Hoe verder na verdwijning drafbaan Stadspark.. Emmen?

Het briljante idee? Deel en discussieer er hier over
Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2922
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3097 keren
Ontvangen waarderingen: 3901 keren

Hoe verder na verdwijning drafbaan Stadspark.. Emmen?

Bericht door LostInHarnessracing »

Vergeef me het misschien teveel brainstormen en ja er komen misschien nog rechtszaken maar hoe moet het nu verder dan?

De ellende is dat vrijwel alle gemeenten kampen met miljoenentekorten door allerlei redenen, maar zat zo eens te denken: kan er niet in het 'Noorden' (definitie een beetje ruim nemen) een nieuwe drafbaan worden aangelegd in Emmen?
Misschien dat andere mensen nog andere ideeen hebben.
Maar er moet toch echt zo snel mogelijk weer een nieuwe vierde langebaandrafbaan komen, het is te belachelijk voor woorden dat we nu een kwart van de banen kwijt zijn straks.
Alle gemeenten hebben tekorten maar dat deert een Groningen ook niet om miljoenen uit te geven aan allerlei prestitieuze projecten. Wellicht dat via lobbywerk en enthousiasmeren de gemeente Emmen kan worden gemotiveerd een prachtige nieuwe drafbaan aan te leggen. Met de voetbalclub gaat het ook goed en waarom zou daar geen mooie drafbaan aangelegd kunnen, ruimte zat. Ja, ok, de kosten. Misschien dat de NAM kan mede-financieren. De dingen hebben niets met elkaar te maken: schade door gasbevingen en opheffen drafbaan maar voor de drafsport in de provincie kan misschien het leed enigszins gecompenseerd dan.

De geografische ligging van Emmen is fantastisch. Vanuit regio Wolvega (veel entrainementen) is in kilometers Emmen net zo ver als stad Groningen, alleen het verkeer gaat vlotter: geen files.
Door de locatie Emmen is er ook goede 'ontsluiting' met Duitsland. Vanuit Gelsenkirchen of Bremen is de drafbaan Emmen in 2 uurtjes bereikbaar. Komen de Duitsers eens naar Nederland voor de koersen ipv andersom.
Vanuit het zuiden of meer midden van ons eigen land is Emmen dichterbij dan Groningen. Alweer een voordeel.
Emmen kent heel wat grote bedrijven en als de directeuren daarvan nou eens enthousiast raken / worden gemaakt voor de drafsport...: sponsorships.
Emmen heeft ook altijd wel wat met dieren gehad..

Ach ja, zo zit je wel eens wat te denken.
We moeten het moede hoofd niet in de schoot leggen en blijven zoeken naar mogelijkheden.


phase-two-dismantling-gzi.jpeg
phase-two-dismantling-gzi.jpeg (217.55 KiB) 1039 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht:
Speedy (07 dec 2020, 13:46)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3519
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15510 keren
Ontvangen waarderingen: 2797 keren

Re: Hoe verder na verdwijning drafbaan Stadspark.. Emmen?

Bericht door Speedy »

mooi verhaal succes
Laatst gewijzigd door Speedy op 07 dec 2020, 12:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3519
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15510 keren
Ontvangen waarderingen: 2797 keren

Re: Hoe verder na verdwijning drafbaan Stadspark.. Emmen?

Bericht door Speedy »

je heb al wolvega ik denk als jerichting utrecht dat het beter zal zijn voor iedereenmaar een nieuwe baan zou heel moeilijk worden we zittenmet te weinigpaarden en te lage prijzengeld maar waar haal je het prijzengeld vandaan groot vraagteken en hoe loopt het af met duindigt zelf hoop ik van goed maar ik heb wel eens eerder gezegd ik heb mij twijfels en ben niet de enigstekijk naar het verhaal van gerard koop maar we moeten maar positief zijn succes als je een nieuwe baan aanlegt maak hem dan gelijk linksom en rechtsom dat missen wij zeker nu in nederland succes

Greyhound
Professional
Berichten: 2824
Lid geworden op: 10 mei 2020, 10:37
Gegeven waarderingen: 6262 keren
Ontvangen waarderingen: 6529 keren

Re: Hoe verder na verdwijning drafbaan Stadspark.. Emmen?

Bericht door Greyhound »

Zie ik daar op Google Earth een drafbaan bij Emmen :lol: Weg dromen kan altijd.

download/file.php?mode=view&id=1344
Bijlagen
Emmen (2).jpg
Emmen (2).jpg (196.72 KiB) 761 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen Greyhound voor dit bericht (totaal 2):
Speedy (07 dec 2020, 13:45) • administrator (07 dec 2020, 16:03)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3519
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15510 keren
Ontvangen waarderingen: 2797 keren

Re: Hoe verder na verdwijning drafbaan Stadspark.. Emmen?

Bericht door Speedy »

we hopen dat het beter gaat we moeten toch alles afwachten wat er gebeurd in onze mooie sport

Plaats reactie