Ik weet niet uit welk bouwjaar u bent, misschien was dit voor uw tijd,
Ik weet er zelf niet zoveel meer van. Volgens mij duurde het allemaal wat lang. Maar goed, het was misschien wel de meest spectaculaire PR-campagne die de drafsport ooit heeft gehad
CCF_000383.jpg
CCF_000383.jpg (1.53 MiB) 1315 keer bekeken
CCF_000384.jpg
CCF_000384.jpg (1.58 MiB) 1315 keer bekeken
CCF_000385.jpg
CCF_000385.jpg (1.08 MiB) 1315 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen kortebaan voor dit bericht:
Speedy (23 jun 2021, 17:08)
Waardering: 9.09%

Balance55
Professional
Berichten: 5741
Lid geworden op: 16 okt 2020, 14:04
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 7114 keren

Re: Feedback op het forum

Bericht door Balance55 »

kortebaan schreef: 09 mei 2021, 17:56
LostInHarnessracing schreef: 08 mei 2021, 07:40 De drafsport is ook een wat a-typische sport als het om actief/passief volgen/deelname door de liefhebbers / het publiek gaat.
Beetje raar geformuleerd, maar bedoel:
Als je houdt van voetbal en geniet van toppers als Manchester United of je Ned. cluppie uit de eredivisie, als je houdt van tennis en geniet van R. Federer, etc etc, dan kun je als sportliefhebber zelf 'op voetbal gaan' of gaan tennissen, lid worden van een tennisvereniging.
Geldt voor vrijwel alle sporten.
Andere sporten waarbij minder of niet sprake is van 'helden', zoals bijv. fitness of hardlopen/joggen: ook allemaal sporten die de liefhebbers zelf beoefenen.

Bij de drafsport is dat niet zo. Als je bevangen wordt door het zien van een overwinning van Rick Ebbinge met AHURA MAZDA FONT of het zien van de Sweepstakes zien, dan kun je niet zomaar even beslissen: "Ik ga ook op een sulky zitten met een paardje ervoor en die sport beoefenen". De instapdrempel is zeer hoog. Formule 1 heeft dit bijv. ook (ja, karten).
Nieuwe aanwas (jeugd) komt vanuit het eigen drafsportwereldje, de incrowd.

Weet verder niet wat er met 'het imago van de sport' bedoeld wordt'.
Kan iemand dat eens uitleggen wat precies bedoeld wordt. Heeft het te maken met 'dierenwelzijn' (misverstanden bij leken), heeft het te maken met het wedden ('gokken')?

En toch denk ik 'ergens' dat het in de nabije of verdere toekomst zo kan omslaan: dat om wat voor reden dan ook de drafsport weer gigantisch populair kan worden.
Wat heel erg daarbij zou helpen is als in de wereld van TV, BN'ers, influencers de drafsport 'hip' zou worden.
Stel, even een fantasietje, dat John de Mol een TV-programma zou lanceren met daarin een aantal BN'ers die gevolgd worden in het trainen en oefenen op een sulky te zitten (pikeur) en dat TV-programma in een aantal afleveringen zou toewerken naar een echte wedstrijd, of meerdere, tussen al die BN'ers op de sulky in een koers..
Maar krijg zoiets maar eens voor elkaar.

Ach, zat wat te filosoferen.
Zo maar eens de tuin in. Fijn weekeinde, allen.
Ik weet niet uit welk bouwjaar u bent, misschien was dit voor uw tijd,
Ik weet er zelf niet zoveel meer van. Volgens mij duurde het allemaal wat lang. Maar goed, het was misschien wel de meest spectaculaire PR-campagne die de drafsport ooit heeft gehad

CCF_000383.jpg
CCF_000384.jpg
CCF_000385.jpg
De letterdraverij start op 15:00.
Deze gebruikers waarderen Balance55 voor dit bericht (totaal 2):
kortebaan (09 mei 2021, 18:15) • Speedy (23 jun 2021, 17:09)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: Feedback op het forum

Bericht door LostInHarnessracing »

kortebaan schreef: 09 mei 2021, 17:56
LostInHarnessracing schreef: 08 mei 2021, 07:40 De drafsport is ook een wat a-typische sport als het om actief/passief volgen/deelname door de liefhebbers / het publiek gaat.
Beetje raar geformuleerd, maar bedoel:
Als je houdt van voetbal en geniet van toppers als Manchester United of je Ned. cluppie uit de eredivisie, als je houdt van tennis en geniet van R. Federer, etc etc, dan kun je als sportliefhebber zelf 'op voetbal gaan' of gaan tennissen, lid worden van een tennisvereniging.
Geldt voor vrijwel alle sporten.
Andere sporten waarbij minder of niet sprake is van 'helden', zoals bijv. fitness of hardlopen/joggen: ook allemaal sporten die de liefhebbers zelf beoefenen.

Bij de drafsport is dat niet zo. Als je bevangen wordt door het zien van een overwinning van Rick Ebbinge met AHURA MAZDA FONT of het zien van de Sweepstakes zien, dan kun je niet zomaar even beslissen: "Ik ga ook op een sulky zitten met een paardje ervoor en die sport beoefenen". De instapdrempel is zeer hoog. Formule 1 heeft dit bijv. ook (ja, karten).
Nieuwe aanwas (jeugd) komt vanuit het eigen drafsportwereldje, de incrowd.

Weet verder niet wat er met 'het imago van de sport' bedoeld wordt'.
Kan iemand dat eens uitleggen wat precies bedoeld wordt. Heeft het te maken met 'dierenwelzijn' (misverstanden bij leken), heeft het te maken met het wedden ('gokken')?

En toch denk ik 'ergens' dat het in de nabije of verdere toekomst zo kan omslaan: dat om wat voor reden dan ook de drafsport weer gigantisch populair kan worden.
Wat heel erg daarbij zou helpen is als in de wereld van TV, BN'ers, influencers de drafsport 'hip' zou worden.
Stel, even een fantasietje, dat John de Mol een TV-programma zou lanceren met daarin een aantal BN'ers die gevolgd worden in het trainen en oefenen op een sulky te zitten (pikeur) en dat TV-programma in een aantal afleveringen zou toewerken naar een echte wedstrijd, of meerdere, tussen al die BN'ers op de sulky in een koers..
Maar krijg zoiets maar eens voor elkaar.

Ach, zat wat te filosoferen.
Zo maar eens de tuin in. Fijn weekeinde, allen.
Ik weet niet uit welk bouwjaar u bent, misschien was dit voor uw tijd,
Ik weet er zelf niet zoveel meer van. Volgens mij duurde het allemaal wat lang. Maar goed, het was misschien wel de meest spectaculaire PR-campagne die de drafsport ooit heeft gehad

CCF_000383.jpg
CCF_000384.jpg
CCF_000385.jpg
Dit bedoel ik. Zoiets. Maar dan 2.0. Anno 2021.
Ben uit een bouwjaar dat ik dit nog wel weet, levendige herinneringen.
Zo'n TVpromotie helpt enorm. Aan de slag, beste drafsportbonzen en -promotors op belangrijke functies.
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht:
Speedy (23 jun 2021, 17:09)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: Feedback op het forum

Bericht door LostInHarnessracing »

kortebaan schreef: 08 mei 2021, 13:05 Ik weet niet waar in den lande je gehuisvest bent, maar ik zou maar niet in de tuin gaan zitten vanmiddag, of met een paraplu.

Je overpeinzing is interessant. Echter de vergelijking met andere sporten die je, in navolging van je held, wel zelf kunt doen, gaat een beetje mank.
Het is een beetje appels met peren vergelijken. Paarden, Formule 1 auto's, zeiljachten en dergelijke zijn nu eenmaal erg kostbaar en inderdaad niet voor iedereen bereikbaar. Maar favorieten aanmoedigen, pikeurs of paarden, kost niets en een wedje plaatsen kun je zo goedkoop maken als je zelf wilt..
Maar het is wel een taak van de sport om "Helden" te creëren, te eren en in stand te houden. Heden ten dagen is Goofy Greenwood daar een mooi voorbeeld van.
Met de site van Trotr, de uitzendingen van VPW en de Blogs van ZTurf, (en de Kortebanen.nl) krijgt dat steeds meer gestalte. Een positieve ontwikkeling.
Nu is het wachten op een paar nieuwe "helden" (geen leuke paarden, maar HELDEN)
Op rijdersgebied hebben we dat wel in de persoon van Rick Ebbinge. Misschien kan iemand met een beetje kennis van de franse taal, een een vlog voor hem opzetten? Ik denk dat hij veel volgers zal krijgen in Frankrijk.

Bekende Nederlanders met harddravers, volbloeds of volgers zijn er al, (geweest). Van Bueno de Musquito, Barry Opdam, Pim Jacobs en Rita Rijs tot Marco Borsato, of nee, dat was een paard :D
Maar heden ten dagen kan ik er geen een meer opnoemen.
Het effect daarvan is ook gering.
De vloggers van vandaag de dag zijn voor mij totaal onbekende nitwits, die echter wel bakken vol met volgers hebben
Die vloggers doen alles voor geld, dus als iemand een paard beschikbaar kan stellen en de kosten voor zijn of haar rekening neemt, wie weet levert dat mooie publiciteit op.

En dan je vraag over het imago van de sport;
Tja, daar zou ik uren over kunnen schrijven, maar dat doe ik niet.

Een ding weet ik wel zeker; als de sport ooit weer wil floreren, moeten er onbaatzuchtige bestuurders komen, die het belang van de sport, de deelnemers en het publiek stellen boven hun eigen imago en positie.
Verder moet het trainers en rijders contigent veel meer kwaliteits bewust worden. Er zijn een aantal positieve uitzonderingen, maar het aantal vertraagde starts door afgebroken tuigage, lekke banden, afgewaaide helmen enz, het oogt allemaal armoedig en past niet meer in deze tijd.
En tenslotte moet de sport meer gepresentterd worden. Wat dat betreft heb ik wel enige hoop gelet op wat ik eerder al schreef.

Mooi, het is hier weer droog, dus ik kan de plantjes in de grond zetten.
Fijn weekend
Bedankt voor je betrokken reactie, kortebaan.
We hebben nog even heerlijk in de tuin kunnen werken, later ging het regenen en gingen we op pad.
Vandaag prachtig zonnig weer. Hoop bij jullie ook.

Helemaal eens met je pleidooi voor de noodzaak van het creeren van helden. Meer 'theater' ben ik ook voor. Spanning en sensatie. De paardjes met mooie gekleurde strikjes in de manen, een prachtige kleurstelling van tuigage, wambuis en sulky en alles. Flitsende pro-go-beelden van middenuit de race.
De banen moeten er goed bij liggen, die groene aanslag op de gevels van Duindigt of het mos tussen de tegels op Alkmaar weg ermee. Vrijwilligers inzetten en schoonmaakboost geven. Visitekaartje.
En 'influencers' die de drafsport omarmen, let maar op dat zou helpen. Het mag niet gekunsteld maar moet doorleefd enthousiast overkomen.
Op VPW kan ook best in een pauze voor de koers van de dag een artiest optreden. Op Duindigt trouwens ook. Verzin wat. En regel media-aandacht.

Volgens mij ligt er een wereld aan kansen voor de drafsport open.
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht:
Speedy (23 jun 2021, 17:09)
Waardering: 9.09%

Plaats reactie