Geen nieuws... --> promotie drafsport moet beter: aandacht in de krant

Deel hier én lees hier al het nieuws rondom de drafsport
Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Geen nieuws... --> promotie drafsport moet beter: aandacht in de krant

Bericht door LostInHarnessracing »

Net als laatst na nota bene de Gouden Zweep op Duindigt valt het me nu na de prachtige koersen op Alkmaar opnieuw op dat er in het Hollandse nieuws, de kranten, helemaal geen verslag - geen nieuwsbericht - is over het evenement.
Niet vantevoren en niet nadien.

De Hollandse kranten publiceren zo lijkt het wel alleen maar iets over de drafsport als er ellende is, coronaperikelen, etc. etc. Maar niet over de positieve kanten zoals de mooie koersdagen onder een stralend zonnetje met verrassende overwinningen. Jammer.

Dit is een heel verschil met het Noorden, waar steevast na iedere koersdag op Wolvega of Groningen een verslag is in de krant.
Zodat leken de krant lezen en misschien denken, 'verhip, drafsport? drafbaan? Wat leuk ja, misschien eens een kijkje nemen."

Als 'we' al zover zijn gezakt met het journaille dat iets als de Gouden Zweep niet eens meer in de krant komt... Tja.
In Weststellingerwerf en in Grunn zitten de kranten er bovenop. In Noord- en Zuid-Holland is dit niet het geval. Een gemiste kans.

Zorg er daarom a.u.b. voor dat aan beide Hollandse banen iemand verbonden is die iedere keer een stukje schrijft over de aanstaande of afgelopen koersdag en lever dit aan bij het Noord-Hollands Dagblad etc. Het is maar een tip. We moeten er alles aan doen om de drafsport te promoten.

Wie de schoen past trekke hem aan. Hopelijk voelen mensen uit die regio's zich geroepen en gemotiveerd hier werk van te maken.
Doe dit een paar keer en de kranten hebben hun vaste aanlevering van artikelen, of zullen uiteindelijk (zoals de media in het noorden) eigen verslaggevers op de banen zetten.

https://steenwijkercourant.nl/artikel/1 ... -jaar.html

https://stellingwerf.nl/artikel/1125102 ... rigen.html

krantdrafsport.jpg
krantdrafsport.jpg (10.14 KiB) 789 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht (totaal 3):
administrator (14 sep 2020, 11:57) • kortebaan (14 sep 2020, 16:24) • Johan (14 sep 2020, 16:42)
Waardering: 27.27%

a.hoegen2412
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Geen nieuws... --> promotie drafsport moet beter: aandacht in de krant

Bericht door a.hoegen2412 »

Het Noordhollands Dagblad heeft regelmatig artikelen over de Drafsport hoor. De kranten, die er nooit wat over schrijven zijn De Telegraaf en het AD.
Deze gebruikers waarderen a.hoegen2412 voor dit bericht:
Speedy (14 sep 2020, 11:58)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: Geen nieuws... --> promotie drafsport moet beter: aandacht in de krant

Bericht door LostInHarnessracing »

a.hoegen2412 schreef: 14 sep 2020, 10:42 Het Noordhollands Dagblad heeft regelmatig artikelen over de Drafsport hoor. De kranten, die er nooit wat over schrijven zijn De Telegraaf en het AD.
Nou, geef maar eens een link van een verslag van koersdagen dan. Graag uit 2020, niet uit 2018.
Alleen 'nieuws' over dat iets niet doorgaat ivm corona of dat het zonder publiek moet ivm corona. Ik lees op maandag geen verslag van een koers op zondag. Toppunt (maar dat gaat niet over NH-dagblad) is wel dat er over de Gouden Zweep op Duindigt niets in de krant stond.

Maar goed. Ik zal er hoogstpersoonlijk voor zorgen dat er binnenkort eens een mooi artikel in De Telegraaf komt. Maar dan wel over Groningen of Wolvega. Onze regio. In het landelijk nieuws. Beloofd.

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3487
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15377 keren
Ontvangen waarderingen: 2772 keren

Re: Geen nieuws... --> promotie drafsport moet beter: aandacht in de krant

Bericht door Speedy »

LostInHarnessracing schreef: 14 sep 2020, 10:49
a.hoegen2412 schreef: 14 sep 2020, 10:42 Het Noordhollands Dagblad heeft regelmatig artikelen over de Drafsport hoor. De kranten, die er nooit wat over schrijven zijn De Telegraaf en het AD.
Nou, geef maar eens een link van een verslag van koersdagen dan. Graag uit 2020, niet uit 2018.
Alleen 'nieuws' over dat iets niet doorgaat ivm corona of dat het zonder publiek moet ivm corona. Ik lees op maandag geen verslag van een koers op zondag. Toppunt (maar dat gaat niet over NH-dagblad) is wel dat er over de Gouden Zweep op Duindigt niets in de krant stond.

Maar goed. Ik zal er hoogstpersoonlijk voor zorgen dat er binnenkort eens een mooi artikel in De Telegraaf komt. Maar dan wel over Groningen of Wolvega. Onze regio. In het landelijk nieuws. Beloofd.
ik hoop dat het lukt mij zege heb je succes

a.hoegen2412
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Geen nieuws... --> promotie drafsport moet beter: aandacht in de krant

Bericht door a.hoegen2412 »

In juli en augustus 2020 heeft het NHD een artikel gewijd aan de koersen op het Ovaaltje.
Vandaag staat er weer een artikel in over de koersen van gisteren.
De kop is: TWEE KEER KLONK ZONDAG HET WILHELMUS VOOR TOM KOOYMAN.
Waarvan akte.
Deze gebruikers waarderen a.hoegen2412 voor dit bericht (totaal 3):
Johan (14 sep 2020, 16:42) • Speedy (14 sep 2020, 17:28) • LostInHarnessracing (14 sep 2020, 18:10)
Waardering: 27.27%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: Geen nieuws... --> promotie drafsport moet beter: aandacht in de krant

Bericht door LostInHarnessracing »

a.hoegen2412 schreef: 14 sep 2020, 12:35 In juli en augustus 2020 heeft het NHD een artikel gewijd aan de koersen op het Ovaaltje.
Vandaag staat er weer een artikel in over de koersen van gisteren.
De kop is: TWEE KEER KLONK ZONDAG HET WILHELMUS VOOR TOM KOOYMAN.
Waarvan akte.
Je hebt helemaal gelijk, Arend. Stond vandaag een mooi artikel over in het sportkatern van het Noord-Hollands Dagblad. Zag het ja.
Het is natuurlijk geen ochtendkrant en ik was weer veel te voorbarig.

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic

Maar toch, er werd aan de Gouden Zweep amper tot geen aandacht besteed in de kranten.

Goede tip over Telegraaf en AD enzo, de landelijke pers, die moet je hebben.
M'n belofte over er alles aan doen dat er binnenkort iets in de Telegraaf komt staat. En niet een of ander flutartikel maar zeer uitgebreid.

Wordt vervolgd.


Telegraafdrafsport.jpg
Telegraafdrafsport.jpg (44.07 KiB) 735 keer bekeken
.

a.hoegen2412
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Geen nieuws... --> promotie drafsport moet beter: aandacht in de krant

Bericht door a.hoegen2412 »

Vroeger, ik geloof in 2004 was De Telegraaf zelfs sponsor van de Nederlandse Derby. Wat er tussen de Drafsport en De Telegraaf fout is gegaan weet ik niet.
Ik heb in maart of april nog contact gezocht met dezelfde Telegraaf en het AD in verband de coronamaatregelen, die de Drafsport de kop zou gaan kosten.
Ze reageerden geen van beiden.
Deze gebruikers waarderen a.hoegen2412 voor dit bericht:
LostInHarnessracing (14 sep 2020, 18:43)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3487
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15377 keren
Ontvangen waarderingen: 2772 keren

Re: Geen nieuws... --> promotie drafsport moet beter: aandacht in de krant

Bericht door Speedy »

kijk hans eysvogel zei een half jaar voor zijn dood de telegraaf en algemeendagblad die hadden met hem een gesprek gehad toen zeiden ze eerst de zweep weg en dan kunnen we mooie fotoos maken met een verhaaltje er bij ik heb begrepen dat er veel meer mensen tegen het zweep rijden is als met legde hans mij toen uit ik heb veel voor hans gereden bv adios k iron buitenzorg dutch master merantie dubois en gewonnen natuurlijk
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht:
LostInHarnessracing (15 sep 2020, 23:21)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3487
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15377 keren
Ontvangen waarderingen: 2772 keren

Re: Geen nieuws... --> promotie drafsport moet beter: aandacht in de krant

Bericht door Speedy »

kunnen we robin en paul niet bij Eva Jinek aan de tafel krijgen en mooie verhalen vertellen van onze mooie sport als je niks probeert dan lukt het zeker niet dit is wat voor ekko om in orde te maken ik zou zeggen bellen doen
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht (totaal 2):
administrator (24 sep 2020, 04:32) • LostInHarnessracing (25 sep 2020, 19:11)
Waardering: 18.18%

Plaats reactie