Draf-gala 2026 Victoria Park

Het grote VPW topic
Dolf Rieken
Professional
Has thanked: 102 times
Been thanked: 272 times

Draf-gala 2026 Victoria Park

Bericht door Dolf Rieken »

Afgelopen zondag is het jaarlijkse Draf-gala op Victoria Park weer geweest om alle kampioenen van 2025 te huldigen.

Ik heb op Noordtrot hele leuke foto’s van het festijn gezien en ik hoop dat het evenement geslaagd was maar één ding moet me wel van het hart, met alle begrip voor de misschien moeilijke financiële situatie maar om nu zelfs de genodigden ook 25 euro entree te laten betalen is toch wel heel erg armoedig.

Is hier nu echt geen sponsor voor te vinden tussen al die gefortuneerde heren rond deze baan in plaats van deze gênante vertoning?

Greyhound
Professional
Has thanked: 386 times
Been thanked: 380 times

Re: Draf-gala 2026 Victoria Park

Bericht door Greyhound »

Ik was ook aanwezig op het drafgala en heb inderdaad voor het eten en drinken moeten betalen. (was ook geen kampioen geworden :lol: } Ik weet dat alle kampioenen die uitgenodigt waren om hun gewonnen helmen of prijzen konden ophalen er wel gratis konden genieten van het prima verzorgde eten. Dacht dat er ongeveer 180 personen aanwezig waren en dat is dan toch een redelijk bedrag wat een sponsor moet neer leggen.

Kortebaan01
Newbie
Newbie
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Kortebaan01 »

Ik blijf het merkwaardig vinden, dat er in de openbare media, met geen woord over dit gala, maar vooral over de Kampioenen van 2025, geschreven wordt.

Waarom staat er niets op de site van de NDR over de verkiezing van de Paarden van het Jaar en de Kampioenen in de drafsport.
Vindt de NDR dit niet nieuwswaardig genoeg? :(
Je zou toch denken dat Kampioenen in de sport iets is om trots op te zijn.
Ik had nog even hoop dat de PR van Wolvega dit item zou oppakken, maar op de Wolvega site is ook niets te vinden. :(

Nou ja, alle winnaars dan maar gefeliciteerd met wat ze gewonnen hebben.

LostInHarnessracing
Professional
Has thanked: 400 times
Been thanked: 301 times

Bericht door LostInHarnessracing »

Greyhound schreef: 04 feb 2026, 08:26 Ik was ook aanwezig op het drafgala en heb inderdaad voor het eten en drinken moeten betalen. (was ook geen kampioen geworden :lol: } Ik weet dat alle kampioenen die uitgenodigt waren om hun gewonnen helmen of prijzen konden ophalen er wel gratis konden genieten van het prima verzorgde eten. Dacht dat er ongeveer 180 personen aanwezig waren en dat is dan toch een redelijk bedrag wat een sponsor moet neer leggen.
Nou, wie heeft wat gewonnen dan?
Alleen Rollerman Flevo is ons, kleine luyden, bekend maar jij was erbij.
Verlos ons, Greyhound.

LostInHarnessracing
Professional

Kortebaan01 schreef: 04 feb 2026, 10:13 Ik blijf het merkwaardig vinden, dat er in de openbare media, met geen woord over dit gala, maar vooral over de Kampioenen van 2025, geschreven wordt.

Waarom staat er niets op de site van de NDR over ... de verkiezing van...
Ik had nog even hoop dat de PR van Wolvega dit item zou oppakken, maar op de Wolvega site is ook niets te vinden. :(

Nou ja, alle winnaars dan maar gefeliciteerd met wat ze gewonnen hebben.
😅😂

LostInHarnessracing
Professional

Moet soms nog wel eens denken aan die veilingen door de Fortuna Hoeve in Pesse. Eind jaren zeventig. Onze regio min of meer. Was toen dertien jaar oud ofzo Het kon allemaal niet op. Ronddraaiende varkens aan het spit, voor alle bezoekers gratis broodjes warm vlees zoveel men maar beliefde, de hoorn des overvloeds. Good memories.

Een drafsportgala is natuurlijk geen veiling maar toch. Tijden zijn wel veranderd.
Nu 25euro entree graag. Tja.

Doe dan 250,- euro entree, dan maak je het exclusief en trekt het misschien aandacht. Charity dan ook, zoals in USA.

En alles volop in de (social)media lanceren.
Maar ja, inderdaad niog amper beelden gezien. Een gemiste kans dienaangaande.
Laatst gewijzigd door LostInHarnessracing op 05 feb 2026, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Dolf Rieken
Professional
Has thanked: 102 times
Been thanked: 272 times

Bericht door Dolf Rieken »

Greyhound schreef: 04 feb 2026, 08:26 Ik was ook aanwezig op het drafgala en heb inderdaad voor het eten en drinken moeten betalen. (was ook geen kampioen geworden :lol: } Ik weet dat alle kampioenen die uitgenodigt waren om hun gewonnen helmen of prijzen konden ophalen er wel gratis konden genieten van het prima verzorgde eten. Dacht dat er ongeveer 180 personen aanwezig waren en dat is dan toch een redelijk bedrag wat een sponsor moet neer leggen.
Wat betreft de kampioenen heb ik het kennelijk verkeerd begrepen, excuses hiervoor maar dat men geen enkele introducé gratis mee mag nemen is toch wel een beetje armoedig.

Het was vroeger altijd en verantwoordelijkheid van de NDR maar dat schijnt het niet meer zo te zijn wat ik op zich ook vreemd vind.

Ik kan me nog wel gala’s herinneren waar jaarlijks nieuwe helmen beschikbaar werden gesteld en de genodigden gefêteerd werden in een luxe omgeving zoals Hotel Lage Vuursche met meerdere hoogwaardigheidsbekleders.

Nu snap ik best wel dat we nu in een andere tijd leven qua niveau van de sport maar een beetje meer cachet aan zo’n gebeurtenis zou wel op zijn plaats zijn en anders moet men zich eens afvragen of men er op deze manier mee moet doorgaan.

@Greyhound Misschien kun jij nog iets vinden in jouw archief van de gala’s uit die goeie tijd , er werd altijd uitgebreid aandacht aan besteed in draf en rensport, zou wel leuk zijn.

Speedy
Professional
Has thanked: 1030 times
Been thanked: 137 times

Bericht door Speedy »

wat ik mis waarom niet nederlandse pikeurs winnen in het buitenland de eerste 3 waarom om dat zoo Robin Bakker helemaal buiten de prijzen valt de man die van de ene naar de andere baan rijdt misschien een tip voor 2026 succes

Greyhound
Professional

Bericht door Greyhound »

Nou, wie heeft wat gewonnen dan?
Alleen Rollerman Flevo is ons, kleine luyden, bekend maar jij was erbij.
Verlos ons, Greyhound.
[/quote]

De meeste winnaars waren al bekend en zal in de nieuwe paardenkrant wel allemaal vermeld worden.
Maar winnaaars waren Jaap v Rijn (pikeurs), Floris Vandenabeele ( Leerling}, Luca van Toor ( Monte), Rick Wester (Kortebaan)
Rosa Dekker ( leerling Kortebaan), Eigenaar trainer ( Jan Baas) Amatrice ( Hiltje Tjalsma), Yannick Mollema (amateur rijder).

En nog veel meer huldigingen. :D

Greyhound
Professional

Bericht door Greyhound »

@Greyhound Misschien kun jij nog iets vinden in jouw archief van de gala’s uit die goeie tijd , er werd altijd uitgebreid aandacht aan besteed in draf en rensport, zou wel leuk zijn.
[/quote]

Beste Dolf, ben even wat gaan kijken in mijn kleine archief maar weet niet precies over welke jaren je praat. Plaats wat over de kampioenen van 1983.

1983 kampioenen (1).jpg
1983 kampioenen (1).jpg (1.02 MiB) 160 keer bekeken
1983 kampioenen (2).jpg
1983 kampioenen (2).jpg (904.47 KiB) 160 keer bekeken
1983 kampioenen (3).jpg
1983 kampioenen (3).jpg (1000.14 KiB) 160 keer bekeken
1983 kampioenen (4).jpg
1983 kampioenen (4).jpg (945.77 KiB) 160 keer bekeken
1983 kampioenen (5).jpg
1983 kampioenen (5).jpg (886.75 KiB) 160 keer bekeken
1983 kampioenen (6).jpg
1983 kampioenen (6).jpg (119.84 KiB) 160 keer bekeken