open drafsportforum

Wat is er online te zien, lezen en horen. Lees en deel het hier
kortebaan
Professional
Berichten: 926
Lid geworden op: 03 mei 2020, 12:12
Gegeven waarderingen: 1047 keren
Ontvangen waarderingen: 2252 keren

Re: drafenrensportforum.nl

Bericht door kortebaan »

deze brengt de boodschap in elk geval over de volle breedte :)

Speakerman
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mei 2020, 10:20
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: drafenrensportforum.nl

Bericht door Speakerman »

Allright schreef: 07 jan 2021, 19:26 Afbeelding

Rogier, de kleur heb ik goed, hè ?

Hieronder nog een puntje van zorg. En ik hoop, dat je mijn zorgen weg kan nemen :

Vrije Informatie gestolen van Google : https://stalboppeslach.nl/drafsport/ach ... nformatie/

De Nederlandse drafsport heeft het niet makkelijk.
Afnemende publieke belangstelling, afkerende sponsoren en jaren van bestuurlijke onrust leidden bijna tot een faillissement in 2010.
De private overname van drafcentrum Wolvega en de integrale samenwerking met de Franse draverijen boden uitkomst.
Bijna wekelijks wordt er gekoerst op Victoriapark Wolvega.
Omdat Wolvega een van Europa's topbanen heeft is het deelnemersveld sterk en competitief. Mede daardoor maakte sport stappen voorwaarts.

Verder wordt er in Nederland nog gekoerst op een aantal andere banen.
De baan in Wolvega wordt het meest gebruikt, is een van de topbanen in Europa is daarnaast een perfecte topsportaccomodatie.
De dravers van Stâl Boppeslach zullen hier koersen omdat zij van Franse komaf zijn.
En er in Wolvega veel wedstrijden worden georganiseerd waaraan Franse paarden kunnen deelnemen.
De baan in Wolvega kent een grind/zand toplaag. Dit is een relatief harde ondergrond en daardoor ideaal voor absolute snelheid.
Ook zijn er in Nederland nog vijf grasbanen. In Aduard, Eenrum, Joure, Emmeloord, Leek en Hilversum , waar ook koersen worden georganiseerd.

*****************

Zet ook op die Lichtblauwe Bus, : dat Groningen, Alkmaar en Duindigt ook nog bestaan.

Anders denkt men misschien ... ??
Hmmmm, dat stukje kan beter... Zal er melding van maken. ;-)
Deze gebruikers waarderen Speakerman voor dit bericht (totaal 2):
Quest (08 jan 2021, 06:31) • Speedy (08 jan 2021, 13:42)
Waardering: 18.18%

Plaats reactie