Ontwikkelingen Stadspark Groningen en de drafbaan

Er gaat niks boven de drafbaan in Groningen
LostInHarnessracing
Amateur
Gegeven waarderingen: 406 keren
Ontvangen waarderingen: 362 keren

Re: Ontwikkelingen Stadspark Groningen en de drafbaan

Bericht door LostInHarnessracing »

a.hoegen2412 schreef: 12 jan 2021, 17:42
Sommigen zeggen, dat de Gemeente Groningen dit Legaat (wat de redding van de Drafbaan zou betekenen), verdonkeremaand heeft.

"Na recente publiciteit meldde zich iemand die zeker wist dat in het monument van Jan Evert Scholten een koker met daarin het legaat ligt. Via de gemeente, die eigenaar is van het monument, vraag ik of iemand een kijkje wil nemen achter het deurtje, dat betere tijden heeft gekend. Begin april belt de gemeente terug. Er is alleen een leiding met een kraan aangetroffen."

Jaja.

Kijk, daar ga je al.
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht:
Allright (12 jan 2021, 18:10)
Waardering: 12.5%

a.hoegen2412
Professional
Gegeven waarderingen: 971 keren
Ontvangen waarderingen: 1386 keren

Bericht door a.hoegen2412 »

Dat beweert de Gemeente. Vorig jaar is er een auto met hoge snelheid op het Monument geknald. Ik geloof niet, dat het Legaat zich in het Monument bevindt. Heb al diverse keren contact gehad met Henri van Voorn. Het Legaat is in de archieven niet te vinden. Henri heeft heel veel moeite gedaan het Legaat boven water te krijgen. Waarvoor hulde.
Deze gebruikers waarderen a.hoegen2412 voor dit bericht (totaal 2):
Allright (12 jan 2021, 18:17) • LostInHarnessracing (12 jan 2021, 18:27)
Waardering: 25%

LostInHarnessracing
Amateur
Gegeven waarderingen: 406 keren
Ontvangen waarderingen: 362 keren

Bericht door LostInHarnessracing »

Het verhaal over het legaat begint mythische vormen aan te nemen, ik vind het maar een rare afleidingsmanoeuvre.

Afleiding van wat er werkelijk aan de hand is namelijk de totaal onbeschofte wijze van handelen van stadsbestuur Groningen. Het afpakken van de drafbaan in Stad, zonder een reikende hand een alternatief te bieden. Na 100 jaar huur!! En zich bedienend van leugens (over jaarlijkse kosten drafbaan) en op basis van zeer gammele 'business case' over haalbaarheid financieel welslagen giga groot duurzaam groen evenemententerrein voor wereldartiesten.

Dat kan blijkbaar allemaal maar zo. In deze 'democratische' 'rechtsstaat'.
Ook vind ik dat er te weinig tegen is gevochten via de gerechtelijke weg. De ludieke acties met al die inzetten van mensen uit de drafsport waardeer ik zeer maar het is me teveel laissez faire. Slappe hap. Hoopvol afwachten. Tja. Rechtszaken dienen er te worden gevoerd, hoor daar niets over.

Maar ja, dat is maar een mening. Ga er verder niet over.

a.hoegen2412
Professional
Gegeven waarderingen: 971 keren
Ontvangen waarderingen: 1386 keren

Bericht door a.hoegen2412 »

Geloof mij nou maar, dat de mensen, die ermee te maken hebben en die achter de schermen opereren echt geen slappe hap zijn hoor.
Een afleidingsmanoeuvre over het Legaat is ook niet waar.
Als het Legaat gevonden zou worden betekent dit, dat de Drafbaan sowieso blijft.
En bovendien de sleutels zouden op 01-01-2021 ingeleverd moeten worden en men zou op 04-01-2021 met de ontruiming beginnen.
Het is nu 12-01-2021 en raar he er is nog niets gebeurd voor wat betreft de laatste punten.
En dat je nog niks gehoord hebt over de rechtszaak. Er zijn achter de schermen echt wel activiteiten, maar als er niets concreets te melden is, dan wordt dat ook niet in het openbaar gebracht.
We koersen in GRONINGEN in ieder geval tot 01-06-2021 en er wordt niets getekend, dat zou verplichten om dan een schop in de grond te zetten.
Als je eens zou weten wat een vechters er in het Bestuur zitten zou je wel een andere kijk op het een en ander hebben.
Deze gebruikers waarderen a.hoegen2412 voor dit bericht (totaal 2):
LostInHarnessracing (12 jan 2021, 20:23) • Allright (12 jan 2021, 21:13)
Waardering: 25%

Plaats reactie