Programma VPW 04-08-2023

Het grote VPW topic
Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2924
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3100 keren
Ontvangen waarderingen: 3906 keren

Programma VPW 04-08-2023

Bericht door LostInHarnessracing »

Via onderstaande link is het programma voor a.s. vrijdag in te zien.
Slechts vijf koersen maar reeds om 09.10uur begint daaraan voorafgaand eerst een reeks van zeven kwalificatieproeves.
O.a. kwalficaties voor tweejarigen.

https://www.drafenrensport.nl/dagprogramma/
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht (totaal 3):
administrator (03 aug 2023, 07:40) • Greyhound (03 aug 2023, 08:06) • Speedy (03 aug 2023, 13:38)
Waardering: 27.27%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3546
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15626 keren
Ontvangen waarderingen: 2818 keren

Re: Programma VPW 04-08-2023

Bericht door Speedy »

nvt
Laatst gewijzigd door Speedy op 04 aug 2023, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2924
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3100 keren
Ontvangen waarderingen: 3906 keren

Re: Programma VPW 04-08-2023

Bericht door LostInHarnessracing »

Houston, we have a problem.
A big problem.

Vanochtend al vroeg op pad. Op wat zal het zijn ik denk zo'n 10 á 15 km voor de baan begaf m'n auto het! Al wat langer soms problematisch maar de versnellingseenheid (het is een semi automaat) 'greep' niet meer 'aan' of hoe zeg je dat. Godsamme!
Daar op die doorgaande Bovenweg. versnelling reageerde niet meer op gas geven, alsof je in de neutraal rijdt. De auto minderde dus vaart en ik dacht hij moet hier ergens op een veilige plek, op een erf, niet langs de kant van de weg. Het eerste rechts leek me niets maar de tijd drong dus het tweede huis, helemaal door hagen beschut behalve dus de oprit daar ben ik maar ingedoken. Waar was ik? Een kast van een boerderij bleek. Bordjes met videobewaking etc. Aanbellen. Een achterdochtig jochie zag een long haired punk aan de deur en deed niet open. Moeder roepen. Enfin kan er wel een boek over schrijven over de belevenis maar later kwam de man erbij en hebben we de luxe wagen op het knerpende grind geduwd en daar staat ie nog. Koortsachtig bellen en informeren en lezen natuurlijk, toen ik weer thuis was, inmiddels.
Die mensen waren superaardig en heel open en geinteresseerd en gastvrij. "Wil je koffie?". En toen hele tijd daar in hun designkeuken met veel rvs aan de keukentafel gekletst. Ik weet wat ze doen voor hun mooie inkomen, harde werkers, en hoe zij over de toestand in de wereld denken en zij weten daarover nu ook van alles van mij.
Iemand heeft me opgehaald, na ook weer eerst enige tijd gesprekken. Ik moet nu regelen of en waar die auto heen gaat voor *eventuele) reparatie/revisie, u kent het wel.
Bah! Wat naar met die beste pech. Maar wat toch weer bijzonder dat je dan zomaar bij mensen thuis komt die je anders nooit zou ontmoeten.
Heb uiteraard verteld waar ik naar op weg was en over m'n liefde voor de drafsport.
Zij komen oorspronkelijk uit het westen en ook vandaag klonk dus: "Goh, wij wisten niet eens dat er in Wolvega een drafbaan is." Hoe is dat toch mogelijk?!
Ik legde hen uit dat het VPW zelfs een van de mooist geoutilleerde drafbanen van heel Europa is. Hun interesse was gewekt.

Die man houdt enorm van formule 1 en hij maar ook zijn vrouw vonden het heel leuk wat meer info over de drafsport te hebben gehoord en zij gaan absoluut eens naar de baan om een koersdag mee te maken, dat zeiden ze, gaaf toch!

In alle eerlijkheid zei ik dat niet wist of ik het wel kan beloven / redden dat de auto daar morgen, zaterdag, weg is en hij mocht daar tot dinsdag of woensdag 'ofzo' wel blijven staan als voor mij alles tegen zou zitten. (Breng 'm 't liefst in 1x naar het juiste adres waar ie evt. gerepareerd wordt, of..). Pff. Wat een rondgebel en wikken en wegen.
Ben enorm aan m'n Japanner gehecht, 440.000km op de teller en heb er nooit wat mee. Komt al 6 jaar fluitend door iedere apk. Dus dan vind ik het niet erg om eens een grote revisie te moeten betalen, want verder is ie top.
Maar 4000 of nog veel meer euro, dat gaan we niet doen.
Het is een auto uit 2006, 17 jaar oud dus.
Moet nog verder uitzoeken.

We hebben elkaars telefoonnummers uitgewisseld.
En ik heb al wel bedacht dat als ik straks weer mobiel ben, in deze of een andere auto, dat ik ze uitnodig/trakteer op een lunch- of avondmeeting op het VPW. Ja, geen restaurantarrangement ofzo maar gewoon, hen meenemen en de entree en wat ze (beneden) willen eten en drinken voir ze betalen. Trakteren dus. Pik ik ze op en zet ze weer af voor hun kast van een huis langs die weg. Maar waarschijnlijk zegt die man dan "Je kunt je wagen ook hier laten staan, gaan we met mijn auto" (het is een grote vent). Zo schat ik 'm wel in. Mooi, kom ik ook eens in een dikke vette Duitse patserbak op het VPW, haha.

Dat hebben ze wel verdiend voor zoveel gastvrijheid en hulp aan een vreemde aan de deur op deze bijzondere vrijdagochtend.
Friesland rules!
🙏❤️

Nou, wat een verhaal. En dit is een drafsportforum, geen autoforum of dagboekverhalen!
Niks mee te maken, ik moest dit even kwijt dus bij deze.
Heb geen koers gezien vandaag. Uitzending vanavond maar terugkijken.
Groetjes en een fijn weekeinde aan alle draf- en rensportliefhebbers.
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht (totaal 5):
administrator (04 aug 2023, 16:46) • kortebaan (04 aug 2023, 20:32) • Speedy (04 aug 2023, 21:09) • Dolf Rieken (04 aug 2023, 22:26) • Greyhound (05 aug 2023, 15:30)
Waardering: 45.45%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3546
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15626 keren
Ontvangen waarderingen: 2818 keren

Re: Programma VPW 04-08-2023

Bericht door Speedy »

Speedy schreef: 04 aug 2023, 15:00 alle winnaars vandaag van harte gefeliciteerd ------------------en de koers van de amatrices en amateurs waren weer de snelste -------------leuk toch ga zo door allemaal--------Chebba Mill is weer op de goede weg gelukkig -----------dat is een paard die veel geld kan verdienen en die moet je juist hebben succes

Dolf Rieken
Professional
Berichten: 572
Lid geworden op: 26 mar 2023, 12:17
Locatie: Voorhout
Gegeven waarderingen: 316 keren
Ontvangen waarderingen: 1784 keren

Re: Programma VPW 04-08-2023

Bericht door Dolf Rieken »

Leuk verhaal en bijzonder hoe dingen soms kunnen lopen maar je moet er wel voor open staan anders overkomt jou dat niet.

Het feit dat de mensen niet wisten dat er een drafbaan in Wolvega is verbaasd mij niet en daar zijn ze zeker niet uniek in lijkt mij.

Als ik geen paarden had gehad zou ik Wolvega ook alleen kennen van de uitvinder van de brandstofloze motor, Johannes Wardenier wat een sensatie was in 1934 omdat hij voor een gigantische werkgelegenheid zou zorgen a la Philips.

Johannes is ook op een verdachte manier gestorven wat uiteraard voer voor allerlei speculaties was, naar verluid was hij in een ver gevorderd stadium met waterstof als brandstof wat gezien de huidige ontwikkelingen nu niet meer zo vreemd klinkt.
Deze gebruikers waarderen Dolf Rieken voor dit bericht (totaal 4):
kortebaan (05 aug 2023, 09:49) • LostInHarnessracing (05 aug 2023, 15:02) • Speedy (05 aug 2023, 15:20) • Greyhound (05 aug 2023, 15:30)
Waardering: 36.36%

Plaats reactie