omroeper baan commissaris

Deel hier én lees hier al het nieuws rondom de drafsport
revad
Amateur
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jun 2020, 09:17
Gegeven waarderingen: 241 keren
Ontvangen waarderingen: 321 keren

omroeper baan commissaris

Bericht door revad »

Ik verbaas mij er over dat het paard jaguar van assum ,door de omroeper werd uitgeschakeld , en de koers gewoon tussen de paarden uit mocht rijden . Zit dat comité te slapen of deelt de speaker de lakens uit . Op Hilversum vorig jaar bepaalde hij ook dat er nog een ronde gereden moest worden terwijl het al finish was . Het komt bij mij heel amateuristisch over . In mij ogen bepaald het comité en niet een speaker . Het is te zot voor woorden . Hier mee benadeel je de geloofwaardigheid van de sport. 😤

kortebaan
Professional
Berichten: 923
Lid geworden op: 03 mei 2020, 12:12
Gegeven waarderingen: 1043 keren
Ontvangen waarderingen: 2242 keren

Re: omroeper baan commissaris

Bericht door kortebaan »

Ik ben niet op de baan geweest, maar heb de koers van huis uit bekeken en zojuist de herhaling nog eens.

Ik hoor de speaker zeggen dat JvA foutief is na de start en even later dat ook Kirby Starlake in de fout gaat.
Later als de paarden aan de overzijde zijn, zegt de speaker dat beide paarden uitgeschakeld zijn, maar
Ik hoor het comite niets omroepen en ook verschijnen er niet de bekende nummers met een kruis er door, in het beeld.

Ik ga er dus van uit dat beide paarden tijdens de koers niet uitgeschakeld zijn.
Dus dat de rijder van JvA doorrijdt en zijn kansen verdedigt, lijkt mij normaal.

In de officiële uitslag op de NDR site, staan beide paarden wel genoteerd als uitgeschakeld.
Dat kan achteraf alsnog gebeurd zijn op basis van de beelden.

Ik kan dan het dan ook niet met u eens zijn, dat de speaker bepaalt of een paard is uitgeschakeld, hoe vaak hij het ook zegt.
Het comite schakelt een paard uit, roept dat om en het startnummer van het paard met een rood kruis er door heen veschijnt in het scherm.

Plaats reactie