Een nieuwe toekomst voor Draf-en Renbaan Duindigt

Wat speelt er zich af in Wassenaar
Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3570
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15772 keren
Ontvangen waarderingen: 2830 keren

Re: Een nieuwe toekomst voor Draf-en Renbaan Duindigt

Bericht door Speedy »

Dolf wij verschillen van mening en dat mag punt 1 op Wolvega ga je allemaal met 8 paarden achter de auto dan kan je zelf bepalen of je de kop neemt ja of nee punt 2 op duindigt is een groot verschil heb er vaak zelf gereden over deze afstand als de nummer 6.7.8 achter de auto meekan dan staat de binnenkant stil zeker nr 1 en 2 niemand hoeft het met me eens te zijn dat mag natuurlijk bedankt voor je reactie
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht (totaal 2):
JandeW (19 apr 2024, 09:01) • HenriB (27 apr 2024, 14:06)
Waardering: 18.18%

Dolf Rieken
Professional
Berichten: 581
Lid geworden op: 26 mar 2023, 12:17
Locatie: Voorhout
Gegeven waarderingen: 319 keren
Ontvangen waarderingen: 1819 keren

Re: Een nieuwe toekomst voor Draf-en Renbaan Duindigt

Bericht door Dolf Rieken »

Vandaag in draf en rensport een column van Peter Delis waarin hij de vraag stelt of de PMU een zegen of een kwelling is, een stuk naar mijn hart omdat ik me in dit topic al eerder afgevraagd had of dit nu wel zo’n goede zaak is.

Men staart zich blind op verhoogd prijzengeld maar en baan moet wel de exploitatie rond kunnen krijgen en daar komt meer voor kijken, voorlopig zijn de banen waar de PMU koersen gehouden worden beide zwaar verliesgevend en afhankelijk van sponsoren die het verlies bijpassen maar dat houd een keer op.
Deze gebruikers waarderen Dolf Rieken voor dit bericht (totaal 3):
Speedy (25 apr 2024, 18:35) • Greyhound (26 apr 2024, 07:20) • HenriB (27 apr 2024, 07:00)
Waardering: 27.27%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3570
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15772 keren
Ontvangen waarderingen: 2830 keren

Re: Een nieuwe toekomst voor Draf-en Renbaan Duindigt

Bericht door Speedy »

dit is een verhaal wat ik meer gehoord heb ---------------kortebanen---grasbanen enzovoort----maar noem mij is een sport die geen sponsers nodig heeft om rond te komen----------wat te denken wat p.s.h hilversum elke keer kwijt was op Alkmaar om te koersen om de baan te redden-en nu veel sponsers heeft om de koersen door te laten gaan geweldig toch wat de jongens presteren ga zo door en iedereen doet dat met veel plezier
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht:
HenriB (27 apr 2024, 14:06)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3570
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15772 keren
Ontvangen waarderingen: 2830 keren

Re: Een nieuwe toekomst voor Draf-en Renbaan Duindigt

Bericht door Speedy »

de grootste sponsers zijn de eigenaren en fokkers -----------er zijn er maar een paar die er aan overhouden toch maar elke hobby kost geld natuurlijk
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht (totaal 2):
Greyhound (26 apr 2024, 07:21) • HenriB (27 apr 2024, 14:06)
Waardering: 18.18%

Dolf Rieken
Professional
Berichten: 581
Lid geworden op: 26 mar 2023, 12:17
Locatie: Voorhout
Gegeven waarderingen: 319 keren
Ontvangen waarderingen: 1819 keren

Re: Een nieuwe toekomst voor Draf-en Renbaan Duindigt

Bericht door Dolf Rieken »

Dat een hobby geld kost snapt ieder weldenkend mens wel en is ook het probleem niet maar het gaat hier om de exploitatie van banen waar die hobby uitgeoefend word.

Zoals Peter Delis het stelt gaat het meeste geld van de PMU koersen naar de Fransen en mogen de Nederlandse banen het exploitatie tekort ophoesten.

De PMU bepaald de tijden en deze maken het onmogelijk om tot een gezonde bedrijfsvoering te komen en dan moeten de baan eigenaren naast hun paarden ook nog eens de baan sponsoren en dat kun je volgens mij niet vol blijven houden, los van het geld gaat de aardigheid er zo een keer vanaf.
Deze gebruikers waarderen Dolf Rieken voor dit bericht (totaal 4):
Greyhound (26 apr 2024, 07:22) • kortebaan (26 apr 2024, 09:50) • Speedy (26 apr 2024, 16:50) • HenriB (27 apr 2024, 06:59)
Waardering: 36.36%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3570
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15772 keren
Ontvangen waarderingen: 2830 keren

Re: Een nieuwe toekomst voor Draf-en Renbaan Duindigt

Bericht door Speedy »

wie is nu verantwoordelijk hier voor ?-kan jij die mensen niet eens aanspreken daar ben jij zeker bijdehand genoeg voor doen Dolf alvast bedankt --als je het niet red zeg mij dan maar wie het zijn op dit moment ----------zet het maar op het forum
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht:
HenriB (27 apr 2024, 14:06)
Waardering: 9.09%

Dolf Rieken
Professional
Berichten: 581
Lid geworden op: 26 mar 2023, 12:17
Locatie: Voorhout
Gegeven waarderingen: 319 keren
Ontvangen waarderingen: 1819 keren

Re: Een nieuwe toekomst voor Draf-en Renbaan Duindigt

Bericht door Dolf Rieken »

Ik zou het echt niet weten Stef wie er nu echt aan de touwtjes trekt, je kunt het beter aan Peter Delis en/of Robin Goudsblom vragen die zitten volop in deze materie.

In mijn enthousiasme en liefde voor de sport heb me in het verleden laten verleiden om diverse bestuursfuncties te bekleden en dit was geen succes maar aan de andere kant veel mensen echt leren kennen en ik kan je vertellen dat daar erg weinig goede bij zaten.

Indoctrinatie, intimidatie, dubbele agenda’s, eigenbelang , pertinente leugenaars en uiteindelijk een rechtszaak voor eigen kosten die wel gewonnen is maar eigenlijk een Pyrrusoverwinning bleek omdat het plezier vergald was.

Het daar opvolgende bestuur deed mij het genereuze voorstel om de helft van de proceskosten te vergoeden wat ik weigerde en het tegen voorstel deed om er maar medicijnen voor te kopen en dat is aardig gelukt.

Kortebaan had het in ander topic over een slangenkuil maar dat is in mijn ervaring nog voorzichtig uitgedrukt, kortom mij niet meer bellen voor die onzin !
Deze gebruikers waarderen Dolf Rieken voor dit bericht (totaal 3):
Speedy (28 apr 2024, 13:10) • kortebaan (28 apr 2024, 14:11) • HenriB (28 apr 2024, 22:56)
Waardering: 27.27%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3570
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15772 keren
Ontvangen waarderingen: 2830 keren

Re: Een nieuwe toekomst voor Draf-en Renbaan Duindigt

Bericht door Speedy »

ik heb niet gebeld voor dat de andere dat denken ----------------------wat mij nu op valt dat er steeds 20 of meer gasten er bij staan ----------die lezen enkelt maar wat er op staat ze kunnen beter reageren op het forum
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht:
HenriB (28 apr 2024, 22:54)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3570
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15772 keren
Ontvangen waarderingen: 2830 keren

Re: Een nieuwe toekomst voor Draf-en Renbaan Duindigt

Bericht door Speedy »

Gerard Koops die moet het toch weten ? een man in harten en nieren een duindigt man wie de leiding heeft over de baan ----of mag het niemand dat weten ?
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht:
HenriB (28 apr 2024, 22:54)
Waardering: 9.09%

Dolf Rieken
Professional
Berichten: 581
Lid geworden op: 26 mar 2023, 12:17
Locatie: Voorhout
Gegeven waarderingen: 319 keren
Ontvangen waarderingen: 1819 keren

Re: Een nieuwe toekomst voor Draf-en Renbaan Duindigt

Bericht door Dolf Rieken »

Misschien de waterleiding ………… 😂

Gerard is inderdaad een man die zich met hart en ziel voor de zaak inzet zoals hij dat ook voor Nootdorp en de kortebaan van De Lier deed maar hij word zwaar misbruikt wat hij kennelijk zelf geen probleem vind.
Deze gebruikers waarderen Dolf Rieken voor dit bericht (totaal 2):
Speedy (28 apr 2024, 19:32) • HenriB (28 apr 2024, 22:56)
Waardering: 18.18%

Plaats reactie