Malta

En de rest van de wereld
JandeW
Amateur
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 471 keren

Malta

Bericht door JandeW »

Ik weet dat een aantal forumbezoekers Hans Sinnege geen warm hart toedraagt,maar de column vorige week over het puntensysteem op Malta verdient wel aandacht. Het probleem deelnemende paarden is hier ook aanwezig en iedere mogelijkheid om dat te verbeteren zou in ieder geval onderzocht moeten worden . Het probleem lost zichzelf niet op . Elk idee van iedereen kan misschien bijdragen aan een oplossing . Want niets doen helpt zeker niet .
Deze gebruikers waarderen JandeW voor dit bericht (totaal 4):
Greyhound (23 mei 2024, 20:24) • kortebaan (24 mei 2024, 09:37) • Dolf Rieken (24 mei 2024, 22:40) • HenriB (29 mei 2024, 18:39)
Waardering: 36.36%

Dolf Rieken
Professional
Gegeven waarderingen: 467 keren
Ontvangen waarderingen: 2427 keren

Re: Malta

Bericht door Dolf Rieken »

Het maakt niet uit of je iemand aardig vind of niet Jan, wanneer diegene met een suggestie komt waardoor de sport zich kan verbeteren is dat altijd welkom.

Het puntensysteem is eigenlijk net zoiets als het handicappen in de rensport wat als uitgangspunt heeft dat iedereen gelijke kansen zou moeten hebben maar dat lijkt mij een utopie.

Zoals de situatie nu is moet men elke positief idee omarmen en serieus op haalbaarheid onderzoeken, ik heb zelf weleens voor een terugkeer van de 800 meter koersen gepleit waar Alkmaar een ideale baan voor zou zijn maar ben op weinig begrip gestuit, de keren dat ze dit geprobeerd hebben was het met twee paarden en daar is niets aan en was ook een flop.

Soms kun je nog iets van de geschiedenis leren omdat in de jaren 50/60 dit een succesvolle discipline was waar de weinige paarden multi functioneel gebruikt werden.

Ik vind het overigens wel bijzonder dat we iets zouden moeten leren van een soort van ontwikkelingsland als Malta, het geeft wel pijnlijk aan waar we beland zijn.
Deze gebruikers waarderen Dolf Rieken voor dit bericht (totaal 3):
Greyhound (25 mei 2024, 07:02) • JandeW (25 mei 2024, 16:40) • HenriB (29 mei 2024, 18:38)
Waardering: 27.27%

JandeW
Amateur
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 471 keren

Bericht door JandeW »

Dat ben ik zeker met je eens. Maar als er niets veranderd worden we zelf ook een ontwikkelingsland. En.fat met relatief hele beste paarden en ook zeer goede trainers en eigenaren met het meeste geduid en de hoop dat het misschien ooit beter word.
Deze gebruikers waarderen JandeW voor dit bericht (totaal 3):
Greyhound (25 mei 2024, 07:02) • Dolf Rieken (25 mei 2024, 12:42) • HenriB (29 mei 2024, 18:36)

kortebaan
Professional
Gegeven waarderingen: 1147 keren
Ontvangen waarderingen: 2512 keren

Bericht door kortebaan »

Dolf Rieken schreef: 24 mei 2024, 22:39 Het maakt niet uit of je iemand aardig vind of niet Jan, wanneer diegene met een suggestie komt waardoor de sport zich kan verbeteren is dat altijd welkom.

Het puntensysteem is eigenlijk net zoiets als het handicappen in de rensport wat als uitgangspunt heeft dat iedereen gelijke kansen zou moeten hebben maar dat lijkt mij een utopie.

Zoals de situatie nu is moet men elke positief idee omarmen en serieus op haalbaarheid onderzoeken, ik heb zelf weleens voor een terugkeer van de 800 meter koersen gepleit waar Alkmaar een ideale baan voor zou zijn maar ben op weinig begrip gestuit, de keren dat ze dit geprobeerd hebben was het met twee paarden en daar is niets aan en was ook een flop.

Soms kun je nog iets van de geschiedenis leren omdat in de jaren 50/60 dit een succesvolle discipline was waar de weinige paarden multi functioneel gebruikt werden.

Ik vind het overigens wel bijzonder dat we iets zouden moeten leren van een soort van ontwikkelingsland als Malta, het geeft wel pijnlijk aan waar we beland zijn.
Ook in Zweden wordt met een puntensysteem gewerkt. Daar zijn dan ook meetings met alleen koersen voor paarden die eventjes te weinig punten hebben. ze lopen dan voor minder prijzengeld, maar je kunt weer punten pakken om weer in hoger gedoteerde koeren te kunnen starten.
Het systeem zou in Nederland niet werken, simpelweg omdat er te weinig paarden zijn in ons land.
Neem het programma van vandaag er maar eens bij en haal alle paarden met een jaarwinsom van < 1000 € uit de koersen en zet die in een aparte koers(en), en kijk dan wat voor velden je overhoudt.
Het model van speciale koersen op Wolvega, de zg. Loyaliteitskoersen, levert in elk geval geen extra starters op, maar is natuurlijk wel een fantastisch model voor de zgn mindere paarden om ook op Wolvega te kunnen lopen

Ik heb het artikel niet gelezen, maar de teneur is wel duidelijk. Ik steun dat idee wel, maar dan zullen er eerst en stuk of 200 startpaarden bij moeten komen in Nederland.

En wat Malta betreft; mensen gaan altijd op zoek naar betere omstandigheden voor hun leven en naar meer mogelijkheden. Dat noemen we asielzoekers of vluchtelingen en die komen naar Nederland omdat het hier beter is dan vanwaar zij komen. Laat dat nu met paarden precies andersom zijn, paarden die in Nederland geen "bestaanszekerheid" meer hebben, vluchten naar landen als Malta, Cyprus, Slovenie enz. waar zij naast mooi weer, nog wat kunnen oprijden. Ze hebben daar trouwens ook heel veel "pensionados" paarden van 10 jaar of ouder. Is logisch he😊
Deze gebruikers waarderen kortebaan voor dit bericht (totaal 3):
Dolf Rieken (25 mei 2024, 12:41) • JandeW (25 mei 2024, 16:41) • HenriB (29 mei 2024, 18:36)

Dolf Rieken
Professional
Gegeven waarderingen: 467 keren
Ontvangen waarderingen: 2427 keren

Bericht door Dolf Rieken »

@Kortebaan
Het zijn wel mooie vakantielanden en niet geheel toevallig zijn de meeste gokbedrijven daar gevestigd.

Het begint uiteraard altijd met het paarden maar vooral eigenaren bestand, we kunnen wel iets uit het verleden leren hoe er toen met het beperkte aanbod omgegaan werd zoals eerder genoemde 800 meter en ook heat draverijen, zo raken paarden minder snel uitgelopen en kunnen ze inderdaad langer mee.
Deze gebruikers waarderen Dolf Rieken voor dit bericht (totaal 3):
kortebaan (25 mei 2024, 15:33) • JandeW (25 mei 2024, 16:41) • HenriB (29 mei 2024, 18:36)

Plaats reactie