Fokkerij seminar vanavond om 19.30

Alles over de fokkerij met alles wat daar mee te maken heeft
witte
Amateur
Berichten: 140
Lid geworden op: 04 mei 2020, 18:45
Gegeven waarderingen: 14 keren
Ontvangen waarderingen: 233 keren

Re: Fokkerij seminar vanavond om 19.30

Bericht door witte »

goed bloed zegt niet alles, maar je zal toch wel paarden moeten kruisen die wat kunnen. anders had het paard van de melkboer het druk gehad in zijn vrije uurtjes.. Yellow eden was van Duc de bossis uit Classy Valley
persoonlijk vond ik Yucca Boko de beste van de jaargang. ook op latere leeftijd in Zweden nog super gepresteerd
Deze gebruikers waarderen witte voor dit bericht:
Speedy (05 apr 2021, 11:18)
Waardering: 9.09%

Is the day after
Amateur
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 mei 2020, 22:08
Gegeven waarderingen: 211 keren
Ontvangen waarderingen: 702 keren

Re: Fokkerij seminar vanavond om 19.30

Bericht door Is the day after »

Yellow Eden heeft in Zweden 2 GROTE koeren (2011) gewonnen,toen was ie al verkocht op 4 jarige leeftijd.

Harper Hanover Lop met Kilhström voor trainer Hultman (57000€)
C.L. Müllers Memorial Met Sjunnesson ook voor Hultman (57000€)
Deze 2 koersen zijn 30% van zijn winsom. Meest verdienende is niet altijd de beste

Heeft ook nog bij Heiskanen en Stig H gestaan als ik het goed heb.

Duc de Bossis (98% zeker) was van de Mol zelf dus of dat per ongeluk is gegaan.... Heeft iig goed uitgepakt.

Hoedan ook,fokken met "goed" bloed maakt echt wel wat uit...
Maar 2 wereldkampioenen bijelkaar biedt geen garantie voor een kampioen maar je hebt meer kans op een knappe dan als je het paard vd schillenboer x vd melkboer bijelkaar zet.

Denk daarom ook dat er hier en daar wat prijsverschil is bij dekhengsten
Deze gebruikers waarderen Is the day after voor dit bericht (totaal 2):
administrator (05 apr 2021, 06:45) • Speedy (05 apr 2021, 11:19)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3517
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15508 keren
Ontvangen waarderingen: 2797 keren

Re: Fokkerij seminar vanavond om 19.30

Bericht door Speedy »

witte schreef: 04 apr 2021, 18:54 goed bloed zegt niet alles, maar je zal toch wel paarden moeten kruisen die wat kunnen. anders had het paard van de melkboer het druk gehad in zijn vrije uurtjes.. Yellow eden was van Duc de bossis uit Classy Valley
persoonlijk vond ik Yucca Boko de beste van de jaargang. ook op latere leeftijd in Zweden nog super gepresteerd
voor mij geld het paard dat met het meeste winsom van de baan gaat vraag maar aan je vader die zei altijd wat er later gebeurd daar heb ik niks aan natuurlijk was Yucca Boko een klasse paard dat weet ik maar al te goed als fokmerrie is ze mij tegen gevallen groette stef succes verder

Plaats reactie