Moet, nou er moet niks maar dat wil ik gtaag, veel van deze prachtige artikelen over de drafwereld van vroeger nog lezen. Maar bedankt voor het plaatsen!
Toen ik als leerling bij Giel werkzaam was ,gingen we altijd met Goedendorp naar Nootdorp en Hilversum en later ook naar Wolvega,wat toen een wereld reis was,wij moesten altijd met de paarden mee,in het midden was een ruimte met een lange bank en zonder kachel,je zat te vernikkelen van de kou in de winter.
De karren stonden op een rek boven de cabine,en die Ome Jan altijd zelf vast zette.
Hij heeft ook nog een lange aanhanger er achter gehad,waar de paarden (4 stuks)met de hoofden naar voren vervoerd werden,en je je er tussen door moest wurmen om ze vast te zetten en waar achter uit af geladen moesten worden.
Later kreeg hij de oplegger met de karren er boven op,wat s,winters best link was,spekglad bovenop.
Een van de eerste keren ging het bij Meppel bij een laag viaduct mis,Jan had de hoogte van het viaduct wat verkeerd ingeschat,met alle gevolgen van dien.
Waarom ze Goedendorp als bijnaam Jan Pap noemde is me nu nog steeds onduidelijk,misschien dat er iemand van de hele oude garde dat wel weet.
Ik weet ook nog dat wij later toen ik bij Arend werkte altijd bij de Bijhorst altijd de linker rijstrook moesten nemen,toendertijd was er een rond geel viaduct.
De eerste trainer op Duindigt die een eigen vracht auto kreeg,was Aad Harmsen,gelijk nam hij ook Henk Mulder (ex jocky)in dienst,die had namelijk verstand van auto,s,altijd makkelijk,Henk was zoon van Mulder,die altijd de baan sleepte en sproeide.
Deze gebruikers waarderen jelliep voor dit bericht (totaal 2):